29/04/2020

Koor aan huis

.
Hoe lang heb ik al "koor-quarantaine"?
Een week of 6??
In ieder geval vanaf 11 maart... 

Maar mijn dirigent zit niet stil!
Die heeft drie koren en die mist ze allemaal enorm.
Dinsdag: Haarlemmerolie
Woensdag:  Vrouwenkoor Malle Babbe
Vrijdag:  Seniorenkoor Hoe gaat 't er mee?

Voor elk koor maakt ze een lesje en voor mijn koor is dat op de woensdagochtend.
Ik vind het wel leuk om één zo'n lesje met je te delen.
Dan zie je mijn dirigent ook eens een keertje.
En de mooie stem, die is van haar vrouw Maria.

Klik hier maar eens op:



Eerlijk gezegd vind ik de koor-vakantie niet zo heel erg.
Maar als de grote vakantie er ook nog eens achteraan komt, dan duurt het allemaal wel heel erg lang!
Maar goed, als we maar gezond blijven... dat vind ik het allerbelangrijkste!









27 comments:

Lutje said...

zingen doet goed
daar weet jij alles van
en het is een mooie hobby van je
-Een @->- voor jou

Karel said...

mogge Marylou
ja zingen is mooi ( als je het kan )
ik kan het dus niet , maar luisteren wel
is zingen niet als lachen , beide maken blij , en ik weet lachen is het beste medicijn
dat zal met zingen ook wel zijn
laten we hopen voor jou en alle andere zangers , dat jullie nog treffen voor de vakantie
geniet de dag
groetjes , Karel

John said...

Gezond zijn is inderdaad belangrijker dan wekelijks zingen met een groepje, al is dat natuurlijk wel leuk.

Hilly Nicolay said...

Gezondheid is het belangrijkste Marlou, maar je gaat het toch wel missen dat samen zingen.
Ik kan niet zingen vind ik zelf, maar doe het wel als ik alleen ben:)

Ik hoop dat je gauw weer samen kunt zingen met de ander koorleden!

Fijne dag en groet,
Hilly

miekequilt said...

Wat een prachtig begin van de dag. Dank je voor het delen.

klaproos said...

Wat mooi inderdaad loutje dat het zo kan,
wat een mooi liedje is dat toch,
ja ik loop wel altijd te zingen, ook vaak niet hardop, maar dan spelen er liedjes in mijn hoofd :-)
ik kan me voorstellen dat je het erg mist, maar dat zijn ook de contacten die je dan niet hebt...
maar er komt verandering, "jawel" het gaat gebeuren .... de mens moest even een "zware les " hebben maar het komt weer goed,

voor vandaag gefeliciteerd met deze gezonde dag :-)

een dikke knuffel en ik hou van je
dag lieverd
xxx

vilterietje said...

I’m singing in the rain! Vanmorgen vroeg om kwart voor 7 en net voor John omdat ie 69 wordt vandaag!

Nietzomaarzooo said...

Hoop dat je spoedig weer echt samen kan zingen. Hou vol! En heel fijn dat je zo toch je oefenmateriaal in huis krijgt.

Sjoerd said...

Als ik dit zo hoor zak ik even zo'n halve eeuw terug in de tijd. Muziekles op de HAVO en een leraar die niets moest hebben van moderne muziek, maar dan ook helemaal niets, de naam had hij ook al niet mee, Waltmans heette de goede man. Muziek leraar en in zijn vrije tijd, je raad het al, koordirigent.

Jelle Droeviger said...

Ja, zingen is beslist blij makend, Marlou.
Zelf ben ik mogelijk niet in orde, omdat ik blij wordt van zingen, maar ook zing omdat ik blij ben...
Ik moet mezelf toch eens na laten kijken.
.
Jelle Droeviger.

nicole orriens said...

Ik heb dat ook met dansles. Ergens is het wel rustig dat het even niet is, maar tegelijkertijd is het toch wel jammer dat het nu niet kan.

די מריו said...

Het voordeel is, zingen kan altijd en overal. We hebben hier een kleine Y die als hij wakker wordt al zingt... tot ergernis van zijn grote zus soms.

Love as always
Di Mario

Edward McDunn said...

Leuk om te zien, en te horen, Maria heeft zeker een mooie stem hoor.
Fijn dat je zo toch nog met je hobby bezig kan zijn Marlou.

Jan K. alias Afanja said...

Leuk om te zien en te horen dat jullie zo actief blijven met het koor. Mooi dat de moderne media daar bij kunnen helpen, maar het is en blijft behelpen. Echt met elkaar zingen blijft natuurlijk wel het mooist. Als jullie weer bij elkaar komen, dan zal het toch met de akelige 1,5 m afstand van elkaar moeten, vrees ik.

Rebbeltje ★ said...

Vind het zo mooi als mensen genieten van muziek en het zelf kunnen maken/doen ook nog...
Ben helemaal niet muzikaal, maar hoor het graag.
Schoonzoon zat in een band en daar gingen we vaak luisteren maar dat was meer om de rest ook te zien haha...maar de 3 kinders van hen zijn wel muzikaal
Groetjes en je mag vast weer snel naar je koor.
Blijf gezond

Jacqueline en Ferry said...

even geduld. Dan kunnen jullie met de koor zingen. Maar het zit steeds niet in. Wel jammer voor jullie allemaal. Filmpje is zeker mooi om te luisteren. Prachtig. Maria heeft goede stem. Toch leuk dat je toch bezig bent. Fijne dag veder. Groetjes J&F.

sjannesblog.com said...

Maar dit mooie lied kun je wel thuis zingen en daar word je toch een klein beetje blij van!

Karel said...

ha die Marlou
ik en reisburo , nee dank je wel hihi
zou erg druk worden waar ik het liefste ben :)
nee wij vliegen niet meer , maar pakken de fiets of de benenwagen
fijne middag groet

Marthy said...

Leuk mens, die dirigente van jou en haar vrouw heeft inderdaad een prachtige stem. Ik heb met veel plezier even zitten luisteren.

MelodyK said...

heerlijkkkkkkk ..

christiene said...

Ha Marlou,

wel blijven zingen
de keeltjes moet worden gesmeerd
tussen door een wijntje!
en tegen die tijd gaan
Nachtegaaltjes los.

groetjes
Christiene

Marjolijn. said...

Jij kunt toch overal zingen, maar zo'n muziekles is altijd leuk.
Smeer je keel en zing er oplos...!

Tine de Jong said...

Ik kan best begrijpen dat je het mist. Een vriend van mij "Fokke" mist ook al zijn koorleden en ook al heeft hij op een andere manier nu contact, het is toch fijner als je elkaar persoonlijk kan zien en met elkaar dan kan zingen. Wens voor jou en alle andere dat het snel weer kan. Maar voor nu kan je wel jou liedjes met ons gaan delen want dat zal ons vast ook blij maken en zeker niet vervelen. Dus kom maar op met een mooi nieuw lied waar ik zeker en al je volgers en vrienden ook weer van geniet. Want zingen maakt een ieder wel blij.
Lentegroet erbij van mij.

Hans said...

Ook hier zie en hoor ik verschillende keren optreden van koren en draaiorgels voor ons senioren. Hans

rietepietz said...

O zeker een mooie stem. Jammer dat we het lied nu niet als Canon kunnen horen maar ik kan me wel voorstellen dat het dan heel mooi zal klinken.

Ria said...

Leukleukleuk👍👍👍

Liefs Ria

Carla S. said...

Zoeoeoeoeoeoeoet! Dank!