30/09/2020

Inspiraties...

Soms zit je met je handen in je haar, want... geen inspiratie om iets te schrijven. Nou is het schrijven absoluut geen verplichting en alleen maar leuk, dus waar heb ik het dan over? 

Maar goed... Bij het bloggen horen ook webbies. Ik heb er een heleboel en daar ga ik voordat ik een nieuw blogje maak altijd even langs, want daar heb ik best veel lol aan.

Bij de een moet ik lekker lachen, bij de ander heel erg nadenken, en weer een ander inspireert me om iets te gaan doen.

Zo heb ik dus de term: "Bless the house" geleerd van Cellie. Zij doet regelmatig een rondje "Bless the house" en dat is niet met een wierookje rondlopen en magische liederen zingen. Nee hoor... heel gewoon: een beetje opruimen en wat vlekjes wegwerken, meer is het niet.


En Riet maakte een mooi gordijntje en meteen dacht ik... jaja... moet ik ook even doen, want het gordijntje bij de voordeur begint sleets te worden...
Even een lapje zoeken. 

En tot slot Helene
Die maakte een lekkere strandwandeling en ik dacht meteen... doen!
Dus... Jacobanita! Ik kom er aan... We gaan lekker even langs de vloedlijn...
Misschien valt er nog wat te jutten?


Waar word jij door geïnspireerd?

17 comments:

Sjoerd said...

Vaak door logjes die ik heb gelezen, maar nog het meeste door mijn fotoarchief, waar meer in zit dan alleen mijn eigen foto's. Daarnaast uiteraard ook door mijn hobby's.

Karel said...

mogge Marlou
nou dat HH doe ik al , aan gordijntjes maken begin ik niet
zo'n strandwandeling , ja dat zie ik eigenlijk wel weer eens zitten
verder heb ik wel wandel foto's en natuurlijk m'n ppsjes :)
wens je een fijne wandeling langs de vloedlijn
groetjes , Karel

miekequilt said...

Blogland inspireert mij zeker. Dat blessen ligt mij niet zo. Manlief en ik gooien gewoon één keer per week de schouders eronder en dan is alles weer fris en schoon.
Creatieve inspiratie krijg ik door mijn artvriendinnen, boeken en het www.

Jelle Droeviger said...

Even een vlekje wegwerken zeiden vroeger soms mannen tegen hun echtgenote, en ze gingen dan op een stil plekje een jenevertje van het merk "Vlekje" nuttigen...

Zelf probeerde ik eens een vlekje weg te werken op het behang.
Dat lukte, maar toen ik een stap terug deed zag ik dat het vlekje bij het behang-patroon had gehoord, en dat het nu kale plekje het hele design verstoorde.
Mijn oude moeder zag het ook, en ze schudde meewarig haar hoofd.
.
Jelle Droeviger.

klaproos said...

heerlijk waar inspiratie vandaan komt,
ja dat ligt voor je op de grond...
het hangt in de lucht,
het zingt door je lijf :-)
inspiratie is iets, dat wanneer je er veel van gebruikt, je steeds meer krijgt, las ik eens ergens..
en ik denk dat het klopt,

bless you may dear, geniet van het strand... we willen mee.....

xxx

Edward McDunn said...

Ik ben niet echt zo'n "bless the huose" figuur, maar maak het wél gezellig.
Inspiratie voor te fotograferen, vind ik overal.

nicole orriens said...

Ja, leuk is dat hè kijken bij andere bloggers! Ik doe dat ook graag. Het brengt op ideeën en je hoort nog eens wat.

Het bless the house van Cellie Citroen herken ik.

Rebbeltje ★ said...

Ha als ik een aanval krijg ga ik stil in een hoekje zitten en wacht gewoon tot het weer voorbij is...ik haat huishaten
Het is dat het soms nodig is maar anders haha
En ja medebloggers en de reacties zijn leuk daar haal ik mijn inspiratie
Groetjes en geniet je wandeling

John said...

Mijn inspiratie komt uit mijn dagelijkse leven, muziek ( wat ook een enorme hobby van me is qua luisteren en spelen), mijn kijk op de wereld. HEt is allemaal inspiratie. Ik lees enorm graag de logjes van anderen maar haal daar zelden inspiratie uit. Ik onthoud wel onzettend veel wat ik bij andere bloggers lees. Soms tot jaren terug.

Anonymous said...

Ik ben vaak bezig met het verzinnen van recepten. Deze zet ik dan ook op mijn receptensite.

Verder ben ik ook vaak creatief bezig op verschillende gebieden.
Waar ik vaak creatieve inspiratie opdoe is op pinterest en op sommige blogs. Niet dat ik alles ga maken, daar heb ik de tijd ook niet voor maar ook niet altijd zin in. Gelukkig kan je ideeën op pinterest daar ook op bewaren.

vilterietje said...

Songteksten, ik kan er geen genoeg van krijgen, liefst in zoveel mogelijk talen. Lang leve het wereldwijde web!

Karel said...

ja leuke uitspraken zitten er tussen hé
en jij doet net als ik , lezen en je bent ze gelijk vergeten :)

fijne middag groet

Ferrara said...

Mijn inspiratie haal ik zeker niet uit het huishouden. Vind het een noodzakelijk kwaad.
Zit liever in mijn hobbykamertje. Blogland biedt veel, zo leerde ik van Mieke wat ATC-cards waren, ze maken is zo leuk. Ook bij Mieke en in de in De Weer zag ik hoe je zelf enveloppen kunt maken. Wat betreft de schrijverij, de schrijfveren van Hella en natuurlijk de schrijfcursus die ik hobbymatig volg. Maar op straat, in winkels enz. is ook genoeg inspiratie op te doen.
Elke dag zelf een blog schrijven gaat niet lukken. Ik doe wel dagelijks een rondje langs de blogvelden en laat reacties achter.

Marjolijn. said...

Ja, inspiratie kun je overal vandaan halen.
En dat kan ook iedere dag van een andere plek zijn.

Jan K. alias Afanja said...

Ik doen mijn inspiratie meestal op wanneer ik ergens aan het wandelen ben.
Omdat ik dat de laatste tijd wat minder doe, heb ik mijn inspiratie eerst maar eens uit mijn foto-archief gehaald.

די מריו said...

er gebeurd soms zoveel om me heen dat ik soms vergeet waar ik ook al allemaal over wilde bloggen.

Love As always
Di Mario

Hans said...

Als je geen inspiratie hebt, is dat een moment dat je daarmee aan de slag gaat door andere webbies.
Webbies bezoeken is een verademing, vaak ook wel lachen. Hans

@ herkenbaar van de dirigent.