18/12/2018

Kerstconcert

.
Ja... sommige webbies vroegen om een filmpje van het jaarlijkse kerstconcert van mijn koor.
Ik moet jullie teleurstellen: ik heb wel filmpjes, want onze "hoffotograaf" Henry heeft er best wel wat gemaakt, maar... ik weet (nog) niet hoe ik ze op mijn blog moet zetten.
Misschien kan ik een YouTube filmpje maken?? Ik ga het proberen.

Ik heb natuurlijk wel wat foto's. Henry zat voor de pauze links in de (bomvolle!) kerk.
En ik sta dus van hem uit gezien achter Leny, onze dirigent...


Geloof je me niet?

Nou... misschien dan nu, nog steeds een beetje verstopt, maar ik zong echt mee!



Na de pauze ging onze hoffotograaf zo zitten, dat hij mij wat beter kon zien.
Ja... hij heeft óók geluisterd, hoor! Echt wel!


Het concert ging fantastisch! Alles uit het hoofd en zuiver en helder.
Ik heb er zelf enorm van genoten en de rest van het koor ook!
Gistermorgen zei iemand tegen me: "Het lijkt wel of jullie ieder jaar mooier gaan zingen..."


En tot slot van deze serie drie gekke meiden, die de drie koningen moeten voorstellen.
Een oeroud Nederlands kerstliedje

Wij komen van oosten wij komen van ver
A la berline postiljon
Wij zijn er drie koningen met een ster
A la berline postiljon, van cher ami tot in de knie
Wij zijn drie koningskinderen
Sa pater trok naar Vendelo, van cher ami




Weet je nog hoe dat liedje gaat?
Dan hoor je het hier gezongen door Herman van Veen:



(Foto's: Henry Kloostra)




7 comments:

Lutje said...

het is altijd fijn als je positieve commentaren krijgt bij optredens
Nu kijk ik eigenlijk ook uit naar een filmpje....
je leert dat wel
Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Fijn dat het allemaal goed gegaan is...!

די מריו said...

Ik ken het liedje echt niet, heb nooit goed opgelet op school met kerst. Mooi compliment dat jullie elk jaar beter zingen. Dat filmpje komt wel...

Love as always
di Mario

John said...

Hè, een jaar geleden schreef je er ook over en dat lijkt nog niet zo gek lang geleden. De tijd vliegt echt razend snel. En jullie hebben weer genoten. Mooi!

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou.
Joepie, jullie kerstconcert werd blijkbaar door een overvolle kerk mee gevolgd, aan belangstelling dus geen gebrek. Eigenlijk is dat geen wonder want het zal inderdaad wel zo zijn dat jullie elk jaar nog beter zingen.
Het filmpje op het internet plaatsen lukte je tot dusver niet, maar met jouw vindingrijkheid zal het je beslist wel lukken. Ik ben al dik tevreden met de mooie foto's die je Henry van dit onvergetelijk gebeuren wist te maken!

Sjoerd said...

Mooi is dat toch een eigen hoffotograaf. Het lied van Herman van Veen zei me helemaal niets. Veel verder dan de The Doors en The Beatles ben ik noot gekomen.

Hans said...

Lijkt me wel leuk om een video te zien met je koor.
Het is vrij eenvoudig om met het programma “Windows Movie Maker” You Tube filmpje te maken.
Mijn eigen filmpje plaats ik met html.
Maar weet niet hoe het bij blogspot.com moet, wat ik al een heb verteld. Hans

ot, inderdaad Joodse penicilline werkt heel goed.