15/02/2019

Lisa Aisato

.
Soms zie je zomaar ineens een leuke illustratie en vraag je je af wie die gemaakt heeft.
Bijvoorbeeld dit geestige plaatje dat ik eens een keer in een tijdschrift zag:


Kijk!
De lente ligt heel gelukzalig te slapen...
Alles ligt al klaar voor straks... voor als de weide warmer wordt en de sneeuw smelt.

Omdat de naam van de kunstenaar rechtsonder staat ben ik haar even gaan googelen. Dat is het fijne van internet: alles is te vinden.
Het is gemaakt door een Noorse illustrator, schrijver van fotoboeken en beeldend kunstenaar.
Hier is ze, Lisa Aisato:


Eén van de boeken die ze geïllustreerd heeft: "En fisk til luna" en het betekent: een vis voor de maan.

Lisa Aisato heeft een Noorse moeder en een Gambiaanse vader. 
Inmiddels is ze vaste illustrator voor het Dagbladet Magazine.

Verder zoekend naar haar werk vond ik nog ontzettend veel. Aisato (klik)
Maar voor nu laat ik deze zien: twee schommels.
De ene met een oud, bejaard paar...
Rustig en heel lief, een beetje op een schommel zittend.


En de andere van een jong kind. Wild en onbesuisd...
Precies zoals jonge kinderen moeten zijn.
Hoger en hoger!


Lisa Aisato... een naam om te onthouden!


20 comments:

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou.
Wow, dit is mooi, wat een knappe kunstenares! Bedankt om dit te delen want ik kende haar niet...

klaproos said...

prachtig loutje, jij weet altijd de mooiste dingen te vinden :-)
dat kleien meisje in de schommel:-)
zó voel ik me al weken :-)

xxx

Bertiebo said...

Mooi zeg! Ik denk trouwens dat jij Inge Loök ook wel kan waarderen!

Karel said...

mogge Marlou
mooi kunstwerkjes van deze artieste

ja het is genieten hé , nu buiten
jij gister aan het strand , ik fietsen hier in de omgeving
jij vandaag weer de hort op , ikke niet dus , ja ff naar de suup
en morgen weer wel weg , naar Limburg voor een leuk wandelingetje
geniet de dag groet

Annette said...

Ja hier ben ik ook dol op.
Wat de lente. de seizoenen betreft: het zal nooit meer worden wat het was Marlou.
Het is een realiteit waarvan we niet weten ermee om te gaan.
De tuin hier is niet meer wat het was....er wordt flink gestorven....

Ik ben niet zo driftig meer bezig op m'n weblog ben aan één oog blind,

Een lang verhaal.
Ik wens u een mooie dag toe.

X x X

Annetje

Jan K. alias Afanja said...

Dat zijn inderdaad stuk voor stuk prachtige illustraties, die ieder hun eigen verhaal vertellen.
Hier doet de lente volgens mij verwoede pogingen om heel vroeg boven de grond te komen. Ik zal de situatie zo meteen eens even in ogenschouw nemen, kan ik meteen wat frisse lucht en zonnestraaltjes opsnuiven. Fijne dag verder.

John said...

Er zijn inderdaad geweldig leuke illustraties te vinden soms. Ik hou daar ook wel van.. Het maakt het allemaal wat vrolijker. EN idd, op het net kun je letterlijk alles vinden.

Yova said...

Prachtig kunstwerkjes om te zien. Wat mooi! Wat kun ze goed maken.
Lente doet goed. Je ziet overal uit de grond groeien. Prachtig weertje geworden. Fijn weekend.

Jelle Droeviger said...

Oioioi, heel mooi Marlou.! Jouw tekst erbij versterkt het geheel ook nog eens.
Ontroerend mooie illustraties in eenvoud en vindingrijkheid. Lisa Aisato laat de essentie zien.
.
Jelle Droeviger.

Marjolijn. said...

Mooie kunstwerkjes...!
Ik hou er wel van.
Fijn weekend meis.

די מריו said...

Je bent een kei in het vinden van parels dame. Ik kan hier ook wel van genieten.

Love As always
Di mario

Sjoerd said...

Whow Marlou, je hebt je huiswerk gedaan. Chapeau, een kunstenares die het verdient heeft.

Hans said...

Wel een bemoedigende illustratie, laat de lente maar ontwaken.
vind dit soort kunstwerkjes ook erg leuk en zoek dan ook wel op wie de schepper is. Hans

Lutje said...

dat vindt ik ook, ik ga haar ook eens googlen, want mooi zijn ze wel
Ik wens je een fijn weekend en hier is een @->- voor jou.

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou en een heel fijn weekend gewenst!

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou en een fijne, zonnig zondag gewenst!

miekequilt said...

Wat een mooie tekeningen. Leuk dat je voor ons uitzocht wie deze vrouw is.

sjannesblog.com said...

Prachtige tekeningen i.d.d.!

Yvette said...

Mooi mooi mooi.....en alles Noors komt nu op je pad hè

Ter voorbereiding

mirjam kakelbont said...

Sommige illustraties sluit je onmiddellijk in je hart. Net zoals de slapende lente. Zoiets sleept een mens door de donkerste winters heen!
Dikke liefs ♥