09/09/2020

Puzzelen tijdens de Lockdown

 .

Bij een vriendin zag ik een puzzel op tafel liggen, een gezellige met veel bloemen en zo. En omdat het (in mei) lockdown-tijd was heb ik er ook eentje gekocht en ben er aan begonnen. Ik werd er lekker rustig van: 500 stukjes op z'n plek leggen... één voor één...

Dit is 'm in een langwerpige doos:

Eerst de randjes uitzoeken en de verschillende kleuren bij elkaar. Pffft... of het echt iets voor mij is?? Ja... het was wel rustgevend, dus gewoon maar doen en op een plaat leggen zodat ik 'm mee kon nemen naar de tuin...


Het is er eentje met veel bloemen en bladeren. Best ingewikkeld en je moet echt veel geduld hebben.
 

Ik maak eerst de rand. Dat is lekker makkelijk, tenminste als je alle randstukjes hebt uitgezocht. 
En dan het makkelijkste gedeelte: de fiets.


Het is een beetje een oude damesfiets en de stukjes zijn goed herkenbaar.
Dan het water van de gracht er boven in de puzzel leggen, de lucht en een kerk... Westerkerk?
Over de brug gaat een tram... ook een makkie...


Dan de bloemen en de bladeren en dan is-ie bijna af. Nog één laatste stukje en dan kun je er heerlijk met je hand over wrijven.
Zo'n lekker gevoel!


Ik geef 'm weg, want je maakt een puzzel maar één keer.
Als je 'm wilt hebben dan krijg je 'm.
Laat het maar weten, dan komt-ie naar je toe.

De puzzel gaat naar... Mieke uit Almere! 



21 comments:

Bertiebo said...

Leuk al die foto's van de voortgang

Lutje said...

hier moet je geduld voor hebben, en dat heb ik niet.....
het is wel mooi dat je foto's poste van het begin tot het eind
-Een @->- voor jou.

Sjoerd said...

Dat heb je mooi gedaan, maar helaas is dat nog veel te moeilijk voor Jeslynn. En zelf zou ik er niet meer aan beginnen.

John said...

Vroeger heb ik wel wat puzzels gelegd maar tegenwoordig heb ik andere bezigheden en ik verveel me sws niet, en hoef niet nog rustiger te worden :D

Nietzomaarzooo said...

Zou er een puzzelbibliotheek bestaan? Als je puzzels 'uit' hebt en toe bent aan een nieuwe?

Karel said...

mogge Marlou
een tam over een brug en zicht op de Westerkerk , moet wel de Rozengracht zijn dan , toch :
mooi gedaan heb je het en ook mooi in beeld gebracht
groet , Karel

די מריו said...

Ik ben kleurenblind, dat puzzelt niet zo prettig ;-)

Love as always
Di mario

Tine de Jong said...

Goedemorgen daar aan de andere kant. Puzzelen jaren gedaan maar nu zijn het vooral de kruiswoordpuzzels want dat trekt mij het meeste aan. Maar wel een mooie en hoop dat je er iemand mee blij kan maken.

Edward McDunn said...

Het is best een leuke bezigheid Marlou, ik heb er een tijdje geleden ook eentje gemaakt.

Ferrara said...

Wat grappig dat je het legproces laat zien.

Karel said...

ja Marlou
ik heb er 2 rustiger hobby bij dan fietsen en wandelen
dierentuinen en foto's maken :)

nicole orriens said...

Hij is prachtig geworden Marlou. En ik vind het knap dat je hem hebt afgekregen. Dat is mij met mijn anton pieck puzzel helaas niet gelukt.

Rebbeltje ★ said...

Ha jij met je engelengeduld pfftt
Nee puzzelen is niks voor mij en zou er niet eens aan beginnen laat staan van afmaken.
Vroeger veel met ministeck gespeeld en ook hele grote gemaakt, dat vond ik dan nog wel leuk om te doen. Groetjes en hoop dat de puzzel op een goeie plek terecht komt.
Zwaai

Jelle Droeviger said...

500 stukjes..., dat moet te doen zijn...
Toch begin ik er maar liever niet aan.
Mijn grote angst met die soort puzzels is, dat er op het eind een stukje ontbreekt, niet te vinden is, en ik wekenlang er naar zal gaan zoeken...
.
Jelle Droeviger.

mirjam kakelbont said...

Leuk, die een na laatste foto waar nog dat ene gaatje is voor dat laatste puzzelstukje (-:
Tuurlijk ben jij gek op puzzelen! Je hebt het met je Malle Babbe-vriendinnen gedaan tijdens het wachten in de kerk waar jullie optraden. Er zitten hier echte puzzelfanaten tussen, dus sla mij maar over...
Dikke liefs en een knuffel ♥

Mary said...

Die puzzel heb ik ook gekocht in de lockdown..
soms best lastig, maar leuk om te doen.

Marjolijn. said...

Leuk puzzelen, ik heb er al vele gelegd.
Als er geen eerdere liefhebbers voor zijn, hou ik me aanbevolen.
De winter die nog komt is lang.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Ik leg meestal een puzzel in de maand januari (donker en koud en binnenweer) Meestal een van 1000 stukjes. Als die klaar is heb ik voor het hele jaar genoeg gehad.

miekequilt said...

Een enige puzzel en 500 stukjes is te overzien. Lijkt me leuk om eens te gaan proberen, dus ik zou m graag ontvangen.

Hans said...

Puzzelen tijdens de Lockdown is wel een leuke manier om de tijd te doden.
Nou vaak gedaan, ook met de kinderen, je moet ze het toch leren.
Eerst de randjes uitzoeken is wel het makkelijkste.
Het resultaat mag er zijn. Hans

Hilly Nicolay said...

puzzelen is niet mijn ding marlou.
Er zijn vast leifhebbers.

Diegen die hem krijgt, veel plezier!