10/09/2009

Het korenlint

.















Aanstaand weekeinde … 12 en 13 september…
Open monumenten dagen in Haarlem met…
Het KORENLINT
In tal van monumenten zingen tal van koren het hoogste lied.
Vrouwenkoor Malle Babbe zingt zondagmiddag om 13:40 in het gebouw van de Evangelische Broedergemeente, Parklaan 34

en dezelfde middag, zondag de 13de dus om 15 uur in de Philharmonie in de Van Beinum Zaal.

Het zijn korte concertjes van uiterlijk 20 minuten.
Heel Haarlem staat op z’n kop!
Klik op: KORENLINT voor een uitgebreid overzicht.


















(Malle Babbe van Frans Hals)


.

15 comments:

Jelle Droeviger said...

Ja, ik heb dat vrouwenkoor een paar jaar gelden voor het eerst horen zingen, op de Waalsdorpervlakte, op 4 mei, en het was heel byzonder. Ze beheersen de uitbundigheid en ingetogenheid die een koor boven het gemiddelde uit doen stygen. Ik herinner me dat er een alt meezong met zo een zuivere stem, dat de rillingen me over de rug gleden.

Ik ga dan ook zeker aanstaande zondag myn eiland Terschelling even verlaten om naar Malle Babbe te gaan luisteren in de Haarlemse PhilHarmonie.

Jelle Droeviger.

Anne said...

ik heb de site even bekeken.wat een mooi en interessant programma, die dagen:))

klaproos said...

ik hoop dat het heel erg leuk gata worden voor jullie marlou,
dat hoor ik graag van jou:-)

xxx

Di Mario said...

Koren zijn echt niet mijn ding. Maar ik wens jou natuurlijk veel plezier.

Love As Always
Di Mario

marjolijn said...

Dat wordt dus een heel mooi weekend..!!
Geniet er maar volop van meis.
Veel plezier.

gerdaYD said...

Vrouwenkoor Malle Babbe ontleent haar naam aan het bekende schilderij van Frans Hals, (een beroemde Haarlemse schilder uit de 17e eeuw) waarop een vrouw wordt afgebeeld die duidelijk de vrolijke kanten van het leven kent.
Dit Haarlemse koor (ong. 40 leden) werd opgericht in 1982 door dirigent Leny van Schaik. Door de ongedwongen stijl van optreden en het beheersen van een veelzijdig repertoire, is Malle Babbe een veelgevraagd koor bij velerlei gelegenheden waarbij het publiek ook altijd mee mag zingen. (http://www.zingenmetlenyvanschaik.nl/mallebabbe.html)
... en onze duvel-doe't-al Marlouke zingt daar haar longen bij uit!
Lieve meid, héél veel succes gewenst, en dat het publiek uit jullie handen mag eten! Of liever, dat het publiek aan jullie lippen moge hangen!
Mazzel Tov! Break a leg! Toi toi toi!

Lutje said...

Ik ken dat koor natuurlijk niet, en ik hoop dat als je gaat kijken dat het je bevalt of zing je der zelf?

Fluitenkruid said...

Het staat genoteerd!

FRED said...

Dear Marlou
wat een geweldige naam KORENLINT

POWETIES
LIEVE GROET
FRED

Ellen said...

Er zijn meer mooie dingen in een week-end te doen dan een normaal meisje ooit kan doen. Geniet van de mooie dingen des levens.

Ibella said...

En nou maar hopen dat het goed weer wordt dit weekend. Aan het programma zal het zeker niet liggen.
Ik hoop dat jij er ook van geniet om met je koor optetreden.

Ik heb een familie weekend, dus de zon willen wij ook graag zien.
Liefs Ibella

Lutje said...

een prettig weekend hé

gerdaYD said...

Mijn lieve Marlou, dankjewel voor die zegen! Je bent een schat weet je dat?
En ook je reactie is weer raak... alleen, dit is Spanje, zouden ze hier wel foto's van daar plaatsen en mistoestanden aanklagen? Maar het zou ook in onze contreien kunnen genomen zijn, voorbeelden te over!
Ik hoop dat jij een succesvol melodieus weekend tegemoet gaat, met alles er op en er aan. Met vooral veel noten op je zang hé!
*wink, big smile*

Han said...

Leuk, ik zal eens gaan kijken maar beloof niets.

מזל־טוב

Han said...

Is het geen weerhuisje? Dan kan nu de man met de paraplu naar buiten komen.
Maak er toch nog een zonnige dag van.