21/03/2019

Terug via Kopenhagen.

.
In Stockholm hebben we niet veel tijd om iets spannends te doen en wachten we gewoon rustig een uurtje op onze verbinding naar Kopenhagen, waar we de volgende dag om half vier 's middags aankomen.
We sjouwen de koffers naar ons hotel. Een beetje installeren en dan hup! naar buiten.
Natuurlijk willen we eerst naar de kleine zeemeermin, die ergens in de haven op een steen zit te koekeloeren.
Nou... dat was zo'n ontzettend eind lopen, dat we het na een half uur hebben opgegeven.
En daarom gewoon een foto van internet gepikt:



Het is maar een heel klein beeldje, maar wel wereldberoemd. Niet in het echt gezien dus.
Maar daarna wel op zoek naar iets veel belangrijkers: iets gezelligs om te eten.
Het is een Ierse pub geworden, met Iers Bier en Ierse muziek en Iers eten.
Heeeeel gezellig en lekker. The Dubliner. In Kopenhagen dus!




De volgende morgen gaan we al weer huiswaarts. Via de trein weer op de boot,  daarna naar Hamburg en Osnabrück.
's Avonds om precies 23 uur komen we op het CS in Amsterdam aan.
Een prachtige ervaring rijker.

Henry, bedankt voor deze machtig mooie reis! Het was heerlijk om met jou te reizen... je bent een fantastische reisleider! Jag älskar dig!   









15 comments:

Lutje said...

ja, je mag hem daar zeker voor danken, want volgens mij is dat niet gemakkelijk, als je dat allemaal op eigen gevoel doet, vooral die verplaatsingen enz
Je had een mooie reis, daar twijfel ik niet aan, en de gezelligheid spat er van af
Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Fijn dat jullie genoten hebben, een reis om nooit te vergeten...!

די מריו said...

Nou namens mij ook bedankt, want dankzij hem heb jij deze mooie reportage kunnen maken.

Love As Always
Di mario

Yova said...

Jullie hebben heel erg leuk gehad. Prachtig reis om nooit te vergeten. Je had hele goede gids bij zich. Het was ook niet makkelijk om te weten. 7000km is zeker heel wat om te reizen. Prachtig om dit mee te maken. Zijn weer leuke foto's geworden. Tablet zag ik noorderlicht. Helaas niet gezien. Heel klein beetje gezien. Dank je wel voor mooie verhaal en foto's om laten zien. Fijne dag.

Bertiebo said...

Wat heerlijk, Marlou. Ik heb genoten van je verhalen. Dankjewel

Sjoerd said...

Dat heeft Henri zeker verdient, een reis met een groen randje...

Jelle Droeviger said...

Nou, dát kan Henry in z'n zak steken.
Die heeft bonuspunten vergaard.
Ja, het is wel prettig dat alles aan een reis een beetje klopt, en er geen stress ontstaat.
het moet liefst allemaal soepel lopen.
.
Alweer een nieuwe reis in het verschiet, Marlou.?

Jannet said...

Wat een mooie reis en hoe fijn met zo'n geweldige verloofde! x

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou.
Snif, je verslag over deze wel heel mooie reis is jammer genoeg ten einde.
Toch hoop ik dat jullie veel meer foto's hebben genomen dan die welke je op je blog toonde. Misschien kan je als je wat op je plooien bent, er een fotoreportage op het www van zetten, je zou er me plezier mee doen.
En een dikke proficiat voor Henry die zo te zien een uitstekende reisleider was!

Jan K. alias Afanja said...

Op reis gaan is mooi, veilig en voldaan thuis komen na een mooie reis is zeker niet minder mooi. Fijn dat jullie zo hebben genoten. Alleen jammer dat het poollicht niet wat meer wilde meewerken, maar dat kun je nu eenmaal niet afdwingen.

Ferrara said...

Dank dat we mochten meereizen. Heerlijk zo'n reisleider. Voor de benenwagen zit die meermin inderdaad op een afgelegen stuk. Nu even bijkomen van een onvergetelijke trip?

Petr@ said...

Voor herhaling vatbaar dus, lees ik tussen de regels door ;-)
Fijn dat je zo'n goede en gezellige reisleider hebt, zo kom je nog eens ergens!

Liefs

Saralien said...

Ik ben één keer in Kopenhagen geweest en ik herinner me vooral een bepaalde kroeg :-) Ben wel de naam vergeten.

sjannesblog.com said...

Aan die zeemeermin heb je niets gemist hoor. Ik weet nog dat wij zwaar teleurgesteld waren over het formaatje, toen wij daar ooit op fietsvakantie waren. Bedankt voor het laten meegenieten van jullie reis, erg leuk!

Hans said...

De kleine zeemeermin is zeker wereld beroemd, ook door Bassie en Adriaan.
Heb je een excuus om eens terug te gaan om haar te bekijken.
Mooie dingen gaan veel te snel voorbij, maar ook ik heb mee genoten. Hans