22/09/2020

Lekker roeien

Omdat het zulk prachtig weer was, afgelopen weekend, had Henry een roeiboot gehuurd. Dat leek me wel wat: lekker roeien op het wijde water in 't Twiske, vlak boven Mokum.


En lekker dat het was! Het heerlijke weer, het water op en maar kijken waar je terecht komt. Het was niet druk, dus we konden gerust een beetje zwalken...


Eerst ging Henry aan de riemen.
Ja... bij de marine geweest, dus dan weet je het wel.
We probeerden een foto van 1993 na te maken. Toen hadden we een roeiboot gehuurd bij Driehuizen in Noord-Holland...

Deze foto:


Niet veel veranderd he?! Nog steeds een leuke man... 
Je kunt echt veel plezier met hem maken.
Maar ook ernstig zijn...

Hier nog een foto van mijzelf met matrozentruitje aan, op de boot... Ohoh wat was het lekker op het water! Zo heerlijk fris en schoon...


En natuurlijk een minifilmpje van de ouwe schipper himself.
Hij voelde zich helemaal in zijn element...


En geloof je niet, dat ik ook roeide?
Nou... dan is hier het bewijs van wel:


Roeien op de Stooterplas in 't Twiske.
Echt een aanrader!

23 comments:

Bertiebo said...

Wat heerlijk!

Marjolijn. said...

Heerlijk zo'n dagje genieten...!!

די מריו said...

hahahhaa, wat zullen jullie een lol gehad hebben daar op het water.

love As Always
Di mario

Lutje said...

wat een mooi koppel
het geluk straalt er vanaf :o)
-Een @->- voor jou.

John said...

Niets veranderd inderdaad op de haarkleur na. Heerlijk zo op het water. JE kunt goed zien hoeveel zin jullie hebben.

nicole orriens said...

Het lijkt me echt heerlijk om zo op het water te zijn! En het weer is ook zo schitterend mooi op het moment.

Karel said...

mogge Marlou
dat was een topdag daar in het Twiske :)
groet , Karel

Tine de Jong said...

Geweldig mooi filmpjes en ja roeien ging je ook heel goed af.
Zelf heb dit ik al heel lang niet meer gedaan.
Geniet van de dag vandaag.
Groetjes, Tine

Sjoerd said...

Lijkt me ook wel leuk om te doen, maar wel wat dichterbij dan.

Jelle Droeviger said...

Ja, de Marine...
Dan heb je wel verstand van water en wind.
Geweldig. Niks motorbootje, gewoon lekker roeien.
Jij kunt er ook wat van, Marlou.
En je zit er nog schattig bij ook.
.
Jelle Droeviger.

Edward McDunn said...

Wat leuk Marlou, jullie hebben de spierballen wél laten rollen hè?

Mormorsweb.blogspot.com said...

Dan denk ik aan Doris en zijn"zorrug dat je erbij komt, bij de marine, bij de marine.."

Karel said...

dank je Marlou
ik geniet de dag met wat rust en wat fietsen

Happy Earl Grey said...

Stoere filmpjes, heerlijk genoten dat zie ik. Geniet nog van het mooie weer!

Nietzomaarzooo said...

Heerlijk!

Jan K. alias Afanja said...

Dat was duidelijk een fijn dagje samen, het plezier straalt er vanaf.
Volgende keer proberen jullie een foto van jou uit de jaren 90 nieuw leven in blazen, neem ik aan ...? ;-)

vilterietje said...

GE WEL DIG!!!!!

sjannesblog.com said...

Mooi gebied hé. Een beetje mijn achtertuin!

Rebbeltje ★ said...

Hoi Marlou
Dat was het eerste wat ik dacht bij het filmpje van Henry, ocherm hij moet al het werk doen hihi
Maar bewijs geleverd jij deed ook je best.
Wat leuk een foto van 27 jaar terug...nee niks veranderd dat grijs zal wel aan de foto liggen hihi
Ja herfst op het blog, buiten gewoon zomers
Wij genieten ervan en jullie ook
Groetjes

Ferrara said...

Jij en ik in een bootje, in een gezellig slootje. Heerlijk uitwaaidag. https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=wxwkW1x6Z8A

Hans said...

Ja, 't Twiske ken ik wel een mooie omgeving, Hollands glorie.
1993 is een tijdje terug, leuke foto en Henry is het roeien nog niet verleerd.
Eigenlijk zijn jullie het beide nog niet verleerd. Hans

Ria said...

Fantastisch! Marloutje 👍👍🎉

Carla S. said...

Wat leuk en stoer Maroukie!
En goed voor de kipfileetjes.
Liefs, C