19/02/2019

Een nieuwe koffiebeker

.
Ja, je ziet het echt: een nieuwe beker en wel een nieuwe koffiebeker.
Hoe kom ik er aan?
Gevonden!
Ik loop het rondje met het hondje en ik zie achter een boom een beker liggen.



Ik hoor roepen: "Help, hellup.."
Ik denk... hoor ik het goed?
Hoor ik écht die beker: "Hellup" roepen?
Dat is toch van de gekke?
Dus... ik pak de beker en zet 'm op een bankje om 'm beter te bekijken.


Er zit een beetje aarde in, maar verder is-ie helemaal heel.
Een échte Janneke Brinkmann... Een echte tuttige Janneke!
Nou vooruit dan... omdat de beker zo zielig aan het roepen is neem 'm mee...


Ik ben wel heel nieuwsgierig, waarom die beker daar achter die boom lag.
Wel een beetje "hellup" roepen, maar niet vertellen hoe die daar kwam.
Stom ding eigenlijk...
Thuis was ik 'm af en morgen ga ik kijken of het een fijne beker is en of-ie mag blijven.
En anders... hup! Naar de Kringloop.



   

14 comments:

John said...

Kijk dan toch, dat is toch hartstikke leuk om op die manier aan een nieuwe kop te geraken. Scheelt weer een tripje naar de winkel en dit is wel heel erg duurzaam :D

Bertiebo said...

Hahaha, 'een echte tuttige Janneke'. Ik had hem laten staan, want inderdaad. Benieuwd wat je doet!

klaproos said...

whahahaha ja geweldig laat de jannekes vlinderkes maar fladderen m'n schat,
leuke dingetjes hé, en als jij 'm niet wilt is de kringloop er blij mee,

lekker hé loutje wandelen met het hondje :-)

heb het fijn vandaag
xxx

Jelle Droeviger said...

Niet weg doen, zou ik zeggen. Er zit een heel verhaal achter. Dat moet wel.
Mogelijk heeft de oudste vrouw van Haarlem er onlangs haar laatste thee, mét arsenicum, uit gedronken, en is het kopje daarna door een achterkleindochter te vondeling gelegd bij die oude boom...
Kán toch.?
.
Jelle Droeviger.

nicole orriens said...

Wat een leuke beker. Zou iemand die vergeten zijn? Ik vind het een leuke vondst zo in de vrije natuur : )

Yova said...

Het is wel vreemd dat daar ligt. Zo meegenomen. Zonde voor mooie porselein beker. Het kan iets voor anders gebruiken. Groot gelijk om mee te nemen. Mooie vondst. Fijne dag verder.

gerdaYD said...

Goede middag lieve Marlou.
Hopelijk ben je ondertussen al wat beter, je hebt alvast weer de fut om een mooi logje neer te pennen.
Zo ken ik je: je merkt altijd alles op en redt waar je redden kan!

Petr@ said...

Ik denk dat het verhaal van Jelle best eens waar zou kunnen zijn!

Marjolijn. said...

Zo zie je maar, wie kijkt wie vindt...!!
En een extra beker voor in de tuin is nooit weg... :-)

Jan K. alias Afanja said...

Toen je begon over dat hulpgeroep, vreesde ik even dat er kabouter vast zou zitten in of achter die beker ... Maar dat viel gelukkig mee. Maar tuttig is hij inderdaad echt wel. :-)

Hans said...

Gelukkig dat Beker jouw aandacht kon trekken, anders had hij daar nog gelegen.
Ik kijk ook altijd goed rond, wie weet wat je tegen komt, wie weet voor een logje.
Wat een schatje van een hond heb je, een knuffelaar. Hans

די מריו said...

Omdat toeval niet bestaat is die beker daar gekomen speciaal om jou te ontmoeten. Besef dat goed. Ookal zie je niet altijd verhaal er achter. Het moet zo zijn.

Love As alwyas
Di Mario

Karel said...

ja daar zit een verhaal achter Marlou
en ik weet zeker , dat als je die achterhaalt
met ons deelt
slaap wel groet

miekequilt said...

Wat een enig verhaal. Je zult wel nooit weten hoe die beker daar terechtkwam. Maar wie weet, ik zou daar lekker op een bankje gaan zitten , koffie drinken uit die beker, en dan maar wachten op reacties. En wie weet, kom je dan meer te weten.