11/04/2022

De wijnglaasjes

Een tijdje geleden had ik een blogje over het zooitje in mijn keuken.

Afanja (klik even voor prachtige foto's uit ons mooie Fryslân!) merkte een glaasje op: "Ik ben alleen nieuwsgierig wat er in dat kleine glaasje op de tweede foto zit"



Nou Afanja, ik zal je uit de droom helpen: 

Er zit NIETS! in dat kleine glaasje. Het is een heel oud glaasje, ooit bij de Rataplan gekocht voor een habbekratsie. Ik denk 0,50 per stuk.


Ik ben net een ekster: ik viel op de gouden randjes, maar ook op de kleur...
Om te bewijzen, dat er echt niets in zat heb ik één van de glaasjes omgedraaid:


Zie je wel?
Er zit echt niets in.

Maar... als de 5 in de klok zit, dan zou het zomaar kunnen, dat er een slokje Port in komt.
Dat drinkt namelijk heel erg lekker uit deze glaasjes. Ik heb nog steeds de fles, die ik in oktober kreeg van die man, waaraan ik die mooie tegel van Landgoed Kareol heb gegeven. 
Misschien weet je het niet meer. Ik vind nog steeds een leuk verhaal. Hier kun je het nog even teruglezen: Landgoed Kareol 

De mooie glaasjes...
Ik vind ze best bijzonder. 
Kijk.. zo ziet het glaasje er gevuld uit. Lechajiem!



Als je zin hebt... vanmiddag vanaf 16:30 uur ben je welkom. Glaasje Port met een stukje Stilton Kaas. En als je geen alcohol drinkt, dan is daar wel een mouw aan te passen!

21 comments:

Firma Fluitekruid said...

Mmmm... port met stilton! :-)

Lutje said...

zo lijkt het of er altijd wat in de glaasjes zit :o)
.Een @->- voor jou.

Yova said...

Deze glazen lijkt wel echt in zit. Blijkbaar niet. Gewoon doorzichtig randje eraan. Prachtig glazen is dit. Wij lusten geen drank. Schimmelkaas zo ziet het uit. Of niet? Je bent blij mee met 2 mooie glazen. Dit zie je niet zo vaak. Fijne week. Groetjes J&F

Tine de Jong said...

Mogge Marlou, dat zijn inderdad mooie glaasjes. Alchohol drink ik niet meer en schimmelkaas is ook echt niet mijn kaas. Wellicht dat Afanja een glaasje komt drinken. Wens je mooie zonnige dag vandaag. Groetjes, Tine

Sjoerd said...

Heerlijk zo'n stukje Stilton Kaas, Maar dan wel met een Stout biertje erbij...

Bertiebo said...

Jammer, ik ben net niet in de buurt

John said...

Ja, van zulke glaasjes hou ik ook. En zou ze zelf ook meenemen uit een kringloop.

sjannesblog.com said...

Een mooi setje en helemaal als ze gevuld zijn!

klaproos said...

mmmmmmmmm lekkerbekkie hé :-)
heerlijk loutje,

ik zeg lat het je smaken hoor, je móet van het leven genieten :-)
dat zeg je goed.
eigenlijk ken ik maar 2 mensen die dat zó goed doen :-)
jij kent ze ook :-)

xxx

Karel said...

mogge Marlou
zeker mooie glaasjes zijn dat
maar wat er in gaat is aan mij niet besteed
liever een lekkere pint , zijn ook mooie glazen bij :)
en als voor kaar , een lekkere oude of overjarige , zeg uit de Beemster 😋
geniet de dag

Mormorsweb.blogspot.com said...

Ik hou van mooie glaasjes. Ik hou wel van een glaasje port. Jammer toch dat ik zo ver weg woont. Skål!

Anonymous said...

Mooie glaasjes. Beiden drink en eet ik niet.

Jan K. alias Afanja said...

Dank voor je uitgebreide antwoord, Marlou.
Wat een grappige glaasjes zijn dat! Het viel echt op, daar op je aanrecht, dat herinner ik me nog goed. Net als je verhaal over Landgoed Kareol trouwens. Als je die fles nu nog niet leeg hebt, ben je toch echt een gelegenheidsdrinker, lijkt me.
Ik zou graag een portje met je drinken, want ik drink op zijn graag eens een portje. In plaats van die Stilton Kaas zou ik dan graag een stukje Friese nagelkaas meenemen, dat begrijp je vast wel. Maar om daar nu voor naar Haarlem te rijden, dat is me net wat te gortig. Maar dank voor je uitnodiging! :-)

די מריו said...

Dat zijn zeker mooie glaasjes. L'chaim.

Love As Always
Dimario

Rebbeltje ★ said...

Grappig dat ze dachten dat er drank in zat :)
Ze zijn wel mooi dus zuinig op zijn.
Volgens mij heb jij op een andere manier beweging genoeg ;)
Groetjes

miekequilt said...

Wat een lieve uitnodiging. Maar ik kan echt niet, en houd het dus maar tegoed. Een oortje uit zo’n glaasje lijkt me heerlijk. En dan een lekker stuk kaas erbij, jij weet het leven te vieren. Heerlijk, Marlou. X

... said...

Leuk verhaal, Marlou.
Ja, het is verbazingwekkend..
Ik heb zelf twee handschoenen waarvan de rechter wat meer is versleten dan de linker.
Daarentegen is de linker weer wat minder versleten dan de rechter.
Ik ben nog aan het uitzoeken hoe dat komt..
.
Jelle Droeviger.

Hans said...

Waar een glaasje al niet toe kan leiden.
Een genoeglijk keuvelen over de dingen van de dag, met een opkikkertje, lechajim. Hans

Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

Ferrara said...

Schattige glaasjes. Gisteravond uit eten. Kaasplankje en een portje toe. Heerlijk!

Marthy said...

Leuk verhaal, mooie glaasjes en ik kocht vandaag ook een mooi kaasje maar het blijft nog even waar het is. Morgen, dan krijgen we vrienden te eten.

nicole orriens said...

Het lijken wel een soort fopglaasjes : ) Het oogt net alsof er wat in geschonken is.