30/08/2021

Lekker gezwommen...

Nog heel even en dan gaat mijn favoriete hobby in de winterpauze: de Houtvaart gaat dicht. Mijn mooie Haarlemse 50-meter buitenzwembad. Hier een schitterend schilderij geschonken door Teco!




Mooi he!

Maarrr het gaat te koud worden ... sja... zo zit dat met ons klimaat hier.

Misschien gaan we nog even door met zwemmen in het duinmeertje, maar dat valt nog te bezien. Nu in ieder geval zo nu en dan wel... 

(foto met toestemming)


Er zijn genoeg mensen die het hele jaar doorzwemmen. Mijn nichtje Femke doet dat in de Oosterplas, een mooi duinmeer in de Kennemerduinen. Soms zelfs tussen de ijsschotsen...

Maar ja... ik ben eerlijk gezegd eigenlijk een beetje een watje. Het water mag van mij zo'n 21 graden zijn en liever niet lager. Bij 16 graden gaat het zwembad dicht. Nou... dat vind ik toch al veel te koud, dus mij zie je er dan allang niet.

Echter, in het voorjaar:


Die dag ben ik wel gaan zwemmen en ik werd de hele dag niet meer warm. Gelukkig was het verder in de zomermaanden gewoon lekker. Soms zelfs iets meer dan 23 graden.

Misschien toch maar eens een binnenbad bezoeken. Er zijn er drie op redelijke fietsafstand... maar in de winter na het zwemmen op de fiets... brrr... moet er (nog)  niet aan denken.

In ieder geval... mijn Houtvaart...na 13 september dicht... tot volgend jaar!





22 comments:

Lutje said...

spijtig, maar volgens mij ga je heel blij zijn als het terug open gaat
-Een @->- voor jou.

Anonymous said...

Jammer voor je. Wel een mooi zwembad, lijkt ook in de stijl van Dudok gebouwd te zijn. Mooie schilderij trouwens.

Marjolijn. said...

Tijd voor andere dingen, verheug je maar op het volgende seizoen...!

Karel said...

mogge Marlou
ja nog ff en de R is terug in de maand , tijd voor het baaien ondergoed 😁
ik denk toch dat jij het wel red op de fiets , naar huis te rijden na het zwemmen in het binnenbad , nu beginnen dan ben te tegen de tijd dat het frisser wordt er aan gewend
geniet de dag

Nietzomaarzooo said...

Fijn zo'n mooi zwembad in de buurt. En lekker buiten. Waar vind je dat nog.

Sjoerd said...

Tsja, een hele dag koud hebben is ook niet alles. Maar volgens mij went dat wel...

John said...

En dat terwijl koud zwemmen heel erg gezond is. Als je energiehuishouding oké is krijg je het wel weer warm in ieder geval.

sjannesblog.com said...

Dappere dodo's, die het hele jaar door zwemmen. Mij niet gezien, sowieso ben ik geen fan van zwemmen. Fijn als je dichtbij een zwembad woont, want het is natuurlijk zo goed om te doen. maar ik ga wel wandelen!

Edward McDunn said...

Ik ben nooit verder dan het pierenbadje gekomen Marlou.
Om nu buiten te zwemmen, lijkt mij aan de frisse kant hoor.

די מריו said...

Ik heb gehoord, dat een wedstrijdzwemmer eigenlijk niet buiten mag trainen ivm de kou. Niet dat ik een wedstrijdzwemmer ben, maar het zou kunnen in de toekomst.. je moet niets uitsluiten.

Love as Always
dimario

Jelle Droeviger said...

Ja, lijkt me geweldig, zo in zo een 50 meter-bad baantjes te trekken.
Zelf kan ik helaas niet zwemmen. Inderdaad wel raar voor iemand die op Terschelling woont. Want je wilt toch wel eens naar het vasteland zwemmen.

In 1957 was ik in de zomer eens in dat mooie Haarlemse Houtvaart-bad van jou, Marlou, en daar heb ik Johnnie Weissmuller, je weet wel de vroegere Tarzan, nog gezien die bezig was om een ligstoel uit te vouwen, wat hem maar niet lukte, en toen werd hij daarbij geholpen door de vader van een familie van vijf kinderen en een moeder, die zich er op het laatst allemaal mee gingen bemoeien. Dat was grappig..
.
Jelle Droeviger.

Karel said...

ha die Marlou
ik heb vandaag binnen plezier
morgen ben ik weer de hort op :)

groetjes

Rebbeltje ★ said...

Ha Marlou
Zwemmen doe ik eigenlijk alleen op vakantie en daar is het altijd lekker warm.
Ook als je uit het water komt...kan me er thuis niet toe zetten om te gaan zwemmen
Al zou het wel heel goed zijn denk ik zo.
We hebben eekhoorntjes in de tuin bijna iedere dag komt ie wel even langs om te kijken of er wat te halen is.
Ook zo leuk voor de kleinkinderen die hebben ze ook al meermaals zien rennen door de tuin.
Groetjes

klaproos said...

Ha Loutje effe lekker dippen
is supergoed voor je weerstand hé, ik douche altijd koud af :-)
zit ik weer hélemaal strak in het pak ( vel) brrrr. maar wel lekker,
dat duinmeertje, dat blijft gewoon de hele winter open hoor :-)
xxx

Jan K. alias Afanja said...

Ik ben niet zo'n zwemmer. In mijn jongere jaren zwom ik wel met plezier in buitenwater, te beginnen met het Tjeukemeer. Aan zwembaden heb ik een broertje dood met die chloordampen. Ik douche zo af en toe eens even koud af, dan vind ik het al mooi genoeg.

Carla S said...

Wouw Sportieveling, laat mij maar wandelen!
Wat een mooi schilderij trouwens!
Ik zwem wel als ik weer eens in Griekenland ben….. op zout water drijft het beter.

Groetjes, Carla

Ria said...

Leuk verhaal weer en enige foto’s!!
Gelukkig kunnen we weer zingen Marlou🎉

Liefs

Mariëtte said...

En dat terwijl de zomer nog moet beginnen..

😅😉

miekequilt said...

Wat ben je toch heerlijk actief en sportief. Heerlijk , zo'n zwembad in de buurt. Hopelijk krijgen wij ook ooit een buitenbad, lijkt me heerlijk.

Marthy said...

In ons dorp in de Krimpenerwaard zijn we ook een buitenzwembad rijk. Ik heb er jarenlang 's morgens gezwommen maar zit nu 's zomers in Frankrijk. Toch mis ik dat buiten zwemmen.

Hans said...

Helaas de zomer gaat voorbij, wel een mooi schilderij.
Heb respect voor mensen die het hele jaar liefst buiten blijven zwemmen.
Van fietsen word je lekker warm. Hans

Ot. Je verzoekje ligt op het log Bankje voor de volgende show.
De shows staan allemaal op: http://logbankje.nl

nicole orriens said...

Als bij in de buurt zo'n meertje was dan zou ik daar wellicht ook wel dagelijks in gaan zwemmen. Als het maar dichtbij is, dan vind ik sporten goed te doen. Maar omdat er niks in de buurt is, ga ik dan maar hardlopen : )