11/06/2021

Film film film... yeahyeah

Gistermiddag ben ik naar de film geweest. Voor het eerst sinds tijden. 

Wat heerlijk om de volgende mail te ontvangen:

Beste Marlou Witzel,

U heeft een reservering met een of meer Cineville passen voor vandaag. Zorg dat u uw reservering op tijd afhaalt!

Vergeet niet bij het afhalen van de reservering uw Cineville pas mee te nemen. Zonder geldige pas geen toegang. Heeft u voor meerdere passen gereserveerd, dan moeten alle passen worden getoond.

Natuurlijk was ik mooi op tijd in de Filmschuur en had ik mijn Cineville pas bij me.

Ik had, samen met vriendin Carla, een film gereserveerd: NOMADLAND

Hier is de voorfilm: 


De film gaat over een vrouw, die alles kwijt is geraakt: man, huis, werk... en niet bij de pakken neer gaat zitten, maar de hort op gaat met een oud busje. 
Ze zwerft door het westen van Amerika 
Fantastisch gespeeld door Frances McDormand. Oscar! Ook voor de regisseur!!



Ik ga hier nu niet een heel stuk over de film schrijven, want het gaat mij hier nu alleen om de beleving: voor het eerst weer naar de bios!
Als je meer wilt weten kun je hier de recensie in de Volkskrant lezen:


Ik was zo blij! Mijn eerste film sinds de lockdown. Alles perfect geregeld in de bios: goeie afstanden tussen de bezoekers, goeie ventilatie. En gelukkig is het café weer open voor een napraatje met een glaasje wijn. Zalig!


NOMADLAND: een aanrader!

22 comments:

Lutje said...

het geheel was geslaagd, dat is dan iets om naar uit te kijken :o)
-Een @->- voor jou.

Bertiebo said...

Wat mooi dat je eerste film ook meteen een goeie was!

Marjolijn. said...

Fijn dat je genoten hebt.
Op naar een zonnig weekend.

די מריו said...

Wat zullen jullie genoten hebben. Eindelijk weer en nog samen ook.

Love As always
Dimario

John said...

De film, is iig geweldig. Ik zag 'm via Disney waar hij vanaf dag 1 te zien was,

Karel said...

mogge Marlou
dus weer fijn naar de bios een goede film kijken
lang geleden dat ik in een bios was
geniet de dag

nicole orriens said...

Wat fijn naar de bioscoop! Ik ruik in mijn gedachten meteen al die typische bioscoopgeur.

Jan K. alias Afanja said...

Zo, dat heb je maar weer mooi meegenomen. Langzaam maar zeker komt er weer meer ruimte en krijgen we onze vrijheid van bewegen terug.
Maak er een mooi weekend van1

Sjoerd said...

Ik vind het mooi dat het weer kan, maar ben zelf nog even voorzichtig. Krijg volgende week pas mijn tweede vaccinatie.

Edward McDunn said...

Wat fijn voor je Marlou, dat het weer kan, geeft hoop hè?

vilterietje said...

Dat is mooi mooi mooi man!

Rebbeltje ★ said...

Pas nog een film met haar gezien op tv en ook dat was een prachtfilm
Fijn weekend

sjannesblog.com said...

Heerlijk!

Ferrara said...

Fantastisch! Theaters en bioscopen hadden hun zaakjes toch al goed op orde, fijn dat ze eindelijk weer kunnen draaien.

Anonymous said...

Goed dat het weer movht en dat je de film gweldig vond.

Karel said...

ha die Marlou
ik moest lachen om je reactie bij mij " helaas… ik kijk geen filmpjes (meer) "
maar je had net een blog over de bioscoop gedeeld hihi

fijn weekend groet

Mormorsweb.blogspot.com said...

Heerlijk, heerlijk, heerlijk. Gewoon een film, een drankje, even eruit!!

Nietzomaarzooo said...

Klinkt helemaal goed.

Hilly Nicolay said...

O leuk Marlou.
Deze film wil ik ook graag zien.

Ik heb 4 jaar geleden: Three Billboards Outside Ebbing, Missouri gezien.
Dezelfde hoofdrolspeelster Frances McDormand en ook een hele mooie film.

Heb een goed weekend en groetjes,
Hilly

Hans said...

Het is toch wel fijn om weer het normaal te kunnen handhaven.
Weer normaal leven, met praktische regel, is niks mis mee. Hans

Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

miekequilt said...

Het wordt steeds een beetje meer " gewoon" om ons heen. Heerlijk. De film lijkt me mooi, ik wacht tot hij op de tv komt. Heb de stomme gewoonte om in de bioscoop in slaap te vallen.

klaproos said...

ohhhhhhhh die titel heb ik hier opgeschreven staan op een briefje, lijkt me zo'n gave film...
heerlijk loutje dat je weer kunt,
i'm heppie for joe

xxx