27/03/2019

Een zusje voor Snow

.
Een tijdje geleden had ik een blogje over een hond, die ik vaak tegenkom als ik mijn wekelijkse rondje met het hondje doe, hier in het Bolwerk.

(zie ook: Snow)

En maandagochtend, als ik mijn lease-hondje uitlaat zie ik het baasje van Snow aan komen lopen.
Hij heeft iets pluizigs onder zijn jas.
Als ik dichterbij ben zie ik wat het is: een piepklein puppy!


Zie je dat... dat koppetje is niet groter dan de hand van het baasje.
Het is een meisje en het heet.... LouLou!
(Haha, zo word ik ook wel eens genoemd...)
Het beessie is 14 weken oud en het baasje komt haar voorstellen aan de groep waar hij elke morgen mee kletst, terwijl de honden aan het spelen zijn.


Heel voorzichtig haalt hij LouLou uit zijn jas en zet haar op de grond.
Natuurlijk komen er meteen nieuwsgierige honden op af...


En die kleine vindt het prachtig!
Het is een Pomchi.
Zou echt niks voor mij zijn... veel te klein! Geef mij haar "zus" Snow maar. Een lekkere doerak!
Maar goed, het is wel heel schattig en ik ben zo bezig met foto's maken en oh en ah roepen, dat ik mijn "eigen" hondje uit het oog verlies.

Sodeju... het is WEG!

Ik ren als een kip zonder kop het Bolwerk door.
Zie je het voor je?? Ik kan niet eens rennen! 
Maar gelukkig... eind goed, al goed. Iemand heeft haar achter de heuvel gezien.
En daar is ze... Niks aan de hand eigenlijk. Maar toch...

Weer wat geleerd! Altijd blijven opletten! 




17 comments:

Bertiebo said...

Wat zal je geschrokken zijn

Marjolijn. said...

Zo zie je maar, ook al is het gezellig met elkaar, toch goed blijven opletten...!
Kleine hondjes kunnen snel zijn...!

די מריו said...

Ze houden jou zo in de gaten dat als jij hun niet in de gaten hebt dat ze dat meteen in de gaten hebben zodat ze de gaten kunnen houden om in weg te duiken. ;-)

Love as always
Di mario

Yova said...

Oei dat was zeker geschrokken zijn. Gelukkig met elkaar heel goed opletten. Schattig hondje om te zien. Blijft dan ook klein? Ik heb deze ras nooit gezien. Kleine honden kunnen heel snel zijn. Fijne dag. Groetjes,

Lutje said...

ja, dat is dans schrikken, maar eind goed al goed!
Een @->- voor jou.

Sjoerd said...

Let je even niet op en dan is het schrikken... Meestal hoef je ze alleen maar te roepen. Maar toch.

sjannesblog.com said...

Zeker als het je eigen hond niet is voelt de verantwoordelijkheid zwaar. Ik kan me je paniek helemaal voorstellen.

nicole orriens said...

Dat is echt een heel klein hondje. Daar is onze Trixie nog groot bij, en die is ook best klein : )

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou.

Wow, wat een schattig hondje, geen wonder dat je hart er bij weg smolt en je er (knappe) foto's van wilde nemen.
Jammer genoeg koos dat dotje voor de vrijheid, maar gelukkig werd het snel weer gevonden!

Terrebel said...

Wat een heerlijk koppie! Kan mij voorstellen dat je daar afgeleid door raakt. Niet praktisch, wel begrijpelijk.

Petr@ said...

Wat een schatje! Het lijkt wel een speelgoedhondje!
Kan me wel voorstellen dat je even niet oplette! Gelukkig was je "eigen" hond niet ver weg, pffffff opluchting .....

Jan K. alias Afanja said...

Wat een leuk hondje. Maar het is ook niks voor mij. Ik zou doodsbang zijn om over hem te struikelen of om hem letterlijk onder de voet te lopen.
Afijn, jij hebt kennis gemaakt met 't kleine ding en je hebt er nog een wijze les aan overgehouden ook. Wat een dag weer. ;-)

Ferrara said...

Wat je zegt een doerak. ;-)

Hans said...

Snow heeft wel een heel lief koppie.
Honden zijn een rijkdom.
Had zelf Cavalier King Charles. Hans

Karel said...

ja ik zou ook voor een grote hond gaan

memvan7 said...

Een pomchi is een kruising van chihuahua en pomeriaan. De pomeriaan is de kleinste uit de het ras "keeshond". Wij hebben elf de witte grote kees, denk maar aan het leesplankje aap/ noot/ mies/ kees

klaproos said...

ohhhh loutje toch,
dat was schrikken.... dat overkomt je niet weer :-)

wat een schattige scheet is het toch om te zien,