17/09/2020

Eileen Joyce...

Ik heb een nieuwe buurvrouw. Iemand van mijn leeftijd, aardig mens. Ze heet Eileen Joyce. Joyce is niet haar achternaam. Maar ze werd door haar ouders zo genoemd nadat die 70 jaar geleden naar een concert waren geweest van de pianiste Eileen Joyce, in Den Haag, als ik het wel heb.


Toen mijn buurvrouw afgelopen dinsdag de papieren voor haar nieuwe huis had getekend kwam ze nog even bij mij voor op het bankje zitten. En op een gegeven moment kwam dus haar volledige naam ter sprake. Ik zei: "Eileen Joyce?? Ja, die ken ik wel. Daar heb ik een boek over. Dat heb ik in mijn jeugd zeker drie keer gelezen".


Dus... ik ben op zoek gegaan naar het boek om het als welkomstkado aan buurvrouw Eileen te geven. Maar ... ik zag, dat het van mijn oudste zus was geweest. Zij had het in 1953 met Sinterklaas gekregen. Dat ga ik mooi niet weggeven. Ik ga het gewoon nóg een keer lezen en er heel zuinig op zijn...
Kijk... hier zie je een paar illustraties uit het boek. Prachtig!


Ik heb meteen op Boekwinkeltjes.nl gekeken en buurvrouw Eileen kan het boek daar kopen voor een tientje. Die tip heb ik haar dan ook gegeven.

En je snapt zeker wel, dat dit boek mijn volgende boek wordt. In het tijdschrift "GENOEG" wordt aangeraden om boeken te herlezen. Nou... ik ben er gisteren mee begonnen!

Het boek heet: PRELUDE van C.H. Abrahall en gaat over het leven en de carrière van de concertpianiste Eileen Joyce (1908-1991)



17 comments:

Bertiebo said...

Wat bijzonder, de naam van je buurvrouw en dat jij nou net dát boek hebt en weet van die pianiste. Ik had nog nooit van haar gehoord. Nu wel, letterlijk, geluidsopnames op youtube En ja natuurlijk hou je dat boek zelf.

Marjolijn. said...

Dat boek ga je nu vast met dubbelplezier lezen.
Mooie dag Marlou.

Lutje said...

ja leuk, een buurvrouw met zo'n naam,
je moet het maar weten....
-Een @->- voor jou.

די מריו said...

Dat boek moet een pareltje zijn. Wees er maar goed zuinig op.

Love as always
Di Mario

miekequilt said...

Wat beleef jij toch mooie momenten. Heerlijk om het boek opnieuw te lezen. Ik herlees mijn lievelingsboeken ( en dat zijn er nogal wat) regelmatig. Sommige las ik al drie of meer keer. Heerlijk vind ik dat.

John said...

LEuke naam van je buurvrouw, en het verhaal wat er op volgt is evenzeer zo leuk. GEweldig zelfs. Vel herleesplezier, Marlou.

sjannesblog.com said...

Een mooie reden om dat boek te herlezen! Apart toeval toch!

Nietzomaarzooo said...

Wat een mooi toeval. Veel plezier met het herlezen.

Edward McDunn said...

Wat leuk en bijzonder Marlou, ik zou het ook niet weggeven hoor.
Ga het nog maar fijn een keer lezen.

vilterietje said...

Sommige boeken herlees ik wel 4 keer, net pas de ontdekking van de hemel opnieuw gelezen

Mormorsweb.blogspot.com said...

Heerlijk verhaal en wat een leuk toeval. Ik hoop dat jullie fijne buren blijven.

Rebbeltje ★ said...

Hoi Marlou
Wie wat bewaard heeft ook wat hihi
Dat was een leuke kennismaking op je bankje...gezellig dat het zo kan.
In ieder geval een betere ervaring dan die nette heer ;)
Groetjes

Karel said...

ha die Marlou
wat mooi dat je die vrouw al kende voor ze je buurvrouw werd :)
ja ik denk dat zij dat boekje wel gaat kopen
en jij gaat het zeer goed lezen

ben blij dat je de foto's mooi vind , dank je wel
vandaag een prachtige wandeling door havezaten land

fijne avond groet

Sjoerd said...

Wat een mooi verhaal, ik ben in 1953 geboren, het rampjaar...

Ferrara said...

Verrassende ontmoeting met dito gevolgen. Dat boek nog maar niet weggeven.

Hans said...

Wel gezellig dat je zo goed met je nieuwe buurvrouw kunt opschieten.
Dat boek kun je zeker niet weggeven voor dat geld is buurvrouw ook niet bekocht. Hans

Marthy said...

Dat is gewoon fijn, een buurvrouw waar je goed mee op kan schieten.