10/03/2017

De regenjas

.


Nou moet je niet denken, dat ik alleen maar mensen met honden spreek, daar in het Bolwerk.
Nee... ik loop in de stromende regen achter een jonge vrouw (zonder hond!) met een prachtige regenjas aan!
Als ze bij het hekje van haar huis is draait ze zich om en zie ik dat het helemaal geen jonge vrouw is, maar een oudere dame.
Ze zegt me goedemorgen en ik geef haar een compliment over haar jas.

Ja... daar is zij ook heel blij mee.
Het is een jas die uit Noorwegen komt:in sommige streken daar regent het 360 dagen per jaar, dus die Noren hebben goeie regenkleding nodig!
Deze jas heeft heel veel gezellige kleurtjes en de vrouw demonstreert de kleurtjes aan de achterkant achter een rits.
Je wordt er gewoon vrolijk van.

Als ze zich omdraait zie ik een labeltje: Blaest.
Gauw de naam inprenten, voor ik het vergeet.... Blaest. Uit Noorwegen.

Eenmaal thuis googel ik de naam en zie dat de Noorse ontwerper Lisbeth Lillebøe de regenjassen die Blaest heten heeft ontworpen. En ook laarzen en paraplu's en allemaal even kleurig...
De ene nog mooier dan de andere. En de ene nog duurder dan de andere.
Onwijs duur, ik zou er lang voor moeten sparen!!

En nu ben je zeker nieuwsgierig naar deze mooie, kleurige regenjassen.
Hier is er eentje, die lijkt op de jas van de vrouw in het Bolwerk:


Kom maar op met die regen! Doet me niks!
Ik stap er vrolijk doorheen...
Maar gewoon in m'n eigen regenkloffie, dat bijna niks kostte!
Maar misschien.... heb ik over twee jaar deze aan:


Of deze:


Foto's: www

13 comments:

Marjolijn. said...

Ja dat zijn mooikes...!!
Wie weet kom je ze straks als je daar op vakantie bent voor betere prijzen tegen...!!
Mooie dag en op naar een fijne vakantie, veel plezier...!

Sjoerd said...

Een mens moet prioriteiten stellen. Ze zijn mooi, maar zo mooi dat je er andere dingen voor moet laten...

klaproos said...

:-) hij zou je prachtig staan weet ik,:-)

wat een machtig mooie jas, ja... die zou ik ook nog willen :-)
maar ja, "ik" heb zo'n geweldige mooie paraplu van je gehad, ik kan er zó van genieten:-) voorlopig voor mij geen nieuwe jas, maar mooi is íe zeker loutje ,

xxx

John said...

Ha Marlou,

Vrouwen hebben geluk met zulke mooie fleurige regenjassen. Het zou bij een man een beetje raar staan. Aan de andere kant zou het ook gewoon moeten kunnen natuurlijk.
Ik heb zelf geen regenjas. En dat terwijl ik gewoon naar buiten ga als het regent.

doeg

Jelle Droeviger said...

Hoe zou het toch komen dat je door kleuren de regen minder erg vindt.?
De ontwerper, Lisbeth Lillebøe, heeft in elk geval door dat je er jeugdiger uitziet in gekleurde regenkleding.
Ik heb eens gelezen dat er in het Noorse Bergen per jaar gemiddeld 3000 millimeter regen valt.(drie meter...)

Jelle Droeviger.

Petr@ said...

Wat een mooie jas, als je die aanhebt is het helemaal niet erg meer dat het regent! Maar ja de prijs ...
Ik wens je een heel fijne vakantie!! Genieten in Oostenrijk samen met Henry!
Veel plezier!

Liefs Petr@
X

די מריו said...

Dromen mag natuurlijk. Dat hoort erbij.

Love As Always
Di Mario

Annette said...

Ja prachtig Marlou.
In de uitverkoop heb ik wat gekocht bij Gudrun Sjöden.
Ze ontwerpt veel kleurigs. Duur!
Maar heul mooi.

Fijne dagen gewenst X x X

http://www.gudrunsjoden.com/nl

Lutje said...

ne goeie regenjas kan iedereen gebruiken
deze jassen zijn mooi maar de kunst is iets te kopen wat je mooi vindt en een koopje is ;-)
Eén @->- voor jou

christiene said...

Ha Marlou
met zo,n vrolijke jas hoop je op regen
maar jullie wens ik toch een beetje lenteachtig weer
fijne vakantie,geniet ze.
lieve groet
Christiene.

gerdaYD said...

Goede zondagmorgen lieve Marlou. Wow, wat een prachtige, kleurrijke regenjassen, moest iedereen er zo bij lopen de straten zouden er fleuriger op worden hé. Je vergeet er beslist de regen door, iets wat in het noorden precies meer voorkomt dan bij ons. Hopelijk kan jij er vlug zo eentje op de kop van tikken!
Als ik het goed begrijp ban jij vanaf vandaag riebedebie. Geniet van je vakantie in het mooie Oostenrijk hé!

Mirjam Kakelbont said...

250 euro is wel een tiet met geld voor een regenjas. Maar sodebillen, wat zou ik er graag in eentje lopen. Geweldig die kleuren. Echt iets voor de hep (-: Wensen horen niet altijd vervuld te worden, dan houd je niets te willen over.
Als ik de Staats win, krijg jij van mij zo'n jas. Beloofd!
Dag Lou-Lou-lief. Fijn je weer gesproken te hebben ♥
Dikke kus

Hans said...

Ik hoop toch echt dat de regenjas voorlopig uit kan blijven, heb wel zin in de zon. Hans