13/11/2020

Wat een mooie legpuzzel!

Als je eenmaal de smaak te pakken hebt... dan kun je niet meer ophouden. Lekker rustgevend: het puzzelen. En dan niet meer met Ravensburger of met Van Haasteren, nee: díe puzzels schijnen niet meer aan te slepen zijn, maar gewoon... op je I-Pad. Geen tafel die in beslag wordt genomen door 1000 stukjes, maar gewoon dus...op je I-Pad, of op je tablet.  Niet op je mobieltje!

Ik vond een app: puzzelen voor volwassenen en ben om er in te komen eerst even klein begonnen, 50 stukjes. Ging makkelijk en zo klaar. En toen... 400 stukjes. Je kunt kiezen uit allerlei mooie puzzels en ik heb voor een prachtige Maine Coon gekozen, omdat mijn kleinkinderen sinds kort zo'n beauty in huis hebben. Theo!


Op de puzzel die ik vond was een grijs katje te zien. Volgens mij ook een Maine Coon. En als het niet zo is... dan maakt dat niet uit, een mooitje is het in ieder geval.
Hier een fotoverslagje van het proces van deze best wel moeilijke puzzel:







En dan nu het eindresultaat...


De app is gratis, heet: Legpuzzels- Jigsaw Puzzels en kost niks dus! 

23 comments:

Lutje said...

ook leuk om te doen,
ik schilder op nummer
zo vindt iedereen zijn ding
-Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Ja, virtueel puzzelen is ook heel leuk...!!

Bertiebo said...

Ik heb dat nog nooit gedaan, maar heb nog wel een paar 'echte' puzzels achter de hand.Ga de link bewaren. Die foto's van het proces zijn mooi. Kunst!

John said...

Ik speel geen spelletjes op mijn telefoon. Ik bel, ik maak foto's, en het is mijn agenda. Op de pc of consol speel ik wel spelletjes want dat houdt je brein jong.

klaproos said...

nou loutje, wat gaaf...
dat vind ik erg mooi,
nee ik puzzel niet meer, de laatste puzzel was er een van rien poortvliet 1500 stukjes, hondenrassen kei moeilijk joh , die C en ik samen zouden maken.. maaarrrrrrrrr zoals dat dan gaat:-)
de rel kwam in het slob, en so did de puzzle......
whoooohoooohooo huilie huilie,


nu klieder ik naar hartenlust.... dat vind ik erg ontspannend.. en koken, en wandelen, en ...
ach..... dat vroeg je allemaal niet hé :-)

dikke knuffel
xxx


een dikke knuffel

Karel said...

mogge Marlou
ja het is best wat verslavend hé , ik kreeg een puzzel van de postcodeloterij en nu bezig met een andere , wel op de tafel hihi
geniet de dag
groetjes , Karel

Sjoerd said...

Ik heb daar ook wel eens gepuzzeld. leuk werk hebben ze daar en inderdaad. Als je ergens moet wachten en je kiest een wat kleinere puzzel is de wachttijd al voorbij voordat de puzzel af is.

nicole orriens said...

Oh, wat een schatje zeg! Alleen daarom zou ik de puzzel al willen doen. Wat apart dat je ook op een iPad kunt puzzelen!

Tine de Jong said...

Mogge aan de andere kant. Vroeger puzzelde ik veel maar dan op de gewone manier en nu soms filippine puzzels maar weinig tijd om er echt voor te gaan zitten. En je kan het ook online doen https://puzzelclub.be/filippine.html kan je ook kiezen de moeilijkheidsgraad. Heb nog een doos met Wiebe van der zee puzzels 2 in 1 en( nieuw )maar doe er niet veel mee. Het is in de as mand (varkens) en koeien die heten Pottenkijkers. Wellicht vind ik daar nog eens iemand voor. Wens je mooie dagen en puzzel ze. Groetjes, Tine

Anonymous said...

Spelltetje op mijn mobieltje doe ik niet. Ik ben dasr heel saai in, mijn mobieltje is voor bellen en de agenda en foto’s maken.
Ik ga die link wel bewaren, want mss kan het op de tablet gebruikt worden.

Karel said...

dank je Marlou
ik wens jullie ook een fijn weekend

Anonymous said...

Ah, dan was ik nog niet heel erg wakker vanmorgen. 🙄😂

Edward McDunn said...

Geweldig dit Marlou, bedankt voor de tip hoor!

Jelle Droeviger said...

Het aller-állerergste met legpuzzels is, als er een paar stukjes ontbreken, wanneer er je býna klaar me bent...
Óf, dat iemand leuk wil zijn, en de boel door elkaar gooit.
Alleen al dáárom is leg-puzzelen via internet een gewéldige oplossing.
En dan zo een mooi katje tevoorschijn zien komen..., alsof je íets maakt uit niets.
Prachtig.
.
Jelle Droeviger.

sjannesblog.com said...

Ja, leuke uitvinding puzzelen op je I-pad. Ik kwam puzzels tegen van alle forten van de Stelling van Amsterdam. Die zijn weer leuk voor mij, omdat ik daar overal langs gewandeld heb.

Jan K. alias Afanja said...

Leuk, Marlou, ik zal straks eens kijken of dat ook wat voor mij is.
Ik ben tegenwoordig regelmatig bezig met een woordraadspelletje op telefoon of iPad: 'Word Tango'.
Maak er een mooi weekend van!

Rebbeltje ★ said...

De voordelen van Corona...iedereen zoek een hobby binnenshuis.
Het puzzelen hier blijft beperkt samen met de kleinkinderen...
En mijn voorkeur gaat uit naat ministeck dan...ook hele mooie voorbeelden van.
Groetjes en mooie heb je gemaakt
Fijn weekend

Ferrara said...

Zo te zien een lastig geval, wel een lollig katje.

Mormorsweb.blogspot.com said...

Lijkt mij ook een beetje een moeilijke puzzel. Weinig kleurverschil. Hier komt er altijd een grote puzzel tevoorschijn in januari.Maar ik doe elke dag een kleine op mijn mobieltje ;.)

די מריו said...

Owh lieverd, daar heb ik toch geen tijd voor.. een teveel pijn in de vinger.

Love As Always
Di mario

Firma Fluitekruid said...

Hee wat grappig, ik wist niet dat je online kon legpuzzelen...
Scheelt inderdaad een hoop gedoe, geen rondslingerende stukjes en je tafel is zo weer vrij als je gaat eten.

miekequilt said...

Oei, ik heb hier nog de legpuzzel die ik van jou kreeg. Nog Nieks mee gedaan, due die ga ik toch eerst eens maken voor ik die app installeer. Maar bedankt voor de tip, wie weet, raak ik in de ban van het puzzelen.

mirjam kakelbont said...

Puzzelen via een app? Ik krijg de zenuwen bij het idee...Dan liever een puzzel van de kringloop. Maar de jouwe neemt dan weer geen ruimte in.
Tegenwoordig "moet" ik sudoku's en kruiswoordpuzzels maken via een app. Ik verdom het, hoor. Ik wil ouderwets papier. De achterkant gebruik ik als boodschappenbriefjes. Ik niet heel de stapel aan elkaar en kan er een heel jaar tegen.
Heel veel puzzelplezier! Zo ben ik dan ook wel weer (-:
Dag Lou-Lou, dikke liefs ♥