30/11/2016

De laatste dag...

.
Op de allerlaatste dag van de Geefmaand November even wat anders...
Voor mij werd het zowaar de Krijgmaand November!
Ik kreeg van alles...

Van mijn zus een flesje Kürbis-kern-öl, oftewel pompoenpittenolie...
Alsof een engeltje op je tong piest als je er een paar druppels over je pompoensoep sprenkelt!
Helemaal uit Slovenië! 
Dank je wel, Aja...

Van Dienie! Een bijzonder pakketje over de post: gedroogde Steinpilze, oftewel Eekhoorntjesbrood. Dat is het allerlekkerste wat er bestaat...
Ze heeft het Eekhoorntjesbrood in het bos gevonden, meegenomen, gedroogd en kijk eens wat ze mij stuurde! Een hoeveelheid, waar ik een jaar mee doe. Steeds slechts één stukje in de soep. Heerlijk!!
Dank je wel!


En dan is er nóg een lief vriendinneke...
Hoe ze heet? Hou het maar op E.
Die wilde gaan wandelen, maar het was pestweer, dus vroeg ze: kom je eten?
En een maaltijd... Echt: Jamie Oliver zou er een 10 voor geven.


Dank je wel!

En daar hebben we Liesbeth.
Ik win een potje scrabble van haar.
En wat doet ze?
Ze nodigt me uit in de stad voor koffie met iets lekkers...

Dank je wel!


En dan die glimlach, die mijn dag verlichtte.
De Joodse Penicilline die werd gebracht.
En Henry, die een speciale verrassing had.
Zo was er iedere dag wel wat.
Ongelooflijk!


Van Welmoed van de Geefmaand FB-groep kreeg ik een hele mooie kleurige warme sjaal...
Ze deed een oproep: "Wie maak ik blij met deze mooie shawl?" 
Ik reageerde er op: "Prachtige kleuren, ik wil 'm wel!"
En wat denk je? Hij is voor mij!! 

Ik ben een gezegend mens...
Dank je wel dank je wel dank je wel...


10 comments:

Marjolijn. said...

Zo zie je maar, wat je geeft krijg je terug, in welke vorm dan ook...!
Fijne dag vandaag meis.

Lutje said...

geven en krijgen
en allemaal met de juiste gedachte...
je maand kan niet beter zijn!
Eén @->- voor jou

Jelle Droeviger said...

Zo een laatste geefmaand-dag geeft een geef-dreun.
Precies zoals in een orkest de laatste paukenslag.
Heel stimulerend, allemaal.
Geven is krijgen, zo lijkt het wel.
Dát moeten we hebben.
Nu maar weer 11 maanden wachten.?

Jelle Droeviger.

John said...

Ha Marlou,

Wat leuk dat jij deze maand eens een keer veel kreeg. Je bent ergens mee begonnen en dan krijg je ook veel terug. Je verdient het! Geniet van zoveel vriendschap. :)

klaproos said...

welverdiende kadootjes loetjelief,
want jij bent zelf ook altijd zo geverig lief en aardig, en niet omdat het moet maar omdat het mag en kan, en krijg je deze wisselwerking,
ik voel me gelukkig voor je,
heerlijke dingetjes,
maar die kurbisöl... verdikkie, wat een heerlijkheid:-) heb zo'n zus zeg :-)

Geniet er maar zalig van hé
xxx

די מריו said...

Wie goed doet.. wie goed ontmoet.. Maar je moet het ook zien, dat mensen je iets geven. Zelfs een gemeende glimlach is een mooi geschenk.

Love As Always
Di Mario

gerdaYD said...

Zo zie je maar lieve Marlou: wie goed doet, goed ontmoet, en wie storm zaait zal storm oogsten! En het is toch normaal dat jij ook iets krijgt tijdens die hele weggeefmaand waarin je zoveel mensen gelukkig hebt gemaakt?

Petr@ said...

Mooie afsluiter dat je zelf ook iets kreeg!
De sjaal is prachtig!
Je geeft zelf ook veel Marlou dus dan is het ook mooi om te ontvangen!

Sjoerd said...

Je hebt het gewoon verdiend Marlou

Mirjam Kakelbont said...

Wat tof van Dien. Niet dat het me verbaasd...Maar je moet ook maar precies weten dat het écht Eekhoorntjesbrood is én hoe je ze precies moet drogen!
Je krijgt wat je verdient (-: (-: Daar blijf ik bij. Niets is toeval. Je bent zo'n mooi mens. En ik mag zomaar jouw vriendin zijn. Dankjewel!
Je kerstbal hangt aan de 'waslijn' met kleding van de kerstman. Zodra de boom staat krijgt je bal een ere-plaats.
Liefs en een pakkerd ♥
Doe je je verloofde de groeten van me?