19/11/2020

Geel en oranje en roze

Het is best wel vroeg donker nu: 's morgens als ik opsta nog en 's middags gaan in huis al rond vier uur de lampen aan.

Daar kan ik prima tegen, maar ik houd wel heel erg van licht. En van lichte kleuren. 

Ik draag wel zwart, maar combineer het met licht. En met kleurtjes. 

Met optredens van het koor bijvoorbeeld dragen we zwart met iets fleurigs...  gelukkig maar!

Een tijdje geleden fietste ik langs een waslijn met alleen maar zwarte kleding er aan. Alles was zwart, echt alles! Zou dat iets zeggen over de persoon die het draagt? Ik ben geen psycholoog, maar het zou wel zo maar kunnen... 


Doe mij maar licht! Daar word ik zelf ook licht van. Lekker geel bijvoorbeeld. Mag ook een andere kleur zijn trouwens. En wie weet ga ik straks een grote oranje pompoen op mijn bankje voor het huis leggen. Hoewel... ik maak er liever soep van!


Vergeet vlees... Sja... dat is weer een andere boodschap. Ik had het toch over licht? En over geel? Maar misschien is geen vlees-eten ook wel licht. Misschien maakt het de aarde licht. 

Oh ja... deze roze letters kwam ik ook nog tegen. De K moet natuurlijk een R zijn!


Van welke kleur houd jij het meest?

24 comments:

Lutje said...

mijn lievelingskleuren zijn zwart en khaki en jeanskleur,
maar ik kreeg zoveel commentaar dat ik wat fleuriger moest zijn
dat ik nu al eens wat anders draag
-Een @->- voor jou.

די מריו said...

Natuurlijk moet die K een R zijn, dat de schrijver zich zo had kunnen vergissen. Ik draag altijd helemaal zwart. Het lichte is mijn huis ;-) Fietsverlichting heb ik dan wel heel vaak aan. Meestal langer dan hoeft, maar ik word liever gezien.

Love as always
Di Mario

Firma Fluitekruid said...

Dat ik vaak zwart draag heeft ermee te maken dat het makkelijk is.
Je weet dat zwart en zwart, of zwart en blauwe spijkerstof, altijd bij elkaar passen, dus je kunt ‘s ochtends gewoon iets iit de kast trekken.
Ook kleedt het af, in lichte kleuren viel ik me ‘enorm’. Ook zie je er elke vlek op, en ik knoei nogal snel.
Soms draag ik er wel iets kleurigs op, en ik hou ook van jurken met kleurige prints, maar dan wel diepe kleuren, want pastelletjes vind ik tuttig. Haha, ja, het zegt toch wel iets over je persoonlijkheid. :-)

Anonymous said...

Ook ik heb graag zwarte kleding aan. Ik let er tegenwoordig wel op dat ik wat vaker vrolijke kleurtjes koop, maar als ik dat niet vind dan koop ik gewoon zwart.

miekequilt said...

Ik draag nooit zwart. Heb wel een zwart vestje in de kast om over een lichte bloes te dragen. Verder houd ik van wit en blauw en roze en groen en oranje en ........ noem maar op.

sjannesblog.com said...

Ik zoek het vaak in de blauwtinten, maar dat is meer omdat ik vind, dat het me het beste staat.

Jacqueline en Ferry said...

Ik draag zwart. Maar met blauwe spijkerbroek. Ik maakt geen probleem van. Moet wel erbij passen wel mooi vinden. Maar ik ben ook gek op bloemen trui met zwart achtergrond of donkergrijs. Fijne dag.Groetjes, Jacqueline en Ferry

Karel said...

mogge Marlou
ojee , wat is mijn favo kleur ?
dan zeg ik toch blauw
ben er nooit zo mee bezig hihi
geniet de dag
groetjes , Karel

Bertiebo said...

Die van de fietsverlichting ken ik. Maar die andere twee niet. Ook ANWB? Ze zijn leuk. En ja natuurlijk met een R, logisch

Karel said...

ja mooi hé dat " kleine " ventje zo te zien rennen
ik hoop dat we het zo komende maandag ook treffen :)

Jan K. alias Afanja said...

Ik vind zwart wel mooi. Jules Deelder was vaak helemaal stijlvol in het zwart gekleed. Zelf draag ik ook vaak zwart, ik vind het wel leuk om daar iets van rood bij te dragen, bv een rode das of een rood vest.

Edward McDunn said...

Mijn favoriete kleur, is ook zwart, niet dat ik alleen maar zwart draag hoor.

klaproos said...

eigenlijk loutje hou ik van veel lichte kleuren maar met 2 doerakken is dat soms ondoenlijk.... dus ik draag ouwe meuk, maar ik hou wel van rood en blauw en geel en oranje, en zwart ook... bruin niet zo.... dat staat me niet :-)

Roosje is lief.... "absoluut" dat staat er, ik zie het tóch goed LOL

dag lieverd

xxx

Rebbeltje ★ said...

Hoi Marlou
Alleen zwart aan de lijn is dan vast omdat ze alles bij elkaar wassen en de kleurtjes apart haha...draag graag zwart maar dan wel met een afstekende kleur erbij
Zoals nu de herfstkleuren vind ik prachtig en ook in de kleding.
In de zomer is het zwart de witte kleur...
Mijn favoriete kleur is paars en groen
Groetjes en geniet je dag

Maria bd V said...

Marlou, heb jij de vlag van Haarlem?
Mooi rood!
Haarlem is bijna jarig: 775 jaar

Jelle Droeviger said...

Het schijnt zo te zijn dat iedereen een voorkeur-kleur heeft, maar ik houd van álle kleuren, uitgezonderd gifgroen, en zwart.
Als je helemaal geen voorkeur hebt, dan geeft dat niet, zo las ik laatst.
Je mag er gewoon bij blijven horen.
.
Jelle Droeviger.

Nietzomaarzooo said...

Blauw, rood, groen. Primaire kleuren eigenlijk, die staan mij het best. Als ik iets zwarts draag altijd met kleur erbij. Schoenen, oorbellen en oh ja, rode lippenstift.

mirjam kakelbont said...

Het liefst draag ik vrolijke kleuren want daar word ik zelf ook vrolijk van. Ik heb welgeteld een zwarte broek en dan heb ik alle zwart wel gehad. Oh ja, zwarte sokken (-:
Lieve "stempel": wees lief voor de Aarde. Er is geen plan B, hè?
Dag liefie, blijf vrolijk en gezond!
Dikke liefs ♥

Ferrara said...

Lievelingskleuren zwart en blauw. Maar wel opgefleurd met sjaals en of sieraden.
Ik draag ook wel andere kleuren als ik het een leuk kledingstuk vind.

Op het pleintje voor ons huis hebben we sinds kort van die stempeltjes om hondenpoep tegen te gaan. Er spelen regelmatig kinderen en pas geleden had iemand zijn/haar hondje de behoefte laten doen. Opruimen ... nooit van gehoord of het domweg niet gezien vanwege de onafgebroken blik op de smartphone. Bij dat laatste zie je zo'n stempeltje helaas ook niet.

Marjolijn. said...

Blauw, zwart, rood met wat anders erbij.
En ja de tijd van lichtjes breekt weer aan, altijd gezellig in huis, zeker op een donkere dag.

vilterietje said...

GROEN GROEN GROEN! Ik hou van groen!

Marthy said...

Wij hebben een nieuw appartement en dat is heerlijk licht. Iedere keer als ik binnenkom zie ik al dat licht in onze woonkamer, dat maakt me gelukkig.

John said...

Ik draag veel zwart, ik draag het ook graag. Het zegt niets over mij behalve dat ik graag zwart draag.

Sjoerd said...

Voor de aarde zie ik het liefst geen licht... Ook dat is vervuiling.