10/11/2020

RARA

 In navolging op Klaprooske heb ik nu ook een RARA.

Zaterdag zijn we naar Zorgvlied gefietst, de mooiste begraafplaats van Amsterdam en omstreken. Er liggen heel wat beroemdheden: schrijvers, schilders, musici, politici en gewoon, nou ja... gewoon... een paar vrienden van ons: Ferdi en Andrea, Antoinette en Jan...

We vinden het fijn om zo nu en dan even dag te zeggen. We leggen een steentje op de grafsteen en vegen een eventueel rommeltje weg. En we mijmeren wat over het leven met hen. En nu dus zonder hen. Maar misschien eigenlijk toch ook wel met hen...

Maar goed... nu dus de RARA.

Hier zie je een gedeelte van een graf. Van wie denk je dat dit zou kunnen zijn? Wie weet kom je er achter door gewoon een beetje te kijken... het zijn tientallen balpennen er in de loop van de jaren ingestoken door fans...


Ik vond het helemaal niet vreemd, al die balpennen en als ik een mooie kleurige balpen bij me had gehad, had ik de mijne er misschien ook wel bijgestoken.


Ik zeg niks... maar ben benieuwd of jij enig idee hebt wie hier ligt begraven??

24 comments:

Marjolijn. said...

Vast een bekende schrijver...!

די מריו said...

Mmmmmmm, ik zit te denken. Een schrijver of schrijfster natuurlijk. Dat snap ik nog wel. Maar dan ehhhhhh. Zou het Annie M.G. Schmidt kunnen zijn?

Love As always
Di mario

Lutje said...

en ik denk aan de balpenmoord, maar ik weet het niet, het kan ook een of andere schrijver zijn?
-Een @->- voor jou.

Karel said...

mogge Marlou
dat zal het graf van Annie M.G. Schmidt zijn

geniet de dag
groetjes , Karel

Bertiebo said...

Annie M.G. . Haar graf heb ik ook wel eens bezocht. Ik herinner me een soor bouwsel met letters. Wel kleurrijk

klaproos said...

loutje toch.....

je was in amsterdam bij een van de mooiste schrijfsters die ik ken...
Annie MG. Schmidt ... als eerbetoon steken mensen daar pennen in de grond....

mooi hoor, ze verdiende het ook, want ik geniet nóg steeds heel erg van haar schrijfsels...
een erg leuke vrouw.

net as gij, en dawittegij :-)

xxx

Jelle Droeviger said...

Ja, altijd fijn, over een begraafplaats rondlopen
tussen diegenen die dat niet meer kunnen,
maar die we nog wel kennen,
en waar we met plezier,
of met gemengde gevoelens,
aan terugdenken.

Die pennen:
Mulisch misschien, om hem te stimuleren om nu eens wat zinnigs te gaan schrijven.?
.
.
Jelle Droeviger.

Karel said...

ha die Marlou
jij naar het strand , ik duik straks het woud in en wel het Spanderswoud :)

groetjes

guusje said...

Annie MG Schmidt. Ken het graf, was er enkele jaren geleden. Nu nog veel meer pennen. En wat een leuke blogjes heb je weer geschreven over mijn favoriete stad. Vroeger ging ik met mijn vader naar het Jacobus van Looy museum (zijn vroegere woonhuis). De van Loghem woonwijken in Haarlem zijn juweeltjes en die wandeling door de Kennemerduinen ga ik beslist ook eens doen. Lang geleden dat ik de Oosterplas heb gezien. Ik geniet altijd weer van je blogjes.

sjannesblog.com said...

Ik hou van dwalen op kerkhoven. Dit graf is wel opvallend, het was dan ook een heel bijzonder mens.

pourquoi pas ??? said...

Wat een mooi idee die pennen. Net als velen, ik vind het leuk om naar een kerkhof te gaan. Doe het nooit hoor maar deze staat al jaren op mijn lijstje alleen was ik het vergeten. Liefs van mij lieve Marlou.

Sjoerd said...

Ik heb echt geen flauw idee...

Jan K. alias Afanja said...

Ik denk dat ik maar niet meer een poging doe, de betreffende schrijfster is al zooo vaak genoemd intussen ...

Edward McDunn said...

Best wel bijzonder om langs de graven van al die bekende Nederlanders te lopen Marlou.
Ik ga ook voor Annie M.G. Schmidt.

Rebbeltje ★ said...

Hoi Marlou
Geen flauw idee maar als ik de reacties zo lees zou het zomaar Annie kunnen zijn ja.
Zal niet zo snel naar een begraafplaats gaan en zeker niet voor de lol
Af en toe bloemen brengen en schoon vegen en dat is het...heb er niet zoveel mee
Groetjes en geniet je dag

John said...

Ik denk het graf van Annie M.G. Schmidt. Grappig, ik heb pas een boek van haar gekregen. Maar ik kan er totaal naast zitten en dat is prima.

nicole orriens said...

Ik denk Simon Carmiggelt!

Nicole Orriëns said...

Maar die ligt denk ik in Amsterdam... Dus mijn antwoord is niet zo slim.

Nietzomaarzooo said...

Meneer Bic?

Anonymous said...

Nee, gee idee. Maar wel leuk om te zien.

Marthy said...

Ongetwijfeld een schrijfster of schrijver. Ik hou er van om over begraafplaatsen te lopen. Er zijn mensen die dat eng vinden, ik beslist niet.

Sjaantje said...

Ja, die Annie. Fascinerende vrouw, met een geweldig talent.

Carla S. said...

Goeiemorgen Marloukie,

Nou, ik ken RARA alleen als, best venijnige, actiegroep.
Geen idee van wie dat graf kan zijn, want ik hoop dat onze tijdgenoten zich toch laten cremeren naar Verweggistan.
Ik dacht aan Theo van Gogh, want al was het vooral uit zijn mond, het zou zo maar ook op schrift kunnen staan.
Meer kan ik niet bedenken, hoewel ik hoop dat het niet van Mulisch is, al die aandacht.
En Gerrit Komrij, hoe schrijf je dat ook weer, zal wel ergens in het Noorden begraven liggen. Ben benieuwd!

Liefs, Carla

mirjam kakelbont said...

Ik lees je blog in de verkeerde volgorde. Jammer maar ik had het niet geraden. Maar vast en zeker wel over nagedacht en dat heb ik nu gemist. Leuk om te weten!
Dag Lou-Lou. Jouw blog is altijd een feest ♥
Dikke liefs