24/08/2021

Een nieuw hondje

Mijn leuk leasehondje Lizzie is verhuisd naar de Betuwe. Haar baasje is helaas afgelopen 29 juni overleden en Lizzie heeft nu een prachtleven midden in de natuur. 

Hier zie je mij nog een keertje met die kleine sodemieter:


En nu heb ik een andere sodemieter: een Pyrenees herdertje dat luistert (als ze wil) naar de naam Gentille. Het is een leuk, borstelig hondje. Geen keurig net hondje. Lekker een beetje slordig en vrolijk.

Precies wat bij mij hoort dus.  Het woont niet ver bij mij vandaan en het gebied waar ik met haar kan wandelen is mooi, inspirerend en het verveelt nooit.

Eén keer per week mag ik haar uitlaten. Dat komt goed uit, want met een hondje lopen is leuk. Alleen lopen is overigens ook prima... als ik maar minstens één keer per dag een stukkie buiten kan lopen. 

Hier is een foto van een Pyrenees herdertje van het www. Mooi getrimd en keurig netjes...











Maar zo ziet de kleine Gentille er niet uit. Ze kan pas half december vanwege de wachtlijst getrimd worden... en dus is is haar vacht nu lang en klitterig. Kijk dit is ze:


Zo nu en dan zal ik wat over de avonturen met Gentille vertellen. 

(foto's: Jetteke de Visser, die het hondje ook eens per week uitlaat)

23 comments:

Lutje said...

een leuk hondje, je gaat er gegarandeerd mooie tochtjes mee maken
-Een @->- voor jou.

Anonymous said...

Gezellig dat je weer een leenhondje hebt waar je mee mag wandelen. Mooie hond om te zien.

Marjolijn. said...

Leuk dat je weer een wandelmaatje hebt...!

די מריו said...

he.. wat leuk dat je een nieuw hondje hebt gevonden om samen avonturen mee te beleven.

Love As always
Dimario

John said...

Alleen lopen is zeker niet verkeerd maar met een hond erbij is alles leuker.

Karel said...

mogge Marlou
lopen is altijd goed , en misschien wel leuker als jullie het samen doen
waarom kan Gentille was in december getrimd worden ?
geniet de dag

miekequilt said...

Gezellig samen op pad. Heerlijk dat je dat weer gelukt is.

Sjoerd said...

Mijn ervaring was dat je met een hond ook veel meer aanspraak hebt.

sjannesblog.com said...

Wat een leukerd. Nog nooit van dat ras gehoord!

Jelle Droeviger said...

Een borstelig Pyrenees herdertje. En dat in het vlakke Nederland. Geweldig.
Een Pyrenees herdertje is mogelijk in haar genen gewend om in de bergen te draven, en zal dus wel veel energie hebben.
En dan te luisteren naar de naam Gentille..
Het houdt jou levendig en opgewekt, Marlou.
.
Jelle Droeviger.

nicole orriens said...

Wat een schatje! Maar wat moet ze nog lang wachten voordat ze naar de kapper kan. Is het zo druk daar?

Edward McDunn said...

Gentille is een mooi hondje hoor, leuk om samen te wandelen toch?

pourquoi pas ??? said...

Wat een geweldig hondje helemaal mijn type. Ik ben dol op slordige hondje die passen inderdaad helemaal bij mij. Zo fijn dat je er weer bent, ik heb jou en Dien echt gemist hoor.

Bertiebo said...

Hoe kom je er aan, Marlou? Is dat via een bepaalde organisatie?

Karel said...

ha die Marlou
ja dat is een leuk ritje , kan het je aanraden hoor
ik neem het er goed van zeg je , denk dat je het pintje bedoeld hihi
rustdag groet

Ferrara said...

Gentille, wat een leuke naam voor een huisdier. Zelfde vraag als Bertie.

Rebbeltje ★ said...

Gezellig weer een uitlaathondje :)
Jullie gaan vast samen veel plezier hebben
Groetjes

Nietzomaarzooo said...

Prachtige naam.

Ria said...

Wat een leukerdje😻

Carla S. said...

Ah Marloukie,
wat een scheetje…..tenminste in getrimde versie.
Dat heeft Gentille echt nodig, een lekkere trimbeurt want ze zal er last van hebben, van al die klitten en ander ongedierte.
Gezellig voor je, weer een samen loopje.

Die foto met het eerste sodemietertje is prachtig en fijn dat het weer een mooi leven krijgt.

Dat krijg jij ook lieve Marloukie, weer en steeds en voor altijd!
Dikke kus, Carla

Jetteke said...

Luk stukkie Marlou!

Vandaag was het prima lopen met haar in de zon danwel schaduw! Veel plasjes en twee poepjes.
In deze buurt moet je goed zoeken naar een open prullen-/vuilnisbak..

Toedeloutje,

jetteke

Jan K. alias Afanja said...

Wat een leuk nieuw wandelmaatje.
Zo'n leasehondje voor 1 of 2 keer per week zou ook net iets voor ons zijn.

Sjaantje said...

Zo leuk, dat je regelmatig een leenhondje hebt. Zou ook wel iets voor mij zijn. Ware het niet dat mijn man echt helemaal niet van honden houdt. En ik houd wel van mijn man, dus...helaas :-).