27/09/2009

Hallo... hallo...

.






Jo Stafford met: "Thank you for calling..."






















De telefoon...

De komende dagen ga ik het hebben over die goeie ouderwetse telefoon en wat er allemaal kan gebeuren, als je 'm opneemt.

"Hallo... met Marlou..."

Vroeger belden we veel vaker met elkaar.
Nu wordt er meer ge-SMSt en gemaild.
Daar is niks mis mee.
Maar gewoon lekker een tijdje aan de telefoon hangen...
Daar nemen we veelal de tijd niet meer voor.

Net zoals brieven schrijven.
Daadwerkelijk een postzegel op een envelop doen en naar de brievenbus lopen...
Ik doe dat al bijna 17 jaar. Elke week schrijf ik een brief aan Henry (en hij één aan mij) die naar de post wordt gebracht en de volgende dag bij hem op de mat valt. Het verveelt nooit en ik heb nog geen enkele keer gedacht: "Wat zal ik nou eens schrijven..."



















Maar goed... daar hadden we het niet over.
Het zal de komende dagen over telefoongesprekken gaan.
En de gevolgen ervan.

Maar nu voor iedereen: een zoete, zachte en zalige zondag!
Ik ga er op uit. Naar de bossen en duinen...

Dagdag! Groet van Marlou






















.

14 comments:

Yvette said...

Elke keer weer ben ik onder de indruk van je blog...heerlijk lezen...genieten van de muziek die je ons voorschotelt en buiten dat de berichtjes die je stuurt om me te bemoedigen....heb plezier in het bos vandaag al zal het wel een beetje heel druk zijn met de achmea loop....dag lief mens
yvette

Di Mario said...

Ja ja ja.. dit is natuurlijk een steek onder water omdat ik vergeten ben om mijn nichtje te bellen... Maar ik vraag me wel af.. hoe weet jij dat.

Love As Always
Di Mario

marjolijn said...

Hoi meis,
Hoop dat je vandaag genoten hebt in het bos en duin.
Het weer is nog steeds geweldig om dat te kunnen doen.
Ja, telefoon daar heb ik niet zoveel mee. Soms wel en dan ook lekker lang, maar verder enkel de noodzakelijke dingen. Maar post sturen en ontvangen, des te meer....heerlijk vind ik dat.
Maar ben wel benieuwd naar je volgende logjes en wat je gevonden hebt aan inspiratie over ...Hallo....Hallo....!!
Nog een fijne zondagavond.
Liefs Marjolijn.

Fluitenkruid said...

Hoi Marlou,
Ondanks het gemail en gesms vind ik een telefoongesprek zalig. Bel bijna dagelijks met mijn mams die ik niet vaak zie en met mijn schoonmoeder die toch vlakbij woont kan ik ook altijd een lange boom opzetten.
Ben benieuwd naar de rest van je telefoon verhalen.
Het was een prachtige wandeldag vandaag, ik hoop dat je hebt genoten.
groetjes Jannet

Nienk said...

Ik bel heel veel.
heb dan ook altijd hoge telefoonrekeningen.
Maar dat kan me niets schelen.
Een telefoontje naar broer in Nieuw-Zeeland is altijd nog goedkoper, dan een reis naar Nieuw-Z.

Ben benieuwd...

Martine said...

Nee, ik bel niet zo veel. Ik ben mijn hele leven al een zakelijke belster geweest, zelden duurt een gesprek langer dan twee minuten.
Mijn dochter daarentegen....breek me de bek niet open, pff. Het zal aan de rekening van deze maand te zien zijn dat zij er een week niet was, al wonen wij hier met zijn vieren.

Anne said...

hele lange telefoongesprekken, heerlijk!!!
brieven, vooral met pen geschreven nog mooier.
sms-en doe ik niet,de msn functie heb ik van mijn pc gehaald, te oppervlakkig en te veel tijd met opstarten.
soms krijg ik wel hele mooie mails, daar doe ik zelf ook moeite voor om daar iets persoonlijks in te steken

marjolijn said...

Mogge Marlou,
Je moet er de postduif even bij denken. Maar kom je wel een fijne dag wensen.
Geniet er maar volop van.
Liefs Marjolijn.

Lutje said...

wat je schrijft klopt.
Maar niet iedereen is zo, ik betaal 5 € per maand meer op mijn abonnement en kan de hele dag dan bellen.Ik vindt het heerlijk, maar ik heb ook een gsm, maar dat is alleen voor dringende zaken.

Ellen said...

Ik zie de jeugd permanent met de telefoon aan het oor. Alleen het is een mobieltje en de inhoud van de gesprekken zijn niet meer zo prive als vroeger. We genieten in trein, tram en bus wat een ander te vertellen heeft en we eigenlijk helemaal niet willen horen.
Kus vanuit een zonnig Zwitserland.

Ibella said...

Ik bel niet zo vaak, maar wanneer ik één van mijn zussen aan de telefoon heb, dan is het voor minstens een uur. Het schrijven is door de telefoon vervangen. De mobiel is voor vakanties en weekendjes weg, voor spoed dus.
Ik heb meer met pc, helaas mijn zussen niet, mail en krabbel. Msm en sms is niets voor mij. Voor mij blijft de mooiste vorm van contact het elkaar ontmoeten. Daar kan geen telefoon tegen op.
Ben heel benieuwd naar je; Hallo Hallo, verhalen.
Fijne dag en liefs Ibella

klaproos said...

heerlijk logje marlou,
ik bel graag met leuke mensen en vriendinnen :-)

en schrijven ja dat heb ik ook veel gedaan echte brieven worden steeds schaarse, dat is wel eens jammer hé,
maar vooruit het is niet anders:-)

leuk logje marlou

Anne said...

hallo,hallo
de gadget plaatjeslink onder je log te zetten vind je hier http://www.linkwithin.com/learn?ref=widget

het is heel simpel.

ik schrok even van je blog vandaag.
met een brok in mijn keel zie ik dat dat twee jaar geleden was.
juist nu, nu de pinkribbon week weer begint is dat weer heel dichtbij:))

gerdaYD said...

Bernadette, elle est très chouette
Et sa cousine, elle est divine
Mais son cousin, il est malsain
Je dirais même que c'est un bon à rien

Noémie est très jolie
Moins que Zoé, mais plus que Nathalie
Anatole il est frivole
Monsieur Gaston s'occupe du téléfon

Gaston y a l'téléfon qui son
Et y a jamais person qui y répond
Gaston y a l'téléfon qui son
Et y a jamais person qui y répond

Marie-Louise, elle est exquise
Marie-Thérèse, elle est obèse
Marie-Berthe, elle est experte
Par l'entremise de sa tante Artémise

Edouard fume le cigare
Et Léonard porte une barbe noire
Léontine fait la cuisine
Monsieur Gaston s'occupe du téléfon

Gaston y a l'téléfon qui son
Et y a jamais person qui y répond
Gaston y a l'téléfon qui son
Et y a jamais person qui y répond

Non, non, non, non, non, non, non, non, non,
Gaston l'téléfon qui son'
P't-être bien qu'c'est importon
© Nino Ferrer
*wink, big smile*

Héérlijk geschreven log, mijn lieve Marlou, jij kàn er wat van, van schrijven (net zoals waarschijnlijk van telefoneren hihi).
En even OT: ja hé, ze hebben dezelfde neus maar broertjes zijn het niet, wél gezworen kameraden hihi.
Maak er een superdagje van meid!