26/08/2021

Weinofenblick op de Weinebene

Als je vanaf het huisje op de berg nóg hoger de berg op rijdt kom je op de Weinebene. Het is het uitgangspunt voor veel prachtige wandelingen, zoals naar... de Grosse Speikkogel, de hoogste berg uit de omgeving en wel 2140 meter hoog. 


Maar óp de Weinebene bevindt zich een heerlijk restaurant, de Weinofenblick. Het restaurant is van Sami, een goedlachse chef, die een paar woorden Nederlands spreekt omdat zijn broer in Nederland woont. Dit is Sami:


Als wij er zijn kan ik helaas nog steeds niet meeëten, vanwege de Noro. Wel een groot glas thee natuurlijk... terwijl Henry aan de koffie is. 


Sami gebaart ons naar buiten, naar het terras; hij wil ons iets bijzonders laten zien. En echt... ik kijk mijn ogen uit. Eierschwammerl!! Oftewel: cantharellen. Gevonden in het bos en nu... als goulash in de enorme kookpot.


Ja... nu zit ik te watertanden... Cantharellen zijn zo lekker!  Sami is dan ook supertrots op zijn "vangst". Hier kun je zien hoe enorm groot de pan is:


En ja hoor... Henry mag ook even een beetje roeren. 
Zie je de hond van Sami? Zou dat een neefje van Ace kunnen zijn?


Waarschijnlijk gaan we in de herfstvakantie nog een keer, met de trein! Ik hoop, dat ik dan nergens meer last van heb en dat ik gewoon bij Sami aan tafel kan. 
Met de overheerlijke Kaiserschmarrn als toetje!


Sami! We komen er aan, hoor! Ik ben kilo's afgevallen en ik heb dit toetje verdiend!

17 comments:

Marjolijn. said...

Wie weet staat het in de herfstvakantie nog op de menukaart.
Dan kun je de schade inhalen.

די מריו said...

Dat ziet er inderdaad goed uit. Ik neem aan dat jullie de reis al gepland hebben.

Love As Always
Dimario

John said...

Wow, dat is een mooie pan. Als je er in de herfst nog niet vanaf bent...

Karel said...

mogge Marlou
maar voor je al dat lekkers naar binnen werkt , eerst ff de Grosse Speikkoge bedwingen te voet over mooie paadjes , dan smaakt het vast nog beter :)
geniet de dag

Jelle Droeviger said...

Canta-rellen: Ruzie, veroorzaakt door groepen mensen met een beperking,
die in Canta's rijden.

Cantharellen: De meest verrukkelijke paddestoelen ter wereld. Alleen de geur al.!
Op de Veluwe vind je ze ook, maar ja, die van Oostenrijk, op 2000 meter hoogte, zijn vanzelfsprekend het lekkerst..
.
Jelle Droeviger.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Heerlijk vertoeven in een huisje op de bergen. Sterk maar lekker aan!

Rebbeltje ★ said...

Ja dan wil het wel hè dat afvallen...maar erg vervelend als je op vakantie bent en er maar korte tijd kan genieten. Idd nog eens terug dan maar of er dan cantarellen zijn ?
Geen strandweer vandaag maar met de fiets kan ook door de duinen ;)
Groetjes

Edward McDunn said...

Sneu dat je dit moest missen hoor.
Groot gelijk om nog een keer terug te gaan.

Karel said...

ja Marlou , dat zijn dingen om van te genieten , althans door mij :)
groetjes

Sjoerd said...

Haha, meteen de trein pakken en daar verder aansterken...

Jan K. alias Afanja said...

Mooi plekje daar, en met de verzorging van de inwendige mens zit het er dus ook wel goed. Daar zou ik zeker ook nog eens naar terug gaan. :-)

Bertiebo said...

Lekker terug gaan in de herfst. Dat is het al bijna

miekequilt said...

Heerlijk vooruitzicht ( letterlijk en figuurlijk) om daar binnenkort weer heen te gaan.

Hans said...

De Weinebene geeft zeker een mooi uitzicht.
Sami lijkt me ook wel een gezellige man.
Cantharellen zijn zeker erg lekker, daar zou je alleen al voor terug komen. Hans

@ Naar Ermelo heb ik de elektrische fiets geprobeerd op maximaal en soms lager vermogen.
Een aantal viaducten en tunnels, is stijgen en dalen. Bij 55 Km was de accu wel leeg.
Dus nog een keer een langere route op ECO en tour rijden.

Ferrara said...

Wat sneu voor je dat je juist daar ziek moest worden. Snel terug om de schade in te halen.

Hilly Nicolay said...

Dag Marlou,

Wat jammer dat je een beetje ziek was.
Het eten ziet er zo lekker uit.

Groetjes en fijne zondag alvast,
Hilly

Nicole Orriëns said...

Wat een geweldige plek voor een restaurant. Zo geef je mensen een goede reden om de klim te maken. Bovendien heb je daarna ook wel een lekkere maaltijd verdiend natuurlijk.