31/03/2017

1 april

.



1 april kikker in je bil...
Ja, we kennen het allemaal wel: de 1 april mopjes...

"Je veter is los!" of  "Er zit een scheur in je broek"...
Hahaha... wat hadden we er vroeger lol mee!
Een goeie 1 april mop kan ik trouwens nog steeds waarderen.

Met de dagelijkse Franse les heb ik wat geleerd over 1 april.
De vraag was: welke vissen hebben geen graten?
En ik vulden: "les saumons" in. Dom dom dom!!
Les saumons zijn zalmen en natuurlijk hebben die graten.

Maar "les poissons d'avril" hebben absoluut geen graten, want dát zijn papieren visjes die op 1 april als aprilgrap worden gebruikt.

Nooit geweten.
Nu dus wel!


Je knutselt een papieren visje in elkar en plakt dat op de rug van je vriendje of van de juf.... Hahaha, en daar moeten de Fransen dan heel erg om lachen. 


Een lekker onschuldige grapjesdag is het daar dus.
Gaat bij ons nooit lukken.
Maar geestig vind ik het wel...







15 comments:

Lutje said...

je bent een dagje te vroeg, maar blijkbaar heb je veel voorpretjes van 1 april
het is een echte fopdag
Eén @->- voor jou

Marjolijn. said...

Dat wordt dus oppassen morgen...!!
Maar hoe dan ook het wordt vast een heerlijk weekend.
Geniet volop...!

Bertiebo said...

Hee leuk, ik wist dat ook niet. Maar dit is toch Frans van Beter Frans?
Dat doe ik iedere dag, maar ik heb die vraag niet gezien.

Jelle Droeviger said...

En het leukste is om méé te gaan in de grap, en kinderen te zien lachen en genieten van jouw gefoptheid.

Jelle Droeviger.

די מריו said...

Hahahhahaha. Ik zal morgen vast wel in de maling genomen worden door twee kinderen ;-)

Love As Always
Di mario

klaproos said...

hihi, de kalender heeft jou in de maling genomen loutje,
maar het geeft niks ik vind het wel grappig,
leuke visjes op je rug...
ach nee daar zijn Hollanders te nuchter voor :-)

grappig, morgen zaterdag laat je maar lekker bij de neus nemen door Henry, heeft die jongen ook weer een goeie lach dag :-)

xxx

Bertiebo said...

Ha ik zag de vraag net, toen ik de test maakte. Je was gewoon supersnel

Petr@ said...

Wij komen al heel wat jaar in Frankrijk maar dit wist ik niet!

Sjoerd said...

Hopelijk blijkt dit morgen geen grap te wezen...

Mirjam Kakelbont said...

Rare jongens, die Fransen (-:
Roos is op 1 april jarig. Dat vind ik sinds 1996 de mooiste grap. En ik was ook op 1 april uitgerekend. Niemand die me dan ook geloofde toen ik het vertelde.
Ik heb er weer een leuk "weetje" bij. Ik ken nog een visje zonder graten: het zilvervisje dat zo graag papier eet!
Dag lieve Lou-Lou.
Dikke kus ♥

christiene said...

Ha Marlou,
ik mag best wel graag een visje eten maar zonder graten,
hoe is het ben je al in de maling genomen?
wens je een mooi weekend......
groetjes Christiene.

Yvette said...

hihi
1 avril est fni

christiene said...

Marlou,
Wens je een heel vrolijk paasweekend,
met veel gekleurde eitjes.
Liefs paas groetjes.
Christiene.

Annette said...

:)

Annette said...

Marlou, Marlou, Marlou, MarlouMarlouMarlou

:)

Kom je nog terug?

Groetekus Annette X!