20/10/2009

Wandelen

.

Met zulk mooi weer roepen de wandelschoenen: "Ga mee de Parapluie op!"
Onderweg pluk ik een veldboeket.















Ik zie slechts één kleine, onvolwassen parasolzwam, die ik maar laat staan. Maar oh… wat zou ik ‘m graag vanavond willen braden!
Ik voel me enorm op mijn gemak.
Boven op de berg eet ik een appel en drink wat van ons eigen bronwater.
In het huisje staat een paar gekochte flessen water. Ik begrijp niet, dat men dat doet: water kopen… Terwijl er zulk goed water uit onze bron komt!
Weer terug in het huisje zet ik koffie en ga een beetje lezen…
Een beetje pitten ook…

’s Middags rijd ik naar beneden. Eerst langs Emmi. Ze ziet er slecht uit. Ze is heel ziek geweest, maar nu gelukkig wel aan de beterende hand.
Ze nodigt me uit om vrijdag te komen eten.

Dan koop ik bij Prassl een dun bloesje. Het is echt bloesjes weer.
Ook komt er een bolletje katoen en een haaknaald in het mandje, want...
ik ga boven een petje haken!


















.

15 comments:

Fluitenkruid said...

Wat zijn je foto's weer om van te smullen! Wat een mooie plek, ik blijf het zeggen.
fijne dag!

Ibella said...

Heerlijk dat het zo mooi bloesjes en wandelweer was. Lekker onderweg met een appeltje en wat water. Meer heeft de mens niet nodig. Ja toch, een petje.
Het klinkt allemaal als een fantastische vakantie

Anonymous said...

wat een zalig verblijf heb jij gehad marlou,
het is echt geen straf om te moeten gaan poetsen in dat huisje hé:-))

klaproos said...

dat was ikke:-)

Liesbeth said...

een petje haken..is weer eens wat anders dan de roosjes die je deed:) Je had het maar mooi getroffen daar op die plek met bronwater in de buurt. Doet me denken aan vroeger, toen sprong ik er zo in, in zo'n meertje en dan naar adem snakken

Anne said...

ik geniet zo mee.
van de maan, je balkonnetje, de wandeling.
eigenlijk zou een mens altijd zo volkomen in evenwicht moeten zijn:))

Ineke said...

Ha Marlou, goedemiddag!

Je hebt het wel getroffen met het weer hè?; heerlijk om te wandelen!
En wat een bijzondere paddestoel.
Jíj hebt er verstand van lees 'k, ik niet, ben een leek op paddestoelengebied. :-)

(Met onze kleine Bram zijn we erg gelukkig; 't is en blijft een wonder, zo'n mooi gaaf ventje!)

Dag, groet, Ineke

marjolijn said...

Prachtig weer gehad en alles zat mee.
En heeft je petje nog goed dienst kunnen doen?
Liefs Marjolijn.

Han said...

Zo te lezen heb je het er wel erg naar je zin gehad en kan je goed met de stilte en eenzaamheid omgaan. Het zou toch niets voor mij zijn denk ik.

Di Mario said...

Het ultime vakantiegevoel toch. Zo breng ik mijn dagen op vakantie ook graag door. Relax en van alles genieten.

Love As Always
Di Mario

marjolijn said...

Vandaag nog maar zo'n dagje....
Veel plezier meis.

gerdaYD said...

Een petje haken, lieve Marlou? Voor die paddenstoel misschien?
*wink, big smile*
Het was weer heerlijk toeven op je blog, door jouw mooie herinneringen te lezen is het net alsof ik nu uit een verkwikkend bad stap... merciekes!
Je hebt het over de zomer bloes, maar eigenlijk zijn het de zomer blues hé?
Maak er een fijne dag van meid!

Aja said...

Hoi Lou,
leuk die dagelijkse stukjes van uit Eduard. Mooie foto's. Als of de zon daar altijd schijnt. Wíj weten natuurlijk dat het daar flink kan spoken.
Maar gelukkig niet toen jij er was.
Wat me trof was het stukje onder LABELS.
Het zijn de flitsen die er met je neus op drukken: je bent mens en hier moet je het mee doe, of je nu wilt of niet. Dan toch maar liever: leve het leven.
Gewoon dóórgaan, zoals Barry Stevens dat vroeger op TV zei.

Kus, je zus.

Lutje said...

Wat was dat leuk voor je, ik zou nog altijd mee willen :o)

Anonymous said...

According to coal miners can make from $56,000-$104,000 a year.
The more vulnerable the global economy looks, the greater the demand
for gold and silver. If you choose an activity that the both of you enjoyed together, this will aid remind your
ex of how pleasurable it was spending time with you, bring back the good
days.

my site ... mining