08/09/2020

Geen koor en toch zingen...

Het Festival Oude Muziek vond een methode om tóch samen te zingen: een ZOOM-sessie.

Ik kreeg een uitnodiging om mee te doen met een kort koorlied van Vivaldi. En omdat ik nogal van zingen houd ben ik op de uitnodiging ingegaan...

De Zoom-sessie was op vorige week zaterdag en de zondag erop moest ik het lied opnemen en opsturen. Best wel ingewikkeld, maar het is me gelukt! 

Kijk... eerst maar eens de dirigent van het spul voorstellen: Giulio Prandi. 


Vorig jaar heb ik met een aantal van mijn koorvriendinnen meegedaan met een Scratch in het Muziekgebouw aan 't IJ in Amsterdam. Toen had ik al gemerkt, wat een leuke enthousiaste dirigent hij is. 
Zo'n Zoom-sessie is volledig digitaal en ontzettend leuk en ook nog eens veilig!


De muziek was niet eenvoudig. Het wordt allemaal reuze snel gezongen, maar... als het er eenmaal opstaat, dan is het heel leuk om jezelf te zien en horen.




Na een week kreeg ik het filmpje, dat ervan gemaakt is, toegestuurd.
Het werkje van Antonio Vivaldi duurt nog geen twee minuten.
De eerste vier zangers die je ziet zijn de "Professionals": zij gaven ons (per stemsoort) eerst les.

Sjonge jonge... wat spannend was dat, maar het eindresultaat mag er zijn.
Kijk en luister maar even:


Wie doet er de volgende keer mee?

37 comments:

די מריו said...

ik zie je ook nog zitten ook. Wat leuk om het zo te doen.

Love As always
Di mario

Lutje said...

ik doe niet mee,
ik zing vals
maar het is wel een verdomd goed koor
*Een @->- voor jou.

sjannesblog.com said...

Geweldig resultaat, echt knap.

Nietzomaarzooo said...

Wat een heerlijke manier om mee wakker te worden.Luister het nu even met wat beter geluid. Complimenten Marlou. En voor de montage. Alsof jullie bij elkaar waren.

Sjoerd said...

Schitterend gedaan Marlou, het resultaat mag er zeker wezen.

Marthy said...

Ik zag je, op de onderste rij, Keigoed. Ik vond het mooi.

Joyce said...

Prachtig eindresultaat! Fijn dat ik mee heb gezongen!! TOP!

Maarten said...

Een heel bijzondere ervaring.
Dank allen😀

miekequilt said...

Prachtig , Marlou. Ik zou graag meedoen maar helaas, dat zou het koor niet ten goede komen. Ik geniet nog maar even van jullie optreden. Bedankt!!

Jelle Droeviger said...

Bijzonder mooi zong die aanvallige jonge blonde vrouw, op de onderste rij, rechts van het midden, die zo intensief in de lens kijkt, terwijl ze zo mooi de muziek van Vivaldi vertolkt...
.
Jelle Droeviger.

Hilly Nicolay said...

Mooi resultaat Marlou.

Ik kan niet goed zingen, op mij zitten ze niet te wachten:)

Groet en fijne dag.

vilterietje said...

FABULEUS!

Karel said...

mogge Marlou
knap gedaan jullie allemaal
en nu wil je het weer doen maar dan met ons , ik bedank voor de eer😁

ja filmpje gaat prima met de foon hihi

geniet de dag

nicole orriens said...

Wat mooi opgelost. Het is fijn dat het op deze manier ook kan, hoewel ik zelf het idee heb dat sommige dingen toch echt prettiger zijn 'in het echt'. Maar een mens kan niet alles hebben soms, en dan is dit een goed alternatief.

Bertiebo said...

Ik heb eerst niet echt geluisterd en alleen gekeken of ik jou zag. Toen ik je eenmaal had gezien, heb ik opnieuw en nu echt goed geluisterd. Goed gedaan zeg!

Ferrara said...

Wat een enthousiasme. Geweldig om te zien en te horen. Knap werk!

Rebbeltje ★ said...

Kwam het filmpje al tegen maar nu op groot scherm gezet en wat is dat leuk zeg.
Je kan zien dat je er plezier in hebt om mee te doen.
Erg leuk om te zien..en horen natuurlijk haha
Groetjes en geniet je dag

Edward McDunn said...

Leuk om te zien, en fijn om te horen Marlou, mooi dat jullie prachtige koor op deze manier manier bezig kan blijven.

Ellen said...

Applaus, petje af en een diepe buiging. De bloemen zijn voor jou, Marlou

MelodyK said...

NOu joh Marlou wat leuk, wat ontzettend leuk, ik heb ervan genoten en jij ook, dat spatte ervanaf .

Tine de Jong said...

Daar heb ik ook even heerlijk van genoten. Wat is de digitale wereld toch knap dat dit allemaal zo kan.

Marjolijn. said...

Het resultaat mag er wezen.... schitterend...!!

Anonymous said...

Wat mooi!

Firma Fluitekruid said...

O wat leuk! Word er helemaal blij van!

Firma Fluitekruid said...

Ik wil ook wel meedoen! Maar ik dacht altijd bij dit soort opnames dat het alleen maar goed klonk als je professionele apparatuur had?

Hans said...

Nou een ZOOM-sessie is toch een mooie uitkomst.
Maar je mist wel het persoonlijke warme contact met de andere koorleden.
Mooi YT filmpje, wat Prachtig de orgelmuziek, de zang klink fantastisch.
Je bent mooi in beeld Marilou. Hans

@ Inderdaad Hulphond.nl is een positieve organisatie.
Hier ken ik ook een buurvrouw met hulphond in opleiding, ik ga altijd aan de andere kant van de rolstoel staan, wil haar hulphond niet afleiden.

John said...

Wat leuk, Marlou. Een overbuurvrouw van me zingt in een Russisch koor en werkt ook met Zoom, wat ik voor haar werkende moest krijgen.

Liesbeth 🐱 said...

Wat ontzettend leuk en wat geweldig dat je hebt meegedaan.
Jij maakt wel wat van je leven hoor!
Ik vond het wonderbaar mooi klinken en ook al die enthousiaste zangers te zien was leuk. Dankjewel.

Mary said...

Marlou, wat klinkt dat mooi.
Fantastisch!
Hoe kom je aan zoiets....

Carla S. said...

Wat een leuk initiatief Marlou en ook nog eens mooi uitgevoerd.
Hartstikke knap

Marielle said...

Wauw. Marlou,
Super Leuk!!!!!!!!!!

Jetteke said...

Geweldig gezongen Marlou, het is nog een moeilijk stuk ook en als ik het goed begrijp heb je het in je eentje in moeten inzingen?

Martha said...

Wat klinkt dat mooi Marlou, ondanks het gedoe door Corona.
Chapeau !!
En je lijkt het wel uit het hoofd te zingen !!

Ga zo door, ga zo door:-)

Maria said...

Ha Marlou,
Wat een mooi lied van Vivaldi... het klonk mooi hoor en jij staat er prachtig op!!!
Maria van Leny

Marij said...

Mooi Marlou!

Els said...

Hoi lieve Marlou,

Wat hartstikke leuk!!!

Heb het twee keer beluisterd en bekeken.

Eerst alleen naar jou gekeken en daarn daar het geheel.

En ik heb ervan genóten!
Liefs,

Els

Hilda said...

Leuk marlou, klinkt goed!!
Liefs,
Hilda