20/11/2019

Aan de wandel

.
Soms lijkt het misschien, alsof ik de hele dag aan het wandelen ben.
Maar dat is echt niet waar, hoor...
Ik wandel wel vaak, en meestal gewoon een uurtje per dag: 'n half uurtje heen en 'n half uurtje terug.

Daarom vind ik het zo leuk, dat ik zo nu en dan mee kan lopen met het "gezondnatuurwandelen.nl"
Elke dag wordt er vanuit steeds een ander buurthuis een wandeling gedaan.
Soms met iets meer aandacht voor architectuur, en de andere keer weer meer voor de natuur...
En altijd met een lunch toe, voor maar twee euro. Daar zit vaak een heerlijke zelfgemaakte soep bij, nou... je snapt het zeker wel... daar ben ik als de kippen bij.
Maar gisteren was ik te laat. Ik zat in huis te lummelen, had twee lange telefoongesprekken en daarna weer lummelen. En buiten scheen de zon.
Dus eindelijk dacht ik ... Hup! Eruit en niet met anderen, maar gewoon met jezelf. Is ook leuk. Best een aardige meid, die Marlou. En ze is zo lekker rustig... 
Ik hoef alleen maar de deur achter me dicht te doen, naar rechts te lopen en dan ben ik al een soort van buiten. Toch wel heel bijzonder als je bijna in de binnenstad woont!


Ik bedoel maar... zo heerlijk en rustig.
Ik kan er lekker bij nadenken, vooral als ik in m'n eentje loop, zoals gisteren.
Dan bedenk ik een blogje of overdenk ik een gebeurtenis of probeer een probleempje op te lossen...


Gisteren had ik echt geluk met het weer.
De lucht was mooi blauw en de zon scheen heerlijk warm op m'n rug.
Die rug... die wil wat!
Die is in de puberteit. Ik kan 'm af en toe wel achter het behang plakken.


Maar vanuit mijn huis langs de vaart lopen en dan niet al te langzaam, maar ook niet te snel is heel goed voor mijn ruggetje.
Na afloop zei het: Dank je wel...
En toen ik eenmaal weer thuis was... wolken en later... regen.
Echt wel! Ik had precies het goeie moment gepakt voor mijn half uurtje heen en half uurtje terug...



19 comments:

Lutje said...

voor zo'n wandeling doe je het :o)
heerlijk, ff de zon voelen...
* Een @->- voor jou

Marjolijn. said...

Goed gekozen, precies op het goede moment en in het zonnetje...!

John said...

Een hele dag wandelen zou ook wel erg vermoeiend zijn denk ik, je moet toch ook eten en drinken. Ik wandel/loop ook veel maar niet heel de dag. Ik doe ook nog andere dingen. Alleen lopen (met Bentley) is bij mij favoriet.

Jacqueline en Ferry said...

Lekker aan de wandel geweest. Toen had je moment mooi weer. Mooie omgeving daar om te wandelen. Je rug wilde niet mee werken. Wees voorzichtig ermee. Bewegen is zeker goed.Even na denken van alles. Soms heb ik ook wel eens. Leeg maken. Vaak denk toch...

Bertiebo said...

Ja, die Marlou lijkt mij ook een aardige meid!

klaproos said...

die lou, dat is een schat:-) zeg maar dat ik het gezegd heb,

ja mazzel met het weertje, ton JP hier kwam stopte het met regenen:-) en hebben we heerlijk 1,5 uur met 3 honden door het bos gesjokt, en toen naar de lunch frittatas met soep, echt heel gezellig en lekker, we gaan op pico een restaurantje openen, kom je ook :-) ik sta in de keuken :-) en ik eet het mee op, de rest laat ik aan anderen over:-)
heerlijk loutje, vandaag de kou in, lekkkkkkkkerrrr. goed bezig zeg ik.
xxx

Jelle Droeviger said...

Jaaa, fietsen wandelen, je hoofd leeg maken, en weer vullen met al die indrukken om je heen.
En dan een mooie toekomst zien, en wat voor je heen neuriën of zingen, en zo nu en dan een danspasje...
.
Jelle Droeviger.

Hilly Nicolay said...

Maakt niet uit hoelang je wandelt Marlou.
Als je er maar plezier aan beleeft en dat doe je.
En ik geniet dan weer even mee door je blogje.

Het is hier nu nog erg mistig, maar straks verderop de dag ga ik lekker naar buiten:)

Heb een fijne dag.

Groetjes,
Hilly

Jan K. alias Afanja said...

Wat een prachtig gebied om lekker dichtbij huis te kunnen wandelen. Op die manier is wandelen geen straf.
Maak er een mooie (wandel)dag van.

nicole orriens said...

Wat een mooi weer had je inderdaad. Dat maakt een wandeling nog wel weer prettiger. En wat gezond dat je dagelijks een uur loopt! Dat zeg ik ook altijd tegen mensen met motivatieproblemen voor hardlopen: je hebt maar motivatie nodig voor 15 minuten. Daarna wil je naar huis, en dan kom je vanzelf aan de 30 minuten : )

Karel said...

ha die Marlou
dat is zeker een mooi plekje om je puberende rug van wat zon te laten genieten :)
ja wandelen doet je koppie leegmaken
en wat was het mooi weer hé gister , en ook nu weer
dus hopla op pad :)
geniet de dag

די מריו said...

Ik probeer elke dag te denken aan wandelen, maar meestal kom ik niet verder dan denken. Dat is dan weer jammer, terwijl het schitterend weer is.

love As always
Di mario

Edward McDunn said...

Wat een luxe, om dat moois vlak bij huis te hebben Marlou. Rugpijn is heel vervelend hoor,al eens gedacht aan een Infraroodlamp?

Rebbeltje ★ said...

Goed bezig...die puberende rug gewoon in toom houden en het eruit lopen.
Zou ook meer moeten wandelen maar op de een of andere manier zit het er nog niet in...
Denk dat ik een vast tijdstip in ga voeren...jas aan en weg.
Groetjes en fijne wandeling

Sjoerd said...

Met zo'n weer wil ik ook naar buiten... en in een mooie omgeving is dat natuurlijk nog veel intenser.

vilterietje said...

Wat een uitdrukking, een puberende rug!
Vanaf nu ga ik mijn darmen puberend noemen, dankjewel

Ferrara said...

Puberende rug, mooie uitdrukking. Die van mij wil maar niet volwassen worden. Ik zou jouw voorbeeld moeten volgen, jas aan en aan de wandel.

MelodyK said...

Wat een bofkont ben je eigenlijk he... zoveel moois zo dicht bij huis en dan in dat deel van het land waar jij woont...

Hier is het idem alleen is dat een andere kant van het land dus hier is het redelijk 'normaal' als neem ik het dan niet achteloos voor lief, dat dan weer niet ;-0


Fijne avond

Hans said...

Ha Marlou,
Ik probeer ook te blijven wandelen, maar lukt niet altijd meer.
In een uur wandelen kun je zoveel moois tegen komen.
Wat mooi dat men de wandeltochten zo organiseert.
Door wandelen is het beste voor de rug weet ik uit ervaring. Hans