08/06/2011

Autumn GOLD

.


Voor mijn verjaardag heb ik van een aantal mensen een ervaringskado gevraagd.
Geen vaas of boek of cd, maar samen iets doen: een wandeling in de duinen, een stukje varen of een filmpje pakken.
Ik kan het je aanraden, want je hebt daardoor de leukste ervaringen! Iedereen kiest namelijk iets uit, wat-ie zelf ook leuk vindt om te doen.

Gisteravond kreeg ik mijn kado van Ton, de beste gitarist van Noord-Holland. Zoals hij Blackbird speelt… niet te evenaren, hier tijdens mijn verjaardag in de tuin…


We zijn naar de Filmschuur geweest, een bioscoop hier in Haarlem voor de betere films, en hebben daar een film gezien, die "Autumn Gold" heet. Het is eigenlijk een soort van documentaire en gaat over 5 atleten, die zich opmaken voor de wereldkampioenschappen atletiek in Finland.

Is dat zo bijzonder? Ja! dat is heel bijzonder, want… de oudste deelnemer is 100 jaar!
En de jongste zo rond de 80.
Dus… ga der maar aanstaan!
We zien in ontroerende en inspirerende scènes hoe de atleten zich voorbereiden voor de grote wedstrijden.
De Tsjechische Jirko (82) traint voor het hoogspringen:


De Italiaanse Gabre (94) doet aan discuswerpen:


de Zweed Herbert (93) doet mee aan de sprint... 100 m!
En dan is er nog Ilse (85) die kogelstoot en de honderjarige discuswerper Alfred uit Oostenrijk:


Alfred heeft net een nieuwe knie gekregen, maar niets weerhoudt hem er van om mee te doen: "Ik wil mijn jeugd verlengen..."
Onvoorstelbaar, wat een inspirerende film! Deze atleten dwingen met recht respect af!
We volgen hen in hun dagelijkse bezigheden en hun voorbereidingen voor de wereldkampioenschappen…
Ik krijg meteen zin om een trainingspak aan te trekken en een rondje te gaan rennen! Maar wel met het witte hoedje van Gabri op!


Na afloop eten we nog een pizzaatje bij de Black Beauty en daarmee is de avond helemaal rond.
Dank je wel, Ton, voor dit gave kado!


12 comments:

fotohanvogel.blogspot.com said...

Zo zie je maar weer Marlou, je hebt nog een heel leven voor je. Ach de 100m loop ik ook niet meer in 15sec.

Marjolijn said...

Dat is een leuk kado..!!
En ja meis, jij kunt nog best mee gaan trainen, met zo'n mooi hoedje.
Bij deze toppers ben je nog een "broekkie"
Fijn dat je zo genoten hebt.
Fijne dag vandaag.

John said...

Ik ga die film opzoeken. Ik ben nogal geinteresseerd in sport op hoge leeftijd, en dan met name natuurlijk de mensen die het beoefenen.
Ik schreef er op mijn log al eens over in 2008 blijkbaar alweer. Waar blijft de tijd...

http://red-star.nl/blog/growing-old/

Dus dank voor de tip!

paco painter said...

Zulke cadeautips zijn zeker leuk

Jelle Droeviger said...

Leuk, Marlou, die samen-wat-doen kadoos.

Ja, met een geest die nog goed is en een lichaam dat er naar luistert, kun je veel bereiken als je ouder wordt.

Een beetje discipline, maar ook veel lachen, dan kun je de rollator voorlopig op zolder laten staan.

Mijn moeder, alweer 99, fietst nog vrolijk over het eiland, en dat zonder bril...!

Jelle Droeviger.

Fluitenkruid said...

Een ervaringskado, wat gaaf bedacht. Die film wat leuk, ik heb bewondering voor sportieve mensen, helemaal op leeftijd. x

flappie said...

wauw marlou, wat een inspirerend logje, da's een héél erg leuk idee, en kom je weer eens verder dan je keukentafel:-)
die ik niet heb natuurlijk:-)
dat wil ik komende verjaardag ook wel eens uitproberen...
lijkt me zalig gewoon.

en die gitaar....
jawel hé, een van mijn vriendinnekes speelt ook de sterren van de hemel....
ik heb nog een tegoedje voor in mijn tuin:-)

dikke knuffel en zoen heb ik voor jou.
xxx

Annet said...

Ja Marlou het wordt je niet geleerd hoe je oud moet worden en dan het gaat vanzelf....het is een vreemd onafwendbaar proces....

Who wants to live forever?

Het mooie vind ik dat je na je negentigste nog verliefd kunt worden:)

We blijven knuffeltjes tot het eind...

Bijzonder leuk cadeau...

Liefs van Cato:)

Leibele said...

Mocht ik (bij leven en welzijn) de 120 halen, dan kies ik voor berg klimmen als sport. Want dan is het toch echt de hoogste tijd om te gaan hemelen.

Anne said...

een tijdje geleden heb ik de trailer van die film gezien, heel mooi:))

Sjoerd said...

Haha, als ik op die leeftijd nog mee wil doen is het toch met de honderd meter rolstoel met joystick rijden...

gerdaYD said...

Wawww, da's wel heel origineel gevonden: ervaringskado's! Een knap idee, dat ga ik ook eens doen, benieuwd of het lukt. Want evident is het niet, het vergt een iets grotere inspanning van de gever dan gewoon ff in de winkel binnen te wippen om er iets te kopen hé lieve Marlou?
En wat Ton je gaf, is beslist on-ver-ge-te-lijk!!!