21/04/2020

Met de zon in de rug.

.
Zo 's morgens vroeg, als de zon nog niet zo hoog staat en lekker op mijn rug schijnt...
Dan zie ik dit op mijn pad bij het viaduct onder de Randweg...


Ontploft haar! Niks meer aan te doen.
En dus niks meer aan doen.
De kapper hebben we afgezegd, maar overigens wel betaald, 
anders was het zo zielig... (Jacobanita en ik delen dezelfde kapper)


Zo lekker, dat ommetje...
Ik heb nu een app op mijn i-phone van Eric Scherder: een ommetje maken.
Daarop houd ik bij hoeveel ik loop.
Hoeft allemaal niet, want ik maak genoeg ommetjes, maar het is wel leuk...
De app is in samenwerking met de hersenstichting gemaakt, want een ommetje doen is gewoon heel goed voor je hersens...
Hier kun je het lezen:
Mensen met een hondje hoeven dat niet te doen, die doen wel drie keer op een dag een ommetje.
Dientje loopt zeker 10 kilometer per dag met haar twee boys!!

Ik vind het best lekker om zo vroeg al op pad te zijn.
Je ziet nog eens wat:


Op de muur van het viaduct heeft een wanhopig iemand iets geschreven, waar ik elke keer om moet lachen.
Die heeft er zin in!
En ik loop gewoon door...
Daar sta ik, met de zon in de rug...


En na het ommetje gauw weer naar huis, want Bas, de schilder kan elk moment komen.
Nog één keer de zon in m'n rug...
Zo lekker warm!











22 comments:

Lutje said...

wandelen met de zon in de rug
genieten
en dan kunnen lachen
zalig toch!
-Een @->- voor jou

Marjolijn. said...

Heerlijk wandelen met het vroege ochtend zonnetje in de rug.
Wat wil een mens nog meer.
Fijne dag Marlou.

די מריו said...

Wandelen is zo leuk... goed dat je het elke dag doet. Heerlijk met zo'n zonnetje in je rug.


Love As Always
Di mario

Hilly Nicolay said...

Heerlijk zo'n wandeling en je ziet nog eens wat:)

Maak er vandaag ook een fijne dag van Marlou.

Groetjes,
Hilly

John said...

Ik loop ook wat af. Ik mis als ik een rondje niet kan doen en probeer het dan in te halen. Onzin natuurlijk want dat rondje beweegt niet :)

nicole orriens said...

'Een ommetje maken.' Alleen de uitdrukking vind ik al leuk. Nu ben ik heel benieuwd naar de app, die ga ik eens opzoeken.

klaproos said...

:-) ik moet dan nu ook lachen loutje,
ontploft.....
ehhm ik ben zelluf aan het knippen :-) nou ehhhhhh dán weet je het wel... whahaha
mja, iedereen heeft dit probleem dus tja.....

gezellig zo'n schilder over de vloer hé loutje, leutert ie ook gezellig koffie mee ?


geniet van vandaag, en herhaal het een paar keertjes hé
xxx

Karel said...

mogge Marlou
dat was een fijn ommetje
ik maak minder wandelingen ( geen ) , maar wel nog ommetjes hier achter op de hei
de tondeuse deed bij mij het werk alweer 🤣
zal zo die app eens bekijken
zonnige groet , Karel

Jelle Droeviger said...

Ontploft haar...
De zon in de rug...
Die heeft er zin in...
Een wanhopig iemand...
Goeie teksten.!
Zo kom je de dag wel door, Marlou.
.
Jelle Droeviger.

Sjoerd said...

Haha, straks lopen er heel wat vrouwen rond met een kop als een ontplofte matras. Daar help een ommetje ook niet tegen...

vilterietje said...

heerlijke wandeling! Ik heb vanmorgen nog aan je gedacht, ik liep om kwart voor 6 langs de kraaiende haan en meteen de schapen, als één schaap meeeeeeeehhh!
Have a Nice day

Jan K. alias Afanja said...

Je ommetje heeft in elk geval leuke foto's opgeleverd. Het lijkt erop dat je aardig in de lengte gegroeid bent tijdens dat ommetje trouwens.
Ik heb een app die me dagelijks tussen 10 en 16 uur dwingt om even in beweging te komen, en dat bevalt goed.
Ontploft haar hebben we intussen allemaal, denk ik. :-)

Nietzomaarzooo said...

Las je blog en dacht 'verrek...ga dat nou ook maar eens doen'. Dus net terug van heerlijk ommetje. Dank voor de inspiratie.

Tine de Jong said...

Dat was een mooi ommetje met daarbij ook leuke foto's gemaakt. Ik loop af en toe een ommetje met de hond van de buren dus voor mij ook genoeg beweging. Geniet van de dag met kleine genietmomentjes. Groetjes weer van mij.

Edward McDunn said...

Ja heerlijk is dat 's-morgens in het zonnetje wandelen. Het valt mij mee, dat de gemeente nog niet met de hogedrukspuit in de weer is geweest, om het graffiti kunstwerk te verijderen...hahaha!

Mirjam Kakelbont said...

Heerlijk toch? Wandelen met de zon in je rug, in je gezicht...Heel veel ommetjes maken!
Met Rosa kom ik iedere dag buiten maar ik sla ook weleens een dagje over als ik geen energie heb. Ik denk dat meneer Scherder daar wel begrip voor heeft. En anders jij wel.
Dag lieverd, veel bewegen en gezond blijven ♥

Karel said...

ja Marlou , vreselijk moet het zijn vor de oma's en opa's en de kinderen :(
vond dit mopje dus mooi passen
🤣
zonnige groet

Rebbeltje ★ said...

Heerlijk dat zonnetje...al is er nu best veel wind ook.
Haha ontploft haar...denk dat er heel veel grijze koppies bij gaan komen.
Nu de kans om het uit te laten groeien...toch?
Groetjes en geniet je dag

Ferrara said...

Leuke foto's. Moest zo denken aan mijn kleinzoontje toen drie jaar, die voor het eerst zijn schaduw zag en het op een rennen zette om hem in te halen. Hij begreep er niets van. De knul is inmiddels 15.

huppiedos said...

Heerlijk de zon die al zo warm is.
dat zal de gene die de tekst schreef onder het viaduct vast missen. Hans

Ria said...

Heerlijk en gezond👍👍👍🙋‍♀️

❤️Ria

Bien said...

O wat gezellig hier weer eens te zijn Lou. En wat een leven hier, al die reacties. Je schrijft dan ook heerlijk, dat weet je. Kus van Bien