15/09/2020

Een tip voor de Haarlemmers

 .

Als je in Haarlem woont, of in de omgeving van Haarlem, dan heb je geluk.

Op de Hoge Duinendaalseweg in Overveen is een fijne expositie ingericht in een voormalig waterreservoir op nummer 21B: Het Castellvm Aqvae.

Dat waterreservoir is natuurlijk allang leeg en het is al 15 jaar lang ingericht als expositieruimte. Als je kunt... dan moet je komend weekend (tussen 13 en 17 uur) echt even langs gaan... Daarna is het al weer over. Tot de volgende expo. 

Dit keer zit de Haarlemse kunstenaar Jan Verburg er. Twee weekenden zijn het maar, met mooie "ingetogen kunst" zoals er in de krant stond. Echt een bezoekje waard al is het alleen maar voor de bijzondere lokatie. Je mag overigens ook de tuin in. 

Hier een paar foto's van de kunstwerken van Jan Verburg. In het krantenartikel vertelde hij al, dat hij geen "koppen" doet. Dat leidt maar af, zei hij... 

Hier is de kunstenaar zelf. Hij biedt je een lekker drankje aan en maakt graag een praatje:


De celliste Jacqueline Du Pré inspireerde hem tot het maken van deze beelden:




Heel apart, zo zonder koppen, maar met een cello "hoofd".

Deze vonden Henry en ik eigenlijk het allermooist. Zo eenvoudig eigenlijk... een lijfje met een badpakkie aan... 


Tot slot het gebouw. Vanaf de tuin ziet dat er zo uit, verscholen in het duin:


Ik vond het ook nog eens een mooie fietstocht, naar boven op de Hoge Duinendaalse weg, waar ik overigens vroeger van af sleede, want ik ben er om de hoek opgegroeid...

21 comments:

John said...

Ik woon natuurlijk compleet uit de buurt, Marlou. GElukkig zie ik hier wat mooie foto's en kan zo toch een beetje meekrijgen.

Marjolijn. said...

Ook niet in de buurt, maar gelukkig zijn er hier in de buurt ook mooie dingen te zien.
Dus we komen niets te kort...!
Mooie dag Marlou.

Lutje said...

het is er mooi zie ik, daar moet ik ook nog eens een bezoekje gaan brengen.
-Een @->- voor jou.

די מריו said...

Daar in de duinen gebeurd het dus. Helaas gaat het niet lukken qua tijd, maar gelukkig hebben we jou die ons verwend met de foto's

Love as always
Di mario

Fluitenkruid said...

Mooie kunst en omgeving, eens kijken of het lukt om daar heen te gaan! x

Sjoerd said...

Lijkt me heel leuk om eens te zien, maar wel heel ver om even op en neer te rijden. Zeker nu...

Karel said...

mogge Marlou
ook ik zal er niet zijn , ben ook niet in de buurt
ik zou trouwens niet voor de kunst , maar voor de tuin en omgeving gaan :)

zomerse groet

Edward McDunn said...

Haarlem is voor mij niet naast de deur Marlou, maar ik krijg een goede indruk door jou mooie foto's.

nicole orriens said...

Balen dat ik hier helemaal achter in de Achterhoek woon....

Jelle Droeviger said...

Jaaa, Bloemendaal, en de Hoge Duin en Daalseweg, daar is Godfried Bomans, die daar vlakbij begraven ligt, eens met de jonge oppas van zijn dochtertje Eva, samen op een slede in de winter van 1963 in volle vaart omlaaggesuisd. Dat is bekend.
Ja, het is mooi daar...
.
Jelle Droeviger.

Jan K. alias Afanja said...

Dar staan mooie beelden tussen, maar 't is me jammer genoeg net wat te ver weg.

Tine de Jong said...

Dank zij je mooie foto's kon ik ook even mee genieten.

Bertiebo said...

Ha sleeën, vroeger toen er nog sneeuw was

Rebbeltje ★ said...

Kan die kunst wel waarderen de eerste 2 vooral
En als je het gebouw ziet dan verwacht je dat niet...erg mooi
Maja je weet ik woon een beetje uit de richting haha
Groetjes en fijne dag

sjannesblog.com said...

Mooi inkijkje zo.

Nietzomaarzooo said...

Weer een leuk uitje. Snap die vrouwenfiguren en cello-hoofden helemaal.

Hilly Nicolay said...

Dat is voor mij wel heel ver Marlou.
Maar wel mooi daar.

Groetjes,
Hilly

Karel said...

ja Marlou een kunstenaar met een grote fantasie hihi
ik was vandaag in Artis en had een pracht dag
fijne avond groet

Hans said...

Heb in de omgeving van Haarlem gewoond, maar dat is lang geleden.
Het waterreservoir heeft een nuttige herbestemming gekregen.Kunstige kunst, met een reden om geen afleiding te hebben. Hans

Carla S said...

Bijzondere tip Marloukie.
De beelden komen prachtig uit in die omgeving.
Als het even kan ga ik kijken.
Op de fiets!

Joke H. said...

Leuke tip, Marlou!

Lgr. Joke