30/06/2021

Nummer 100 in Bloemendaal

Op zoek naar nummer 100 in Bloemendaal, waar ik het 2 weken geleden over had (zie: blogje nummer 100) heb ik in ieder geval één adres gevonden, waar de huisnummering van de 102 naar de 96 ging (of andersom) en wel bij mijn geliefd cafeetje 't Hemeltje, of te wel: de Huiskamer van Bloemendaal.

Op het www vond ik nog een mooie oude foto:


Ik ging er vroeger regelmatig spijbelen: een beetje biljarten en koffie drinken. Mijn school, de Da Costa Kweekschool, was namelijk om de hoek in de Koepellaan. 

Afgelopen zondag waren we er weer even, voor een heerlijke capuccino.  En later in de middag kwam ik er die kwibus, die steeds de weg vraagt weer tegen:


Ik blijf wel zoeken naar nummer 100 in Bloemendaal, maar echt... het bestaat daar niet! Ik weet het zeker...


20 comments:

Marjolijn. said...

Dan maar niet te lang meer zoeken...!
Zou jammer van je tijd zijn.

klaproos said...

whahahaha die Henry, ik moet altijd zo lachen :-) wat een heerlijke scheet is het toch... zit steeds super in zijn rol, en jij... jij zou zo verslaggeefster kunnen worden :-)
loutje de razende reporter brenger van het goede nieuws...
Yeahhhhh lieve loutje, geniet van vandaag.
love you
xxx

Lutje said...

raar dat het er niet is, maar inderdaad het is zo, :o)
.Een @->- voor jou.

John said...

Grappig eigenlijk, dat er geen nummer 100 is in Bloemendaal. En toevallig dat dat heerschap ook opzoek is naar nummer 100 :P

Sjoerd said...

tsja, wat er niet is, kun je ook niet vinden...

miekequilt said...

Wat een leuk vervolg op je speurtocht.

Karel said...

terug thuis ff bekijken

Edward McDunn said...

Hahaha, Henry houd wel van een lolletje hè?
Er is vast geen nr.100, omdat mensen dan zouden denken, dat ze daar kunnen poepen.

nicole orriens said...

Wat een leuke en bijzondere zoektocht waarbij je fijne dingen tegenkomt : ) Of je het antwoord ooit vindt, maakt dan eigenlijk niet eens meer zoveel uit.

Hilly Nicolay said...

Ha nummer 100 tja:)

Leuk filmpje Marlou.

Groetjes en fijne dag.

די מריו said...

een bijzondere meneer moet ik zeggen. Ik heb hem weleens vaker gezien in filmpjes. Ik ben benieuwd waar je nog meer allemaal gaat zoeken.

Love As Always
Dimario

Tine de Jong said...

Soms moet je het opgeven waar je naar zoekt en dan geheel onverwachts vind jij het vast wel. Geniet de dag met een lach.

Jan K. alias Afanja said...

Rare situatie daar in Bloemendaal, zelfs nr. 98 bestaat daar niet, als ik het goed begrijp. Wonderlijk ...
Net als dat mannetje wat jij regelmatig tegen het lijf loopt, wonderlijk mannetje ook ... :-)

guusje said...

Wat een leuke mijnheer is dat. Dat je die zo maar laat lopen.Vasthouden!
Ik ben niet zo goedgelovig, ik ga zelf wel eens op onderzoek uit hoor. OV-fietsje erbij en op naar het Hemeltje en zo.
Ooit, heel lang geleden studeerde ik fysiotherapie in Bloemendaal.

Jelle Droeviger said...

Bloemendaal.
Wel bijzonder.
Godfried Bomans woonde er.
Beetje deftig wellicht.
Ze spreken er wél Algemeen Beschaafd Nederlands.
En huisnummer 100 bestaat er dus niet..
Want "Nummer 100" dat zeiden we vroeger als we naar de poep-ruimte wilden gaan.
Kouwe kak.
Mooi.
.
Jelle Droeviger.

Hans said...

Wat leuk geschreven en gemaakte video.
Heerlijke herinneringen, ach spijbelen, wie deed het niet.
Geen nummer 100 in Bloemendaal wat een gemis. Hans

@ Het station plein is echt niet mooi meer, vol gebouwd met kantoren.

Jetteke said...

Heerlijk weer die sketch van jullie!

Karel said...

schitterend hihihi

Carla S. said...

Deze vind ik toch wel heel leuk met die meneer die naar zijn freule vraagt.

Anonymous said...

Veen en Duin 100 is een bestaand adres in Bloemendaal.