13/02/2019

Lentegroetjes in het Bolwerk

.
Toen ik afgelopen maandag hier in het Bolwerk het hondje uitliet leek het wel of de lente was losgebarsten. Allemachtig wat een weelde!
Kijk maar eens mee, ik zet er geen namen bij want jullie kennen ze wel.
Alleen bij de laatste zet ik de naam, speciaal voor di Mario...






Wat een heerlijkheid, he!
En dan nu nog, speciaal voor Di Mario een Fluitenkruidje...
Omdat hij alles wat hij niet kent Fluitenkruid noemt.
Komt-ie, volop in de knop:


Zal het een Rododendron zijn, met straks prachtige bloemen?
We zien wel.
Maar... van mij mag het eerst nog een beetje winteren.
Ik heb niet voor niks warme laarzen gekocht!!

15 comments:

Marjolijn. said...

Ja leuk hé, moeder natuur geeft weer wat kleur en fleur aan de wereld...!

Bertie said...

Overal knopppen, heerlijk!

klaproos said...

ohhhhh loutje, die winterakonietjes vind ik altijd zó vrolijk hé, en krokusjes... je weet toch dat je bij elk krokusje een kusje van Henry krijgen mag :-)

er moet meer gekust worden :-0 whahahaha
yeah.

puur genieten met je fluitenkruidjes
zalig ik heb zin an de lente
xxx

John said...

Ja, hier ook al volop knopjes en bloemetjes van de krokussen en zo. En mijn kippen hebben hun eerste eieren gelegd. Wel heel erg vroeg want begin februari is echt uniek.

די מריו said...

Ja, ik zag ook overal al fluitenkruid staan om me heen. Ik kan zo genieten van die voorjaarsblommen. Dan weet je gewoon dat de lente er bijna is. Een prachtserie is dit dus ook.

Love As Always
Di Mario

Karel said...

mogge Marlou
nu ik ben blij dat ik je een glimlach ontfutsel :)

ja is het geen pracht al die mooie bloemen , ook al is het erg vroeg
ik denk dat de natuur nog steeds een maand voor loopt , mede door het gedonder van laatste zomer , en de natte periode nadien

ik blijf de hele dag glimlachen

geniet de dag

nicole orriens said...

Ik zag afgelopen zaterdag voor het eerst sneeuwklokjes bloeien hier in de Achterhoek. Verder heb ik nog geen vrolijk gekleurde lentebodes gezien.

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou.

Jij brengt beslist de lente op je blog, heerlijk om al die bloemen te bekijken een ervan te genieten.
Bedankt voor de mooie foto's!

Het gele rokje
gezicht naar het licht
openvouwende narcis
zij danst in tutu.
© marion spronk

en:

Op die betoging
zag ik een jongen
Een hele mooie brave jongen
En op zijn spandoek
stond te lezen
in koeien van letters
dikke koeien van letters
Weg met de winter
Weg met de winter
Leve de lente
© Gorki

*wink, big smile*

Jan K. alias Afanja said...

Hier bloeien de eerste sneeuwklokjes en krokussen in de tuin intussen ook.
Die nieuwe laarzen zul je voorlopig niet echt nodig hebben, denk ik.

Sjoerd said...

Heel mooi, maar geef mij nu maar de Lente, neem die laarzen maar mee naar het Noorderlicht...

sjannesblog.com said...

Wat al veel, ik geloof dat ik eens beter op moet letten, want ik zie hier nog niks bloeiends.

Petr@ said...

Mooi Marlou! Ja het lijkt wel lente he. Het is ook langer licht, heerlijk.
In de tuin heb ik ook een pol sneeuwklokjes staan.
Die laarzen zijn nooit weg hoor, binnenkort voor je reis en anders volgend jaar weer.

Liefs

Jelle Droeviger said...

Het enige dat ik van bloemen weet is
dat het bloemen zijn,
en dat ze verschillende vormen en kleuren hebben,
en dat ze me blij maken.
Zéker als er een bij, een hommel of een vlinder op zit.
.
Jelle Droeviger.

miekequilt said...

Het lijkt inderdaad lente te worden, en ik kan niet wachten op een beetje warmte en zon.

Hans said...

We gaan de goede kant op, laat maar komen de kleuren in de natuur.
Het voordeel van een hond, je komt elke dag buiten om te genieten. Hans