22/03/2019

Tot slot

.
Tot slot van onze fantastische reis nog afsluitertje: een foto van mijn interrail-pas.
Als je gaat treinreizen, dan kan ik het je aanraden om deze pas te nemen. Scheelt een bak met poen ook nog.


Vóór elke etappe in trein, bus of boot dien je je pas in te vullen. 
De eerste dag vond ik dat wat ingewikkeld (5 etappes!), maar daarna ben je er aan gewend en draai je je er hand niet meer voor om...
Het is zelfs leuk om steeds de pas er bij te halen en 'm in te vullen. Je voelt je een wereldreiziger!
En eenmaal weer thuis is het een leuke herinnering ook nog. 
Een herinnering aan 7000 kilometer door Nederland-Duitsland-Denemarken-Zweden-Finland en Noorwegen... en weer terug natuurlijk!! Schitterend!



17 comments:

Marjolijn. said...

Mooi overzicht, en handig om het van km. tot km. te volgen.

Fijn weekend Marlou.

Lutje said...

zoiets ben je anders zo vergeten, dit moet je zeker bij houden, dat is nog een mooie reisherinnering
Een @->- voor jou.

די מריו said...

Mocht ik ooit met de trein zo ver gaan, dan trek ik bij jou aan de bel om me dat eens duidelijk en haarfijn uit te leggen..

Mooi aandenken.

Love As Always
Di Mario

Bertiebo said...

Op dit moment zit London nog in de planning. Ook by train natuurlijk. Daarna gaan we ons eens in langere treinreizen verdiepen. Bedankt, Marlou

Yova said...

Jammer voor jullie reis afgelopen zijn. Het was voordelig treinkaartje. Goede tips van jou. Leuk dat je lijst van gemaakt op volgorde naar huis om te gaan. Zo hou je het bij. Je bent weer veilig! Fijn weekend.

John said...

Hoi Marlou,
Ik lees al je stukjes hoor ondanks dat ik zelf even weinig tijd heb om een blog in elkaar te steken.
Die pas ga ik als tip doorgeven aan de tegenpartij.
Fijn w-end.

nicole orriens said...

Wat een leuke pas om te zien. En bijzonder dat je het nog 'old school' op die pas moet schrijven. Het ziet er leuk uit, en ik kan me voorstellen dat het een mooie herinnering is. Ik ga mijn reislustige dochter tippen over deze pas!

Jetteke said...

Mooi zeg die met de hand ingevulde lijst!

Leuk om de verslagen van deze waanzinnig bijzondere reis te hebben gelezen; voelt als meereizen!
Dankjewel Marlou!

Groetje van Jetteke

Karel said...

Ha die Marlou
Ja zo'n pas is zeker een mooie herinnering
Zonnige groet uit Bonn

Hans Huisman said...

Hee Marlou, toen ik het treinpas dagboek opstuurde kreeg ik van Interrail nog een aardigheidje. Een opblaasbaar nekkussen om nog lekkerder te reizen en een maskertje voor als je wilt slapen en het is nog niet donker. Groeten Hans

sjannesblog.com said...

Je begrijpt, dat ik dubbel geïnteresseerd ben in die pas. Ik vraag meaf hoe het ging met reserveringen, maakte je die op de dag zelf of lag alles al van te voren vast? En kostte dat nog veel?

Hilda de Wit said...

Wat leuk om te lezen! Ooit, ongeveer 40 jaar geleden, maakte ik zo'n Interrailreis door Scandinavie, Een geweldige belevenis toentertijd, er ging een wereld voor me open. We zijn vaker op vakantie geweest in Scandinavie, maar ik ben nooit op het idee gekomen om dat eens in de winter te doen. Dat lijkt me nu fantastisch en misschien komt dat er nog eens van, bedankt voor het mooie reisverslag!

Sjoerd said...

Haha, en dat in deze tijd. Dat moet eenvoudiger kunnen, maar niet leuker...

Jan K. alias Afanja said...

Dat is inderdaad samen met je foto's een mooie aanvulling op je herinneringen aan deze lange, maar mooie reis.

Hans said...

Na het lezen van je vakantieverslag is de interrail-pas ideaal om mee te reizen.
Bij thuiskomst heb je een mooi overzicht van de reis.

Ot. Je verzoekje is gedraaid in de show.
Het programma is beluisteren op de pagina “Bank’s Radio”

gerdaYD said...

Goede morgen lieve Marlou en een fijn weekend gewenst.
Wat een mooie afsluiter, zo heb je een schitterend aandenken dat je zo nu een dan eens ter hand kan nemen om weer te dromen over al het moois wat jullie hebben gezien!

miekequilt said...

Wat een leuk souvenier aan deze reis. Je kunt hem makkelijk in huis even ophangen of neerzetten en dan denk je elke keer aan deze reis terug.