20/02/2019

Het zilveren hartje

.
Je weet... ik vind nogal eens wat...
En als er ergens een weggeefkast staat, dan ga ik altijd even kijken of er iets bij ligt, waar ik wat aan heb.
Nou vond ik vorige week dus een stom kinderkoffertje, zo'n roze geval met een nog rozer-prinsesseplaatje erop geplakt.
Maar er zat van alles in: kraaltjes, kaartjes, lego-poppetjes en touwtjes, dus ik nam het koffertje mee om thuis te bekijken.
Alles wat er in zat heb ik in de kringloop tas gedaan. Het koffertje trouwens ook.
Op één ding na!
Er zat een piepklein zilveren doosje in, echt piepklein. Kijk maar hoe klein, het hier ligt naast een stuiver:


Het dekseltje sluit perfekt met een minuscuul scharniertje...
Zo verfijnd!
Nou zag het hartje er niet uit, toen het in dat domme, kartonnen koffertje zat.
Helemaal smerig en zwart, zoals zilver zwart wordt, als het een hele tijd niet gepoetst is.
Dus ik ben op internet gaan snuffelen hoe je zilver weer mooi krijgt.
En ja hoor... geen probleem... alles is te vinden op internet!


Jammer, dat ik geen vóór en ná foto gemaakt heb.
Het glimt nu heel mooi en ik ben er heel blij mee.
Op de bodem is een nummer gestanst: 925
Dat is een zilvernummer, en wel een Sterling zilvernummer.
Echt zilver heeft een nummer: 999.
Maar dat is veel te zacht en daar wordt dus altijd een legering aan toegevoegd.
92,5% zilver vermengd met 7,5 % koper maakt Sterling zilver.

Je snapt... ik ben heel blij met dit kleine weggegeven zilveren kleinootje.
Hier nog één keertje in de hand van Henry:

Mooie hand, he!


19 comments:

Marjolijn. said...

Je bent een bofferd...!
Tandpasta wil ook nog wel eens helpen, om zilver schoon te krijgen.

John said...

Nou nou, wat vind jij toch veel. Een koffiekop, en nu dit weer :D het lijkt wel of jij schatten aantrekt :)

די מריו said...

De schattenvinder van Nederland. En ook dit kan geen toeval zijn dat je een hart vind.

Love As always
Di mario

Lutje said...

ja, het is een mooi hebbedingetje, koester het en steek er iets in dat je altijd wil bewaren
Een @->- voor jou.

Jelle Droeviger said...

Mooi.
En wát ga je er nu in bewaren.?
Liefde, Geluk, Verdraagzaamheid, Vriendschap, Tevredenheid.?
En dan het dekseltje sluiten.?
.
Jelle Droeviger.

klaproos said...

een zilveren hart voor een gouden hart:-)
het komt je toe loutje,
wel een leuk idee die weggeef dingetjes, zo vind je nog eens wat..

superlief,
heb het goed vandaag, flink aan de gember met citroen jij hé :-)

xxx

Karel said...

mogge Marlou
zeker een mooie vondst , al de 2de in korte tijd
1 voor gebruik en nu deze om te koesteren :)
geniet de dag

Bertiebo said...

Wat ontzettend schattig. Je verdiende het hoor, denk ik. Na die beker...

Ellen said...

Iets voor "tussen kunst en kitch".

nicole orriens said...

Wat een leuke vondst zeg. En je heb het werkelijk prachtig opgepoetst. Het lijkt wel wat op een medaillon. Ik vind het erg mooi.

Yova said...

Wat heb je leuke vondst. Je weet hou het poetsen. Het glimt weer. Prachtig om te zien. Zuinig mee bewaren. Erg leuk! Fijne dag.

Jan K. alias Afanja said...

Dat is echt een hele leuke en mooie vondst, Marlou. Als ik eens ergens wat zie liggen, is het de moeite van het oprapen meestal niet eens waard.

Karel said...

ja wat is lui hihi
tussen wandel en fiets tochtjes , lekker op m'n gemak in m'n huisje bezig met wat HH en verder rust , heerlijk
en zo plan ik het ook :)
fijne middag groet

Karel said...

HH staat voor HuisHaten :)
ik houd er nog steeds niet van hihi

Jetteke said...

Hallo Marlou,

Door jouw inspanning en aandacht is het een mooi kleinood geworden! En een mooie hartvorm!
Ik moest wel even aan het kindje denken, maar och, dat zal nu een volwassen vrouw zijn.

Geniet van de zon!

xxx Jetteke

Hans said...

Je hebt een neus voor mooie dingen.
Het hartje schittert in je ogen

gerdaYD said...

Goed dat jij dat koffertje meenam, zo ben je in het bezit gekomen van een schitterend kleinood dat je hopelijk nog heel lang zal mogen koesteren!

Saralien said...

Mooi hand hoor :-) Maar het hartje vind ik ook echt heel erg mooi!

Kurt Parker said...

Mimi’ staat voor welgevormd en schoon. En zo zijn ook Knuffelstenen onze producten. Kwaliteit en duurzaamheid staan bij ons hoog in het vaandel.