04/04/2022

Met Jacobanita naar Frida!

Morgen ga ik naar Assen, naar het Drents Museum voor.... Frida Kahlo! 

Dat wordt genieten, wat ik je brom. Ik ga samen met mijn vriendin Jacobanita, die zowat haar hele leven al zeer geïnspireerd is door Frida, door het leven dat ze leidde, door haar kunst en haar gedachtegangen.

Hier zie je Jacobanita, zo'n 30 jaar geleden... en wat heeft ze aan? 

Mooie foto van mijn lieve vriendin. En hier is ze nog een keer, met een prachtige sjaal van Frida om.

Nu, en dat is dus 30 jaar later...


Een fan van het eerste uur! Jacobanita is twee keer in het Blauwe Huis geweest, jawel! In Mexico-City...

Ze was er niet weg te slaan... 

En nu gaan we dus samen naar Assen, naar het Drents Museum waar heel veel werk van Frida Kahlo tentoongesteld is. Sinds het huis, waarin ze gewoond heeft en dat jarenlang gesloten is geweest, is heropend is er nu heel veel materiaal te zien. Prachtig, ben zo benieuwd.


Hier kun je eventueel ook nog wat blogs over Frida Kahlo zien van mijn Webbies Mieke, Bertiebo en Sjanne.

Die van Bertiebo is nog van 2018. Ze was naar de expositie in London!

Bertiebo: https://bertiebo.blogspot.com/2018/07/fridamania.html

Mieke: https://miekequilt.blogspot.com/2022/03/frida-kahlo.html

Sjanne: https://sjannesblog.com/2022/03/13/looproute-assen/

En nog eentje van Sjanne: https://sjannesblog.com/2022/03/12/alsnog-naar-frida/

We mogen Henry's auto lenen. Dank je wel, Henry! Dat maakt de reis een stuk gemakkelijker, want Jacobanita loopt sinds een nare beenbreuk al een tijdje met rollator.

20 comments:

Anonymous said...

Dat wordt dan een hele gezellige en interessse dagje. Geniet ervan en rij voorzichtig (met die harde wind).

Lutje said...

dat gaat een heel interessante en leuke dag worden
geniet er van
Een @->- voor jou.

klaproos said...

Fantastisch loutje, dat wordt een geniet dagje ..

frida was een inspiratie voor velen.

xxx

John said...

Ik denk dat je je ogen uit zult kijken. Veel plezier. Voorpret heb je al.

sjannesblog.com said...

Geniet ervan!

Sjoerd said...

Dat gaat helemaal goed komen met jullie...

Jan K. alias Afanja said...

Maak er maar een machtig mooie dag van met elkaar!

Karel said...

mogge Marlou
wil Henry niet met jullie mee , hebben jullie gelijk een chauffeur
het wordt voor jullie zeker genieten morgen
maak er een fijne dag van
maar ook vandaag
geniet de dag

די מריו said...

Heel veel plezier.

Love As always
Dimario

Rebbeltje ★ said...

Heerlijk zo een meidenuitje ;)...zal vast heel gezellig worden
Veel plezier

Ferrara said...

Veel plezier samen. Wordt vast een kleurige dag.

miekequilt said...

Heel veel plezier. Hopelijk schijnt het zonnetje een beetje en is het helemaal genieten.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Veel plezier samen. Dat wordt vast een hele fijne dag.

Nietzomaarzooo said...

Wat een heerlijk vooruitzicht. Lijkt me een hele mooie tentoonstelling. Ik was bij die in Amstelveen geweest. Ook al zo fraai.

... said...

O, heerlijk kon ik maar mee..
Desnoods op de trekhaak zitten.
ja, Frida Kahlo, een icoon.
Het lijdende lichaam overwonnen door de geest..
.
Jelle Droeviger.

Hans said...

Wens je veel plezier in Assen, hopelijk droog weer voor om het Drents Museum te bezoeken.
Heel veel plezier met je lieve vriendin. Hans

nicole orriens said...

Dat klinkt als een geweldig leuk uitje zeg! En wat leuk om met zo'n enthousiaste vriendin te gaan ook. Fijne dag gewenst.

De sjaal vind ik heel erg mooi en vrolijk!

pourquoi pas ??? said...

Hey lieverd heel veel plezier.

Marthy said...

Ik was er ook en kan je verzekeren dat het genieten wordt. Veel plezier!

Yvette said...

Geniet!!!