15/11/2019

Kabouters!

.
Ik wil even jullie aandacht voor hele bijzondere kabouters.
Namelijk die van mijn lieve Brabantse vriendin Dienie...
Zij verzamelt tijdens de wandelingen (ze doet er minstens drie per dag met de honden) mooie platte stenen, die ze thuis beschildert.
De laatste tijd is ze met een leuke serie bezig: kabouters...


En aangezien ik kabouters verzamel snap je zeker wel, dat ik er een heleboel bij haar besteld heb.
Ook om weg te geven natuurlijk...

Ik ben er helemaal gek op!
En daarom vestig ik jullie aandacht er op.
Misschien wil jij ook zo'n mooie kabouter (of meer)... Je mag het overigens ook een kerstmannetje noemen.
Dat kun je hier bestellen: klaprooske@gmail.com


Ja, je ziet, Dienie geeft de inkomsten aan de MiMakkers (https://demimakkers.nl/ zodat die zieke mensen in Hongarije blij kunnen maken...




"Wij zijn kabouters uit Neerkant,
en we trekken door het héle land,

Wij maken mensen blij,
en laten ze vooral vrij,

Leg ons maar buiten,
of misschien liever binnen,

het maakt ons niet uit,
we zingen het luid."

Hier is zijn de kabouters op de site van Dienie: Klaproos  
Kijk er maar even op... het is hartstikke leuk!
En hier, bij Sjoerd kun je zien hoe een aantal kabouters bij hem terecht zijn gekomen.
Klik op: Sjoerd

haha... en gisteren kreeg ik ook kabouterpost.
Daar ben ik reuze blij mee!!



Dank je wel en heel veel succes Dienie!

20 comments:

Bertiebo said...

Blogland wordt kabouterland. Ook bij mij zijn ze aangekomen, zo leuk!

Lutje said...

ze zijn nog op andere blogs te zien, het is een mooi iniatief
* Een @->- voor jou.

די מריו said...

Klapper weet ons mooi te verrassen, voordat je het weet kleurt ze heel Nederland.

Love As always
Di mario

klaproos said...

ahhhhhh wat lief weer van jou Loutje,

ja de kaboutes gaan als een speer, heb gisteren ene heel mooi bedrag overgeschreven voor de miMakkers die naar Barat gaan, ik vind het zó bijzonder dat ze dat belangeloos en vrijwillig doen, dat een bijdrage in de kosten om mensen blij te maken me dat graag waard is, en je kabouters.... die gaan héél lang mee :-) dás bijna een eenmalige uitgave :-),
ik weet zeker dat jij er mensen ook erg blij mee maakt :-)

Dank je wel en een heerlijke dag wens ik jou met je bouterkes
xxx

nicole orriens said...

Wat zijn ze leuk zeg! Ik houd van kabouters.

Sjoerd said...

De kabouters Ward, Bubble, Punt, Kloek, Rockie en Doppie wonen al hier en zijn al hartverwarmend bezig...

Karel said...

mogge Marlou
wat een mooie kunstwerkjes
en voor een goed doel las ik
wie weet neem ik er ook
geniet de dag

Edward McDunn said...

Dien is een echte creatieve duizendpoot, ik heb ze al in huis hoor.

Jan K. alias Afanja said...

Leuk, Marlou!
Mijn bestelling is al lang binnen. :-)
Maak er een mooi weekend van.

Rebbeltje ★ said...

De kaboutertjes (Dien) doet het goed :)
Fijn weekend

miekequilt said...

Wat een leukerds. Die ga ik ook maar bestellen., té leuk. En een goed doel.

huppiedos said...

De kabouters is een geweldige actie, Dien en vriendinnen hebben hun enorme best gedaan.
Ik geniet elke dag van mijn kabouters. Hans

Hilly Nicolay said...

Ik heb ook van die leuke kaboutertjes.
Wat een goede actie!!!

Fijn weekend en groet,
Hilly

Ria said...

Wat enig!!!

Carla said...


Wat een leukerds Marlou, ik wist niet dat jij iets met kabouters had.
Deze zijn om op te vreten.
Ik heb pas het boek van Rien Poortvliet aan een andere liefhebber gegeven.
Hi ho Hi ho, ik vind het reuze zo!

MelodyK said...

Zoals je weet, ken ik ze al ;-)

En ja ik heb al enkele beschilderde steentje van Dien, ben daar superblij mee!!!

LIefs en fijn weekend,

sjannesblog.com said...

Enige actie!

John said...

Oh die zien er echt heel erg leuk uit. Dien zal blij zijn met zo'n grootafnemer :D
Ik zit op mijn nieuwe domein! Als het goed is in mijn profiel anders hier de link https://naastmijnschoenen.nl/blog/

Sjaantje said...

Ik heb er ook drie in huis. Ben nog aan het denken bij wie ik er twee ga laten logeren.

Mirjam Kakelbont said...

Wat een rijkdom als je zó mooi steen kan beschilderen en er anderen zo'n plezier mee kan doen. Die Dienie heeft me een partij talent! Ik kan wel merken dat jullie hartsvriendin zijn ♥
Fijn dat je er ook de namen van de kabouters bij krijgt! Dan kun je ze roepen wanneer ze door de tuin dwalen...
DagDag Lou-Lou-Lief ♥
Dikke liefs