18/03/2019

De honden-slede-tocht

.
Helaas... vannacht geen Noorderlicht gezien: teveel bewolking.
Potverdikke...  daarvoor kwam ik hier!
Maar geen nood! Het is hier zo fijn, dat ik het Noorderlicht vergeef, dat ze zich (nog) niet heeft laten zien.
Vandaag gaan we weer de hort op: een honden-slede-tocht!! 
Ik heb er enorm veel zin in. 
Eerst rijden we in een busje naar de kennel, waar zo'n 30 honden ons enthousiast verwelkomen.
Weer krijgen we dikke kleren aan: een overall, dikke schoenen en een speciale muts en enorme dikke leren wanten.
We delen de slee met een man en zijn zoontje, dat enorm zit te genieten. Het jochie moet hard schaterlachen als onderweg één van de honden al rennend aan het poepen is. Ik moet er ook erg om lachen...


Ik heb hier een mini filmpje van 8 secondes, dan krijg je een beetje een idee hoe het ging. Het is maar kort, want ik verloor mijn want... Oeioeioei...


Na afloop van de prachtige tocht van in totaal 2½ uur ga je natuurlijk de honden bedanken voor hun harde werk.
(En kun je zien wat een groot pak ik aan had!)


Een top-ervaring! Ik zou meteen weer terug willen en het nóg een keer doen.
De honden zijn zo ontzettend lief en zo hard aan het werk... en je zit zo lekker op die grote slee op een rendierhuid...




16 comments:

Marjolijn. said...

Die warme kleding is wel nodig, daar in het hoge noorden....!
Op naar de lente... :-)
Goede start van de nieuwe week.

Lutje said...

oh heerlijk, dit is wel een hele mooie belevenis :o)
ik hoop wel dat je het noorderlicht gaat zien
Een @->- voor jou.

Sjoerd said...

Dat je zoiets kan meemaken, ongelooflijk. Daar krijg ik mijn vrouw nooit naartoe.

sjannesblog.com said...

Prachtige samenwerking tussen mens en dier! Je maakt het wel spannend met dat Noorderlicht!

Bertiebo said...

Spannend, koud, mooi, prachtig... Nou dat licht nog

John said...

Het is niet de schuld van het noorderlicht maar van de bewolking. IK heb al heel wat dingen gemist door wolken..

Yova said...

Wat jammer nou dat geen noorderlicht hebt gezien. Er was bewolking. Maar honden slee tocht is zeker heel leuk om te zien. Liefs 2,5 uur duurt het. Prachtig filmpje om te zien. Husky honden zijn ook heel erg lief. Prachtig honden om te zien. Jullie hebben ieder geval genoten.Lekker warme kleren aan. Ik heb hier genoten. Fijne dag gewenst. Groetjes Jacqueline & Ferry.🛷

Yova said...

Ik bedoel... honden-slede-tocht

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou en een fijne, nieuwe week gewenst.

Wow, dat moet een onvergetelijke tocht geweest zijn, zo iets maak je als je er niet woont, waarschijnlijk geen twee keer mee.
Geen wonder dat jullie er zo van genoten hebben en het is dan ook niet meer dan normaal de honden even te bedanken voor het plezier dat ze jullie gaven.
Mooie foto's en filmpjes zette je hier neer!!!

Jelle Droeviger said...

Rolin' rolin' rolin'..., Rawhide...

די מריו said...

Ondanks dat ze geen nederlands spraken, denk ik wel dat de honden je begrepen hebben.

Love As Always
Di mario

Petr@ said...

Wat een mooie tocht! Geweldig!
Ja die want heb je wel nodig met die kou en dat dikke pak ook haha

Jan K. alias Afanja said...

Jammer dat jullie nog geen poollicht konden zien tot op dat moment. Maar zo'n sledetocht alleen maakt de reis al bijna de moeite waard, lijkt me.
Ik zal duimen voor het poollicht!

Ferrara said...

Prachtige ervaring, neemt niemand je meer af. Nu nog het poollicht.

miekequilt said...

Wat een sensatie. Het is heerlijk om hier in mijn luie stoel te genieten van jullie avonturen.

Hans said...

Jammer nog geen Noorderlicht, we houden de moed erin.
Heerlijk om de honden zo enthousiast te zien.
Was een leuke sledetocht. Hans

Je verzoekje ligt op de Bank voor de volgende show.
Een klassieker.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl