16/09/2020

DE WILDE STILTE...

 .

Zo... mijn boek, DE WILDE STILTE van Raynor Winn, is uit! 

Ik vond het een mooi boek. Had wat  moeite met het "afzien" van de twee hoofdpersonen: Raynor en haar man Moth. Ze lopen in IJsland en nog wel vlak voor de winter. Zo nu en dan zeiknat geregend in ijskoude wind... door rivieren waden, die niet bepaald badwatertemperatuur hebben... Dat echte afzien... nee, dat heb ik niet. Een beetje doorkachelen, dat wil ik wel, maar zo erg afzien: nee, echt niet!

Ik lees meestal in bed, voor het slapengaan en ik kreeg het er koud van! Zelfs onder de dekens. Ik hoorde bijna die gure winden en het klapperen van het tentdoek.

IJsland, mooi IJsland. Bijna was ik er geweest... tot Corona roet in het eten gooide en onze reis gecanceld werd. Maar ik zou toen wel in een hotel verblijven... en mooi niet in een tentje. Ik bedoel maar... kijk eens hier: waar moet je je tentje eigenlijk neerzetten?


Maar denk niet, dat ik het geen mooi boek vond. Ik vond het prachtig. De beschrijvingen zijn ook prachtig. En de strijd van Moth tegen zijn ziekte, die hij wint door zo af te zien.... Moest wel een beetje aan mijn "webbie" John uit Zeeland denken. Die heeft een ernstig auto-ongeluk gehad en als hij niet beweegt dan gaat het niet goed met hem. Dus... bewegen!
Maar goed... even terug naar het boek. Ik kan het aanraden en... ik heb het digitaal. Als je het wilt hebben, geef dan maar een seintje, want ik mag het aan 5 mensen doorsturen. Trouwens: Het Zoutpad ook... Laat maar weten...

23 comments:

Lutje said...


wat een gevoelens krijg je allemaal bij het lezen van dit boek
dat is echt mooi
en het lijkt me ook interessant, maar ik lees niet graag boeken
-Een @->- voor jou.

Bertiebo said...

Ja bijzondere boeken, allebei. Jammer van IJsland, Marlou. Maar wie weet... ooit

sjannesblog.com said...

Mijn IJslandplannen staan ook in de ijskast. Wie weet ooit. Ik ben benieuwd naar dit boek, want het Zoutpad vond ik prachtig.

John said...

Yup, blijven bewegen is mijn advies. En het is ook nog eens enorm goed voor het geestelijke. IJsland staat ook nog op mijn verlanglijstje, net als Finland.

Sjoerd said...

Hey Marlou, het zoutpad zou ik wel eens willen lezen. Het eerste deel om mee te beginnen...

miekequilt said...

Ik heb het eerste deel als boek. Mocht je deel twee willen sturen, dan graag. Maar mocht je meer vraag krijgen, dan sla je me maar over hoor. Ik heb lang gehoopt en geloofd dat volgend jaar alles weer een beetje normaal zou zijn, maar ik vrees dat we ook dan niet zomaar verweg kunnen gaan.

Edward McDunn said...

Zó zonden dat jullie vakantie naar IJsland niet door kon gaan Marlou.
Een blogvriend van mij is er geweest, en heeft er prachtige foto's gemaakt.

https://fotografiemijnlangleven.wordpress.com/category/ijsland/

Marthy said...

Ik vond het ook een mooi boek naar dat vlak voor een winter gaan wandelen in zo'n gebied vraagt bijna om problemen. Het is goed af gelopen maar verstandig, nee dat niet.

nicole orriens said...

Het zoutpad vond ik mooier dan het tweede deel moet ik bekennen. Ik herken het effect van bewegen voor de gezondheid in beide boeken.

Karel said...

mogge Marlou
jammer van de vakantie , maar IJsland loopt niet weg
zo er lopen als die 2 , nee daar pas ik ook voor
net als jij in een hotelletje , en als de olifant bij mij , lekker splashen in bad , en een favoriet biertje toe :)

zomerse groet

די מריו said...

Ijsland komt nog wel voor je. Je bent nog jong. Ik zou ook niet zo kunnen rondlopen in die kou hoor.

Love As always
Di mario

Rebbeltje ★ said...

Hoi Marlou
Dat kobie was een foutje van karel
Dat is zijn nicht en zet reactie bij ons beide en denk vergeten de naam aan te passen.
Nee als je kobie roept reageer ik niet haha
En boeken lezen alleen op vakantie en zelfs dan weinig.
Oudste dochter is een paar jaar terug in ijsland geweest
Een ervaring om nooit meer te vergeten net als hun amerika reis...
Groetjes

Ferrara said...

Voel met je mee wat betreft afzien. Zelfs in mijn jonge jaren had ik daar al niets mee. Als de afdeling ging wadlopen bood ik aan te werken. Kamperen in een tentje, geen enkel probleem, maar het weer moest wel meewerken. Ik hoop zo voor je dat IJsland weer binnen bereik komt.

Marjolijn. said...

Ja, IJsland moest in de ijskast, dat is niet anders.
Maar blijft liggen waar het ligt, dus wie weet, ooit nog...!

Jelle Droeviger said...

Jaaa, IJsland..., daar wilde ik met mijn Oude Moeder eens naar toe.
We hadden al geboekt voor half maart, maar toen kwam Corona...
We twijfelden of we zouden gaan, en zijn uiteindelijk maar thuis gebleven.
We hebben niet eens ons geld terug gevraagd, maar het aan Europa geschonken.
Maar we gaan het zeker nóg eens proberen, als het vaccin er is...
Het moet daar adembenemend mooi en ruig zijn.
Puur natuur.
.
Jelle Droeviger.

Jan K. alias Afanja said...

Als je er 's nachts nog van lag te huiveren, moet het wel een goed geschreven boek zijn, lijkt me. Ik ben meer een kijker dan een lezer tegenwoordig. Jammer.

Hans said...

Ik ga eerst Het zoudpad uitlezen.
Maar deze lijkt me ook wel interessant. Hans

Happy Earl Grey said...

Ik lees al voor de tweede keer een recensie over het boek. Ik wil beide heel graag lezen. Jammer dat IJsland niet doorging, ik zou naar Noorwegen en de Lofoten en dat ging ook niet door. Maar die landen kunnen wachten. Eerst maar even veilig door deze crisis komen. Lezen is daarom een goede afleiding. Ik ontvang graag de ebooks, mits nog beschikbaar :)

Ria said...

Wat een fijne boeken Marlou!
Ik heb het eerste boek uit, morgen verder met het tweede, heerlijk!


❤️🙏
Liefs Ria

Carla said...

Ha Marloukie, deze zag ik ook langskomen.
Ik ben blij met jouw verhaal, want na het Zoutpad vond ik het eigenlijk genoeg.
Wel prachtig.
Wat een doorzetters en fijn dat ik nu weet dat Moth zijn ziekte overwonnen heeft.
Ik hoef geen digitaal exemplaar, want je weet: ik ben digibeet.

Happy Early Grey said...

Ik lees al voor de tweede keer een recensie over het boek.
Ik wil beide heel graag lezen.
Jammer dat IJsland niet doorging, ik zou naar Noorwegen en de Lofoten en dat ging ook niet door.
Maar die landen kunnen wachten.
Eerst maar even veilig door deze crisis komen.
Lezen is daarom een goede afleiding.
Ik ontvang graag de ebooks, mits nog beschikbaar :)

Hilly Nicolay said...

Hoi Marlou,

Ik kon "Het zoutpad" gisteren ophalen van de bibliotheek. (gereserveerd)
Vanavond begin ik erin te lezen:)

Groetjes,
Hilly

Firma Fluitekruid said...

Ik zie er ook naar uit, ben nu nog bezig in een thriller.
Stel het expres nog even uit. Het eerste boek heb ik ook zo langzaam mogelijk gelezen om er zo lang mogelijk van te genieten.