03/09/2020

Goeiemorgen!

 .

Was ik lekker aan mijn ommetje bezig... dacht ik: "Heb ik vandaag al iets gezegd? Heb ik al iemand goeiemorgen gewenst? Laat ik daar dan maar meteen mee beginnen..."

Eerst de buurman verderop... Hij is postbode en was bezig zijn post in zijn fietstassen te laden. "Goeiemorgen" "Goeiemorgen".

En daarna ging het van een leien dakje.

Mensen die geen "Goeiemorgen" willen zeggen kijken naar de grond. Moet kunnen. Maar als ze je recht aankijken, dan is het raak. Zo was het binnen die 20 minuten van het ommetje 12 keer raak.

Ik had ook nog een fijne ontmoeting met de Familie Zwaan... Wat zijn ze mooi en statig. Daar word je toch heerlijk rustig van...


Het is een ommetje van niks. 
Maar ik hoef er niet veel voor te doen.
Geen speciale kleding of schoenen... 
Gewoon de deur uit en lopen.
Een prima begin van de dag.

25 comments:

Karel said...

mogge Marlou
ja elkaar een goede morgen wensen hoort er volgens mij gewoon bij
en zo'n ontmoeting met de familie zwaan maakt een ieder blij
geniet de dag

groetjes , Karel

Lutje said...

als je vriendelijk bent, krijg je dat terug,
blijf maar goeiemorgen zeggen en geniet van de zwaantjes
-Een @->- voor jou.

John said...

Goeiemorgen of middag is zo gezegd en kan iemand z'n hele dag positief beïnvloeden. Hier zegt iedereen wat tegen elkaar, maar ja, is dan ook een piep klein dorpje.

vilterietje said...

Goeiemorgen, goeiemorgen, goeiemorgen, goeiemorgen, zo zit ik meestal smorgens op mijn fiets.
Mocht ik een keer een sombere dag hebben, kijk ik niet naar de grond maar zet ik mijn zonnebril 😎 op.
Struisvogelpolitiek...

Marthy said...

Ik zeg ook graag iedereen goeiendag, je wordt er vrolijk van.

Bertiebo said...

Ik krijg een poezie-albumversje in mijn hoofd: een vriendelijk woord is wat ieder graag hoort, een vriend'lijke lach is wat ieder graag mag, maar een vriendelijke daad is wel het meeste waard.

Edward McDunn said...

Ook een hele goede morgen gewenst Marlou!
Voor mij onbegrijpelijk dat er mensen zijn, die het vertikken te zeggen,
ook al sta je samen in de lift.
Een heerlijk rustgevend filmpje.

Sjoerd said...

Zwanen zijn mooie beesten en doen geen vlieg kwaad als je ze niet stoort... Een goeiemorgen kan er echter ook niet vanaf.

Karel said...

ja een goede dag om te rusten :)

sjannesblog.com said...

Wat goed! Bij mij blijft het meestal bij een voornemen om zo'n ochtendrondje te doen! In ons dorp is het vrij gewoon om goedemorgen te wensen, dat dan weer wel.

די מריו said...

Als ze naar beneden kijken roep ik altijd iets harder goedemorgen... ;-) Meestal krijg je wel wat terug dan.

love As always
Di mario

Hilly Nicolay said...

Soms zijn mensen wat in zichzelf gekeerd.
Meestal zeg ik wel goedemorgen:)

Mooi ommetje zo met de zwanen.

Fijne voortzetting van de donderdag Marlou.

Groetjes,
Hilly

Rebbeltje ★ said...

Zelf groet ik ook bijna altijd, maar krijg niet altijd een groet terug.
Doet me denken aan iemand hier uit de buurt die steevast de andere kant opkeek als ze me zag.
De aanhouder wint niet altijd...
O wat mooi die zwanen en nog steeds als gezin
Mooi hoor...dat zijn de mooie dingen van moeder natuur
Groetjes en fijne dag

Jan K. alias Afanja said...

12 x goeiemorgen in 20 minuten ... die kans krijg ik bij mijn fotokuiertjes doorgaans niet. Stad versus natuur. :-)

Ferrara said...

Goede gewoonte, groeten. Ik probeer het altijd te doen.
Gisteren nog op de fiets in de duinen, helaas weinig respons dat is in het Oosten van het land beslist anders heb ik gemerkt.

Anonymous said...

Hi Marlou,

Ja leuk hè gedag zeggen en meestal terugkrijgen. Kleine moeite en het voelt zo goed.
Gisteren heb ik ook weer naar een iets jongere man gefloten en verrast riep hij 'bedankt!' Voelt goe-hoed!


Liefs,
Jetteke

Marjolijn. said...

Kleine moeite met groot plezier.
Fijne avond Marlou.

Nietzomaarzooo said...

Prachtig gezicht die zwanen.

miekequilt said...

Ik wil zwaan worden!!

Hans said...

Iemand groeten levert altijd een positieve reactie op.
Altijd leuk familie zwaan vader voorop of moeder en de rest volgt.
Ook een klein loopje kan een verademing zijn. Hans

Ria said...

Goedemorgen Marlou!
Vanwege het lopen met de krukken kijk ik strak naar de grond om niet te struikelen.
Maar af en toe durf ik op te kijken en groet ik wel.

Lekker verhaaltje weer, dankjewel.
💋Ria

Hugo said...

In het laaghangend grijs van vandaag is een goedemorgenwens meer dan welkom.
Saaie boel met als voordeel dat ik zonder schuldgevoel lusteloos op de bank kan hangen.

Carla S. said...

Goeiemorgen Marloekie, ben ik nummer 13?

En heb je ook je oefeningetjes al gedaan?
Ik wel en vind ze heel goed te doen, al kan ik het niet zo snel als die twee lieve mensen.

Liefs en ook gezond blijven! Carla

Firma Fluitekruid said...

Mooie score! :-) Wat een verschil maakt het hè, als je met een open blik over straat loopt, of verzonken in je eigen gedachten. Als ik vrolijk en open ben, groeten mensen me vaak al vanzelf. Eerlijk gezegd, het komt vaker door dat ik op de automatische piloot, in gedachten over straat loop. Dan hoor ik later: 'Ik zag jou wel, maar jij mij niet,en je keek heel stuurs.' Is ook niet erg, maar goed om je ervan bewust te zijn.

Tine de Jong said...

Nog een paar maanden of weken en ze worden ook weggejaagd om een eigen leven te gaan opbouwen. Mooie video waar ik ook van hebt genoten en jij zei dan goedemorgen tegen iedereen.Ik wens je een goedenacht voor later en zeg nu Welterusten want voor mij is het wel weer tijd om te gaan rusten.