28/04/2020

De tuin van Marlou

.
Zoals beloofd... wat foto's van mijn tuin.
Het is maar een gewone stadstuin, maar ik geniet er volop van.
Sinds de "lock-down" heb ik er iedere dag in gerommeld.
De "strijd" tegen het zevenblad (elke dag 100 plukken), het snoeien, het gras...


Het was best wel een klus, maar ik denk dat ik zover ben, dat ik er vanaf nu iedere dag maar 10 minuutjes in hoef te werken.
Nou ja... werken. Het is toch geen werken: gewoon maar een beetje bijhouden.
Elke dag een klein schaaltje onkruid (is vooral nog steeds zevenblad) en dat is het...


En verder genieten van alles, vooral toen het zulk mooi weer was...
Vakantie houden in de veranda, zeker nu, nu het zo stil is en zo vredig...




En als het te warm wordt in de zon, dan kunnen we nog lekker dichterbij het huis in de schaduw zitten. Daar is ook niks mis mee, maar voorlopig is het uit de zon en in de schaduw net even iets te koud...


En elke ochtend ontbijten, in het "Klein Geluk"...
Dat geeft een op-en-top vakantiegevoel! Zo was het toen ik er een paar weken geleden aan begon:


En nu is het opgeruimd en schoongemaakt:


Dat was het dan... een rondleiding door mijn tuin.
Ik hoef er bijna niks meer aan te doen.
Alleen nog wat planten er in... blauwe planten en dan ben ik echt klaar!
Kom maar eens een bakkie doen!

37 comments:

Walter said...

Een tuin naar m'n hart!

Jacqueline en Ferry said...

Gezellig tuin heb je daar. Echt zomers gevoel in de tuin. Leuke kleur van je schuur. Boeddha staat mooi in de tuin. Dan geeft lekker rust in de tuin. Leuke foto's van je tuin. Fijne dag. Groetjes J&F.

Lutje said...

op een appartement heb je deze luxe niet, ik heb een verhard terras, er naast ligt gelukkig veel (gemeenschappelijk) gras
dus ik zou wel willen ruilen om buiten te zitten
-Een @->- voor jou

Sjaantje said...

Potverdikkie, wat heb je een leuke tuin. En wat heb je er al hard aan gewerkt. Kun je er mooi vanaf nu heerlijk van genieten.

Marjolijn. said...

Daar kan geen vliegreis naar een vakantieoord tegenop...!
Hier kun je de hele zomer in doorbrengen.

Karel said...

mogge Marlou
dat tuintje ligt er netjes bij , ja bijhouden is het advies , dan wordt het geen werk
en kan je vanaf dat fijne zitje of van het bed al liggend er van genieten
hapje en snapje er bij , wie doet je wat
oja dat Zevenblad , ook dat kan anders
https://www.tuinenbalkon.nl/zevenblad-in-je-tuin-eet-smakelijk

groetjes , Karel

די מריו said...

Dat ziet er goed uit.. Ik vecht hier voornamelijk tegen hop, wat een snel groeiende plant is dat zeg. Dat zal wel een strijd blijven die altijd doorgaat aangezien onze buren het vol in de tuin hebben staan.

Love As always
di mario

Hilly Nicolay said...

Dat ziet er leuk uit Marlou!
Heerlijk genieten.

Maak er weer een mooie dag van.

Lieve groet.

Jannet said...

Wat een heerlijke tuin, zo uitnodigend voor dier en mens. Dat je er maar volop van mag genieten! x

klaproos said...

heerlijke tuin loutje, eentje naar mijn hart
daar hou ik écht van, dat is het echte leven hé van hier naar daar verhuizen en terug :-) lekker hoor,
jij levensgenieter... da zo door ga zo vooral door, dat doe je super.

dag lieffie,
xxx
heb het goed vandaag

nicole orriens said...

Wat heerlijk dat je tuin zover is dat er bijna geen werk meer hoeft worden gedaan. Ik vind het er heel gezellig uitzien!

Bertiebo said...

Lekker plekje, Marlou. Onze tuin is zo te zien nog iets kleiner en ook fijn. Trouwens, mijn oom zei altijd: 'Klein, maar wel ontzettend hoog'.

Jelle Droeviger said...

Wat een fijne Romantische Tuin.!
Wie wil dat niet.?
Er mist nog één ding, waardoor je helemaal niet meer uit huis zou hoeven te gaan:
Het Noorderlicht...
.
Jelle Droeviger.

pourquoi pas ??? said...

Wat een prachtige tuin en zo afwisselend ook. Zouden best 2 krielkippen in kunnen hoor. ;-)
Ik heb ook veel blauw gekocht, dacht dat t moeilijk zou zijn om dat te vinden maar dat valt hartstikke mee. Zo leuk om je tuin te mogen zien. liefs

Edward McDunn said...

Leuk om te zien Marlou,je hebt er toch een fijne bezigheid aan hoor. Een tuin moet eigenlijk een beetje verwilderd zijn, dan komen er meer bijtjes en vlindertje op af. Jou mooie tuin, is helemaal klaar voor de zomer!

Karel said...

ha die Marlou
ja ook hier wat gespetter , zet geen zoden aan de dijk , maar de natuur is er blij mee
klopt , ik vlieg ook niet meer , en ben op ontdekkingsreis in ons landje , alleen nu mag ik ff niet :(
je vond een mooi plekje in het Zwarte Woud zag ik wel :)
morgen nog wat plekjes , maar dan niet verlaten

groetjes , Karel

Rebbeltje ★ said...

Zo jij hebt hard gewerkt in je tuin en kan er nu volop van genieten als de zon weer komt...en dat is volgens mij dit weekend alweer..
Mooi dat boudhabeeld...heb er eentje binnen staan omdat ik het zonde vind om het buiten te zetten.
Gekregen van de kinderen en staat zo leuk ook in de kamer...nu al 6 jaar hihi
Maar ooit verhuisd die naar buiten 🤣
Groetjes en geniet je dag

Sjoerd said...

Dat bakkie doen moet toch echt nog even wachten. Hier is het nog droog en relatief warm.

Ria said...

Wat mooi! Wat een fijne tuin heb jij Marloutje. Om er naar te kijken is ook al genieten met dit weer. En een beetje regen is goed voor de tuin zeggen wij altijd.😘
Ria

MelodyK said...

7blad.. is erg irritant... maar je bent goed bezig en je tuin staat er schitterend bij

houen zo

Jan K. alias Afanja said...

Mooi, Marlou. Dat lijkt me een tuintje waar ik me ook wel op mijn gemak zou kunnen voelen.

Inget said...

Lieve Marlou een klein paradijsje heb je gemaakt van je tuin je hoeft voorlopig niet meer weg!!
Ik kom zeker een keer een bakkie doen! Liefs Inger

guusje said...

De boeddha komt me bekend voor. Staat ook hier in de achtertuin in HHW. En dat is toch een tuinhuisje als ik het goed zie. Wij hebben bijna dezelfde en ook vintage ingericht. Heb (nog) geen blog anders kon ik zo de foto's erop zetten. Je hebt een gezlige tuin.

guusje said...

Gezellige. Sorry net iets te haastig gepubliceerd.

Nietzomaarzooo said...

Vergeet-mij-nietjes komen her en der op in mijn tuin, een blauwe wilde korenbloem, longkruid, maar die veranderen weer van blauw naar roze; snap je liefde voor blauwe blommen goed hoor.
Vandaag hoeven we geen water te geven. Hoop dat je snel kan genieten van de diverse hoekjes in je tuin. Goed gewerkt!

sjannesblog.com said...

Heerlijke tuin heb jij. En zo herkenbaar, die strijd tegen het zevenblad. Toen ik nog een tuin had, was dat mijn hoofdbezigheid daarin.

Ferrara said...

Gezellig landgoedje waar het vast goed toeven is. Fijn zit niet altijd in groot, dat moet je allemaal maar onderhouden, Je hebt al werk genoeg met zevenblad. Hopelijk kun je snel weer buiten zitten.

christiene said...

Ha Marlou,
je hebt flink gewerkt en ziet goed uit.
Heerlijk zo,n hoekje
en je weet,na regen komt zonneschijn!!
groetjes
Christiene.

Hans said...

Nou een gewone stadstuin, het is een heerlijke stadstuin.
Ik noem dat tuinieren op de vierkante meter en genieten op een vierkante kilometer.
Mis mijn stadstuintje best wel, zeker als ik die van jou zie. Hans

vilterietje said...

Wowzer!

John said...

Dat is een prima tuin toch. Lekker genieten van wat je hebt staan. Een tuin hoeft niet groot te zijn om er 100% van te kunnen genieten.

Mariëtte said...

Mooie tuin Marlou, wat boffen we dat we zomaar heerlijk naar buiten kunnen. Liefs

Erica Uhl said...

WT heb jij een gezellig tuintje zeg�� Lekker van genieten.
ERICA

Carla Storm said...

Nou begrijp ik pas waarom die Corona zo lang moet duren!
Jouw tuin ligt er stralend bij.
Wat een leuke hoekjes en wat een mooie kleur blauw!
Als je hier weer bent krijg ik graag advies.

Het regent: hoera! Liefs!

miekequilt said...

Wat een leuke tuin. En dat midden in de stad, heerlijk. Als alles weer normaal is kom ik graag een bakkie doen, daar bij jou.

Marthy said...

Wat een heerlijke plek! Wat kan een mens toch een plezier beleven aan een tuin, of ie nu klein is of groot.

Catherine Boone said...

Een tuin, de plek waar je heerlijk kan bezinnen en vooruitkijken in het leven. Maar ook de plaats waar men veel natuur kan gewaarworden en waarnemen. Heel leuk blogje.