09/03/2017

Stoer in het Bolwerk

.
Ze zeggen wel eens, dat een hond op z'n baasje gaat lijken.
Of is het juist andersom? Dat het baasje op z'n hond gaat lijken?
Soms denk ik wel eens, dat het waar is.

Ik loop met Lizzie, mijn leasertje, in het Bolwerk.
Vandaag heb ik al zeker 2 mensen gesproken. Eigenlijk zeg je iedereen gedag, als-ie maar met een hond loopt...
Bij het Dolhuys zie ik een Chow Chow...
Misschien denk je nu: oh leuk...
Nou, ik denk dat helemaal niet.
Vroeger (zeker 55 jaar geleden!) is onze hond Timmie door twee Chow Chows aangevallen en heeft daar z'n leven lang een lelijke plek op z'n rug aan overgehouden. Klotehonden...


Maar deze ziet er rustig uit, dus ik vertrouw Lizzie wel aan hem toe, ik blijf echter op m'n hoede.
De honden die hier in het Bolwerk komen zijn eigen allemaal heel braaf: ze kunnen los lopen en volgen goed. 
Deze hond dus ook...


Even later kom ik met zijn baasje in gesprek.
Hij lijkt eigenlijk ook op een Chow Chow: met brede schouders.
Niet echt mijn type, maar goed... je wandelt door het Bolwerk en je praat met (bijna)  iedereen!
Ik vraag hem hoe zijn hond heet.
De naam verbaast me niks: Boemba!
Boemba...


Echt een naam die bij die hond en zijn baasje past: een stoere naam voor een stoere hond.
In elke hond zit wel een verhaaltje.
Dus ik zit goed, daar op het Bolwerk...



12 comments:

Lutje said...

dat wordt al eens gezegd dat je op je hond lijkt, daarom vallen mensen ook op verschillende types honden, ik bv ben gek van jachthonden, maar zoek daar niets achter :o)
Eén @->- voor jou

Bertiebo said...

toen wij onze hond net hadden, vroeg iemand me of ik expres mijn haar in de kleur van de hond had geverfd. Het was mijn eigen kleur...

Marjolijn. said...

In het bolwerk zullen de verhalen wel blijven, zolang er maar bazen met hondjes blijven lopen.
En anders gaan vast de vogeltjes wel vertellen... :-)

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou. Heerlijk hoe jij over je ontmoetingen op het Bolwerk kan schrijven en dat is deze keer niet anders! Je hebt gelijk hoor, honden gaan op hun baasje lijken of andersom, maar het valt altijd op. Misschien is het omdat het baasje een dier zoekt dat bij hem of haar past of groeien ze door de jaren heen naar elkaar toe... wiet weet?

John said...

Ik vind het een raar soort hond. Ik zou er zelf nooit vrijwillig voor kiezen eigenlijk. Ze zullen vast lief zijn, maar niet echt mijn soort hond.

klaproos said...

nee ook niet mijn soort hond, maar ja,
de hondkiest zijn baasje :-) door super aantrekkelijk te zijn, zodat je valt voor het dier:-)
In dit geval lijken baas en hond wel op elkaar vind ik:-) "grappig genoeg " hebben ze beiden brede schouders, Boemba... oké... what's in a name, als hij maar volgt :-)
nee, bijters maar liever aan de lijn hé loutje, daar offeren we lizzie niet aan op

Heb het goed vandaag, 't is hier mistig, maar hey.... wél droog :-)

xxx


Petr@ said...

Wij hebben 2 honden, maar ik lijk er niet op hoor haha.
Leuk al die verschillende ontmoetingen die je hebt tijdens je wandelingen

Jelle Droeviger said...

Als ik een hond zou begeleiden, en we zouden op elkaar gaan lijken, dan zou ik er álles aan doen om dat te veranderen...
Mogelijk denkt een Chow Chow, als zij/hij zichzelf eenmaal in een spiegelbeeld heeft gezien, een leeuw te zijn, en dan is een hondenriem eigenlijk een belediging...

Jelle Droeviger.

jeanne said...

Leuke serie van je Bolwerk-ontmoetingen! Ik heb zelf geen hond meer uit praktische overweging. Vroeger had ik een Duitse Herder, maar of ik daar op leek?

Sjoerd said...

Wij hebben vroeger ook een hond gehad, die heette Joep, naar mijn schoonmoeder...

Anonymous said...

Ik vind de naam Boemba juist een beetje zielig! Dat is nl. de naam van een clowntje waar piepkleine peuters dol op zijn. Hij zegt niet veel, slaat wat kreten van hopla en oei, oei en haalt met zijn vriendjes allerlei kunstjes uit. Prima naam voor een clowntje dat peuters entertaint, maar voor een Chow Chow......geef mijn portie maar aan Fikkie. (hoewel: niet alle hondjes heten Fikkie.)
Aja

די מריו said...

Onze hond heette vroeger Tobias.. nee nu niet meer, niet omdat we hem een andere naam hebben gegeven, maar omdat hij al pfffff, denk al zo'n 18 jaar dood is. Wat gaat de tijd toch snel. Ik heb nog steeds een foto van hem in huis staan.

Love AS Always
Di Mario