17/01/2020

Tante Toetie en haar sproketjes...

.
Mijn lieve vriendin Edith is half Indisch, of zoals ze zelf zegt: dubbel bloedig.
Op de Bonte Avond van het eindejaarsfeest in Mennorode heeft ze een mooi "sproketje" verteld en gisteren was ik met mijn vriendin Jacobanita in het Verhalenhuis in Haarlem om Edith te zien en horen vertellen.
Ze heet dan alleen geen Edith maar Tante Toetie.
En er is niemand die zo leuk in het petjok (=Indisch)  kan vertellen als Tante Toetie.


Edith doet een mooie sarong/kebaja aan en een bloemenslingertje in d'r haar.
En dan ís ze helemaal Tante Toetie.
De foto's zijn niet zo goed, want mijn mobieltje maakt niet zulke goeie.
Maar het gaat om een indruk...

Het eerste sprookje was dat van Assepoes. Maar dan in een modern jasje.
De prins is geen prins, maar een prinses en Assepoes (en haar gemene zussen ook trouwens) valt op vrouwen.
Lôh seg... nja... ech wel...


Zoals Tante Toetie dat vertelt... zo heerlijk. Zoals de prinses met de mooie Assepoes danst: de Engelse wals en de tango en  een "so you sink you can dance" dans.

Na het eerste sprookje was er een indische lunch, want ja... het is toch een indische verteller, die Edith.
Indische soto dus, lekker pedis, maar niet té. Selamat makan, Jacobanita...


Na de lunch kwam het tweede sprookje: De prinses op de erwt. Die sliep op een heleboel bultzakken met er onder een katjang ketjil...
Zoals Edith de Indische woorden er door heen maast snap je meteen wat ze bedoelt.


Zo Tempo Doeloe, echt leuk ja...
Tante Toetie, dank je wel: terima kassih..
Ook dat ik de foto's mocht maken...
Ik heb genoten. En Jacobanita ook!







21 comments:

Lutje said...

ik heb zo'n gevoel dat je je met haar nooit verveelt
iemand die zo goed en interessant kan vertellen, dat is maar weinigen gegeven
.* Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Een gezellig dagje uit dus...!!
Altijd goed.

די מריו said...

Dat zal vast een hilarisch leuke avond geweest zijn.

Love as always
di Mario

Jacqueline en Ferry said...

Het was voor gezellig geweest. Leuke vrouw om te zien.
Meestal is aardig mensen om te spreken. Leuke foto's geworden.
Vrolijke mens is dit.
Alvast fijn weekend.
Groetjes J&F.

sjannesblog.com said...

Ik denk hierbij aan Wieteke van Dort, vond ik altijd zo leuk!

klaproos said...

Dat ziet er superleuk uit loutje,
gezellig dat je zo genoten hebt,
zag van de week wieteke van Dort op Tv, ivm het overlijden van meneer Aart, en idd, ik moest meteen aan haar denken toen ik edith zag :-)
gaaf.

dank je wel voor je lieverigheden loutje,
"love you "

xxx

Karel said...

mogge Marlou
dat is op zeker een fijne voorstelling geweest
en lekker zo te zien ook mmmm
mensen die zo kunnen vertellen zijn kunstenaars
geniet de dag
groetjes , Karel

John said...

Dubbelbloedig zijn is leuk, ik ben het ook dus dan moet het we leuk zijn :P
Als je niet zegt over de foto's ziet niemand wat. Dat is net zoals men zegt let niet op de rommel, dan kijk je gelijk om je heen.

nicole orriens said...

Wat een fijne en bijzondere voorstelling lijkt me dat. En wat leuk dat er afwisselend ook gegeten kon worden. Lekker!

Edward McDunn said...

Wat ontzetten leuk Marlou, het doet mij denken aan Tante Lien ( Wieteke van Dordt)

Sjoerd said...

Geweldig lijkt me dat als je dat zo kunt brengen. Lijkt me een heel bijzonder mens.

Rebbeltje ★ said...

Wij denken allemaal gelijk aan Tante Lien
Vond dat ook altijd mooi om te horen.
Wat leuk dat je bij zo een voorstelling was...
Groetjes

christiene said...

Ha Marlou,
we denken ze allemaal te kennen.......
wat heb jij leuke vriendinnen in jou kring.
Altijd wel iets te beleven,mooi dat ze een avond
kan vullen.
groetjes Christiene.

Jan K. alias Afanja said...

Dat klinkt goed, gezellig en lekker, Marlou.
Zoals je het omschrijft, moest ik meteen denken aan de 'wereldberoemde' creatie Tante Lien van Wieteke van Dort. :-)

vilterietje said...

Brengt me terug naar mijn Indonesische vriendinnetjes,
hun mama’s konden ook prachtige verhalen vertellen.
Zij. vertelden met hun hele lichaam...maar het meest met hun ogen.
Wat moet het een bijzonder uitje zijn geweest!

Ferrara said...

Vast een gezellig mens.

miekequilt said...

Wat zal dat een leuke dag geweest zijn. Ik kan me wel een beetje voorstellen hoe haar stem klinkt, rustig, maar ook af en toe met spanning erin, tenminste, dat lijkt me zo.

Hans said...

Je vriendin Edith heeft een lieve uitstraling.
Lijkt me heerlijk om naar de verhalen van Tante Toetie te luisteren. Hans

Ot. Heb een verzoekje voor je gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

rietepietz said...

Het is een heel apart en gezellig taaltje dat veel mensen wel kunnen waarderen, inclusief de maaltijd natuurlijk.

Hilly Nicolay said...

Al met al heel geslaagd Marlou, heerlijk.

Goede zondag met een groet,
Hilly

MelodyK said...

Met Aart in mijn achterhoofd kom ik uit bij Wieteke tijdens het lezen van jouw blog... misschien zit ik er helemaal naast ... hoe danook, jij hebt het naar je zin gehad en dat is wat telt.