18/11/2019

Met een H en met Y!

.
Elke maandagochtend, als het mijn beurt is om het hondje uit te laten, kom ik een man tegen.
Met hond.
Man met hond.
Het is een keurige man en hij heeft dan ook een keurig hondje: een Kooikertje, ook wel "Het hondje van Jan Steen" genoemd.
Ik heb wel eens over precies zo'n hondje geschreven. Dat was over Tommy, the dog. Een schat van een hondje, dat hoorde bij een Bed and Breakfast in Frankrijk, bij de Mont Ventoux, waar wij logeerden.


Klik straks maar even voor dit ontroerende verhaal op: Tommy the dog

Maar eerst over mijn ontmoeting op de maandagochtend in het Bolwerk.
Zoals te doen gebruikelijk zeg je andere hondenwandelaars altijd gedag.
Het aparte van deze keurige man, die bij het Kooikertje hoort, is dat hij Lizzie, mijn uitlaat-hondje, óók gedag zegt.
"Dag hond" zegt hij er altijd bij.
Daar heb ik hem een keer over gecomplimenteerd.
Hij zei, dat hij het heel gewoon vindt, dat je een hond ook gedag zegt.
Ik vroeg natuurlijk meteen naar de naam van zijn Kooikertje.
"Timo", zei hij... "met een H en met een Y."
Oké: Thymo dus. Een keurige naam voor een keurig hondje. Precies passend bij die keurige meneer.
Ik zal eens kijken of ik er binnenkort op een mooie zonnige ochtend foto's van kan maken.
Maar voorlopig heb ik deze even geleend van internet:


Een prachtig hondje...
Een klein beetje deftig ook...
Precies passend! Thymo, met een H dus. En Y...


27 comments:

Lutje said...

eigenlijk lijkt dit geheel wel apart, zo ken ik niemand, hier knikken ze naar elkaar als ze een hond hebben.
.* Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Ik hoop wel dat de keurige meneer van het keurige hondje ook de drolletjes keurig opruimt, want dat wordt nog vaak vergeten...!
Dan is het helemaal goed...!

Hilly Nicolay said...

Zo raak je al snel aan de praat.
Bijzonder dat hij de hond ook groet.

Heb een fijne dag.

Groetjes,
Hilly

Karel said...

mogge Marlou
mooi hondje die Thymo
ik kom op wandel vele honden tegen , noem ze allemaal snuffel
fijne maandag groet

sjannesblog.com said...

Een echte blijmaker, zo'n hondje!

Sjoerd said...

Soms kun je beter de hond goeiendag zeggen...

John said...

Een kennis van me heeft ook zo'n hondje maar is dan weer geen keurige heer xD. De hond wel. Ik groet ook altijd de honden, en de honden weten dat allemaal :)

Bertiebo said...

Aaaah...een kooiker. Wij hadden er een, Mac, vijftien jaar was hij bij ons. Ik kan nooit voorbij een kooiker zonder even goed te kijken en hem eventueel aan te halen.

Edward McDunn said...

Ach, wat een triest verhaal over Tommy, hoe heeft hij ooit een spons naar binnen kunnen krijgen. Het zijn leuke hondjes hoor.

Karel said...

ha die Marlou
ik is blij , dat je de foto's mooi vind :)
moet nog veel leren , maar heb er aardigheid in

fijne maandag groet , Karel

klaproos said...

Grappig dat hij dat zo zegt:-)
leuk.
Caren had ook een kooiker Jente, een héle lieve zachte oude dame,
jammer dat ik haar maar zo kort gekend heb, nu heeft ze Jody, een lieverd maar een rouwdouwer, elke hond heeft zijn eigen ding hé,
ik ga zo met mijn rouwdouwers het bos in, het is even droog :-)

Tine de Jong said...

Goedemorgen Marlou, een mooie naam en als je wandelt met een hond heb je sneller contact dan dat je alleen wandelt en dat de meneer de hond groet is ook lief. Geniet van de dag. Filmpje kijk ik later want de dag begint even gezellig met wat andere drukte. Groetjes.

Jelle Droeviger said...

Rudi Carrell zong vroeger, in een sketch een hond uit latend, al eens.:
Wie laat wie nu uit...
.
Jelle Droeviger.

Jacqueline en Ferry said...

Hi Marlou,

Ja, deze verhaald hadden we toen ook in een krantje gelezen en ook op de site van één van de nieuwsdienst. En dit was wel heel bijzonder geweest. Dit is een een leuk honden ras. EN de rest lezen we later wel bij. Nog een fijne week gewenst.

Groetjes F&J

MelodyK said...

Schitterend en hartverwarmend... oh enne ik groet honden ook altijd ...
Namen van honden is het zelfde als met namen van kinderen tís kwestie van smaak en ja dan is de schrijfwijze nogal eens vragenswaardig ;-)

WIj hebben ook van die dieren wiens naam geheid fout geschreven zal worden als men de achtergrond niet (her)kent.

Rebbeltje ★ said...

Onze buren hadden een kooiker en heette karel hihi
Onze hond was overleden en manlief ging regelmatig met karel aan de wandel.
Zo kreeg hij beweging en karel vond het altijd fijn.
Mensen en dieren groeten wij...
Groetjes

Ferrara said...

Wat grappig de nadruk op die letters. net zoiets als de Cock met ck.

Ferrara said...

Hallo Ferrara, citeren moet je wel goed doen. Met COCK dus. ;0))

vilterietje said...

Toen wij nog een hondje hadden, liep ik elke ochtend om kwart voor 7 met Thamdu met een H en een U. Op dat moment kwam de deken van Sittard naar de kapel om de dagelijkse dienst bij de nonnetjes voor te gaan. steevast begroette hij on met goeie morgen samen!
Inmiddels ben ik zelf de enige overlevende, maar ik mis ze allebei regelmatig als ik mijn ochtendwandelingetje in m. Eentje maak

vilterietje said...

Gelukt, gelukt, het is gelukt Marloutje!
Sinterklaas heeft vast de verbinding weer in elkaar gesleuteld,
zodat dit lieve kleine meisje weer reacties kan achterlaten

miekequilt said...

Wat een schattig hondje. Maar eerlijk gezegd, ik houd niet zo van honden. Maar ook niet van katten. Ben gewoon geen dierenmens.

Jan K. alias Afanja said...

Mooi verhaal over die keurige manier en zijn leuke hondje.

די מריו said...

Thymo, dat is een hond van adel, dat kan niet anders.

Love As Always
Di mario

Anonymous said...

Mensen met een hond zijn over het algemeen goed aardig.
Het leuke is dat de honden je herkennen.
Een Kooikertje is een mooie hond, maar ook een jager. Hans

Hans said...

Mensen met een hond zijn over het algemeen goed aardig.
Het leuke is dat de honden je herkennen.
Een Kooikertje is een mooie hond, maar ook een jager. Hans

Mirjam Kakelbont said...

Echt een wereldman! Honden gedag zeggen alsof het de gewoonste zaak van de wereld is. En dat is het ook! Elke avond als ik ga slapen geef ik Rosa een kus, zeg ik dat ik van haar hou en wens haar slaap lekker.
Chique naam voor een chic hondje.
Het verhaal van Tommy is ontroerend. Hoeveel liefde kan zo'n klein diertje een mens geven. Omgekeerd geldt natuurlijk hetzelfde.
Dag dag lieve schat, heb nog een fijne dag!

nicole orriens said...

Ik vind het zo leuk dat die man 'Dag hond' zegt : ))) Hier op het platteland kom ik helaas nooit andere hondenuitlaters tegen. Honden lopen hier meestal los op het erf rond, en worden nooit uitgelaten.

Wat dat betreft is onze Trixie een beetje een nuffig stadshondje.