28/01/2016

De IJsmakers

.
Ja! Ik heb weer een goed boek voor je in de aanbieding:
"De IJsmakers" van Ernest van der Kwast.


Van dit boek heb ik genoten, van de familie Talamini uit een dorpje in een vallei in de bergen van Noord- Italië.
Een familie van ijsmakers...
Ze zeggen zelfs, dat zij het ijs zo'n beetje uitgevonden hebben: het ijs, dat je uit de bergen haalt, door een ijsmachine draait en met lekkere smaken mengt. 

De eerste zin:

"Vlak voor zijn tachtigste verjaardag werd mijn vader verliefd. Het was liefde op het eerste gezicht, die als een donderslag uit het niets komt, een bliksemstraal die een boom velt.
Mijn moeder belde me op: "Beppie heeft zijn verstand verloren"' zei ze.

Ernest van de Kwast heeft jaren in Italië gewoond en je kunt dat echt tussen de regels door lezen. Daarnaast is het een humoristisch geschreven boek...


Het verhaal wordt verteld door één van de zonen van het gezin, Giovanni.
Hij wordt geacht óók ijsmaker te worden, maar... een vaste klant van de ijssalon betovert hem met poëzie en dat gaat het dan worden: Giovanni gaat zijn leven wijden aan poëzie! 

Hier heb je iets, wat ik nog niet eerder had gezien: een boektrailer...


Ergens halverwege het boek peinst Giovanni over iets, waar ik het morgen over ga hebben...

En als je nu zin hebt om het boek te lezen...
Ik heb het digitaal en kan het je zo opsturen.
Laat maar weten...

12 comments:

Marjolijn. said...

Fijn dat jij er zoveel lees plezier aan gehad hebt.
Ik kom morgen terug voor het vervolg.

Fijne dag vandaag meis.

Lutje said...

ik ben niet zo'n boekenwurm, ik hou meer van korte tekstjes, maar als ik je tekst en uitleg zie krijg ik wel zin.....:o)

די מריו said...

Klinkt leuk, maar ik heb hier nog eerst een boekje of tien liggen die ik eerst moet lezen. Dan kijk ik daarna wel weer wat er dan op mijn pad komt.

Love As Alwyas
Di Mario

Jelle Droeviger said...

Lijkt me een pracht verhaal, Marlou.
Ik zou het graag van je ontvangen, voor op mijn e-reader.
Dat wordt lachen, denk ik.

Jelle Droeviger.

John said...

Ha Marlou,

Lijkt me een leuk boek.
Ik zal het proberen te onthouden.
Voorlopig heb ik nog een berg te lezen.

Doeg,
Geniet van je dag

Paul said...

Deze moet ik nog lezen. Mama Tandoori heb ik in een ruk uitgelezen.

Sjoerd said...

Dat lijkt me een schitterend boek, dat mag je me doen toekomen...

Mirjam Kakelbont said...

Dit boek heb ik op mijn leeslijstje staan! Nu weet ik zeker dat ik het bij de bieb wil lezen. Ik vind het lief dat je me het digitaal wilt opsturen, maar van papier lezen vind ik rustiger. Dan kan ik me beter concentreren. Trouwens, ik heb ook geen e-reader ;-)
Een boek-trailer...wat ze al niet verzinnen tegenwoordig.
Morgen kom ik weer bij je terug, hoor!
Dikke pakkerd ♥

klaproos said...

lijkt me leuk loutje, maar ik heb nog 4 boeken liggen.....
ohhjeetje, ik raak in tijdnood,

het www, is ook zo leuk en alles daaromheen hé :-)

genieten doen we wel een slag in de rondte van je hopsasa.

dikke knuffel en tot morgen dan kom ik weer strijk en zet...
dag vanille dotje, met je haren op een knotje

xxx

Yvette said...

Dank je snoepje

gerdaYD said...

Dit lijkt me een schitterend boek dat twee heerlijke dingen combineert: een mooie familiegeschiedenis over mensen die zich dan nog bezig hielden met een mooie daad: de maatschappij op iets lekkers te vergasten!
Fijne zondag lieve Marlou...

Yvette said...

Dank je snoepje