12/11/2020

Begin de dag met een...

Jaren geleden zongen Henry en ik een keer mee met het Knipkaartkoor. Het is een koor, dat elke eerste zondag van de maand zingt onder inspirerende leiding van mijn dirigent, Leny van Schaik. Nu even niet natuurlijk, maar dat komt wel weer...

De eerste keer dat Henry meeging zal ik nooit vergeten. We repeteerden dit liedje:

Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach. 

Wie vrolijk is in de morgen, die lacht er de hele dag

Leny vond het leuk, dat Henry er was en zo gezellig meezong. Dus vroeg ze hem naar voren, naast de vleugel, om het liedje ook even voor ons te zingen. Zij begeleidde hem daarbij.

Henry sprong op en uit volle borst zong hij het lied. Iedereen moest lachen. Geen enkele spoor van verlegenheid... gewoon... lekker knallen! 

Ik moest er van de week aan denken en vroeg aan hem of hij het liedje nog een keer voor mij wilde zingen. Dat wilde hij wel. We waren net bij het Martin Luther Kingpark, in Mokum en we zagen twee enorme stenen...

Et voilá! Hier is Henry met: "Begin de dag met een dansje!"



30 comments:

Lutje said...

amai, een priveoptreden voor jou
zo'n spontane vriend is wel fijn
-Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Dat is een goed begin van de dag....!!

די מריו said...

De combinatie van de steen, Henry en het lied zijn meesterlijk.

Love As always
Di mario

Bertiebo said...

Henry is een held! Dat versje staat in mijn poeziealbum

Hilly Nicolay said...

Oke ik begin de dag met een dansje.
Wat leuk!

Fijne dag met een lach.

Sjoerd said...

Schitterend, die is zijn roeping misgelopen...

Karel said...

mogge Marlou
beginnen met een lacht , is ook mijn boodschap al heel mijn leven
het zingen laat ik wijselijk achterwege
maar zoals Henry het doet is het precies goed
geniet de dag
groetjes , Karel

klaproos said...

whahahaha, jawel hé die man kan en durft alles,
en dat vind ik keitof van hem :-)

en begin de dag met een dansje begin de dag met een lach, wie vrolijk is in de morgen die lacht de héle dag :-)

jaaaaaa, dat is natuurlijk zo hé...
dat blijft hangen :-)

dag loutje, zingen vandaag, en lachen hé, dondert er niet toe met wie maar doen :-)

xxx

Jelle Droeviger said...

Lijkt wel de musical Oklahoma...
Mijn oude moeder zit hier te glimlachen:
"Zo'n durfal, mijn hart gaat er sneller van kloppen."
.
Jelle Droeviger.

miekequilt said...

Wat een heerlijke stem. En zo vrolijk. Mijn dag begint goed.

Jan K. alias Afanja said...

Henry durft wel, dat doe ik 'm niet na.
In de badkamer zing ik nog wel eens een moppie, maar om dat ook zo in het openbaar te doen, da's mijn ding niet zo. :-)

Edward McDunn said...

Wat een leuke naam voor een koor Marlou.
Tja, en Henry is een goede vervanger voor Pavarotti hoor!

Anonymous said...

Wat een gezellif filmpje en leuk liedje. Mooie stem.

Nietzomaarzooo said...

Snap direct waarom je voor hem viel.

Rebbeltje ★ said...

Hoi Marlou
Kijk die spontaniteit van jullie vind ik zo leuk om te lezen...
En mag er best zijn die stem van je verloofde hoor
Zie het mijn mannetje nog niet doen haha
Groetjes en blijf gezond

Els said...

Wat énig Marlou!!!

Ik zit hier met een big smile.

Een goed begin van de dag.

Ik ga mijn tuinkleren aantrekken en lekker vegen en snoeien.

Dikke zoen voor jou en Henry

X

Els

Ria said...

Wat een fijn lied en wat mooi gezongen👏👏👏

Liefs Ria

Carla S. said...

En nu nog een keer in Hyde Park in de Speakerscorner als de Corona weer voorbij is.
Wist niet dat Henri zo mooi kon zingen.
Gezellig hoor zo’n echt paartje.
En ik was vanmorgen heel laat maar nu breekt ook de zon nog door.

Liefs, C

Karel said...

ha die Marlou
ja ik ben weer boven Karel hoor 😁
inderdaad de machtswellustige idioten blijven oorlog voeren , in en in triest

puzzel groet

Maria said...

Wat een leuk tafereel op die steen in de natuur!!
Die heerlijke diepe mannenstem!
Daar fleur je van op!!!

Maria

sjannesblog.com said...

Een waar woord en dat word je zomaar toegezongen! Geluksvogel!!

mirjam kakelbont said...

Een echte troubadour, die Henry! Jullie hebben elkaar ook wel gevonden, hè?
En wat een aparte naam voor een koor. Logisch dat jouw dirigente blij was: Henry heeft een warme, krachtige stem ♥
Dag lieverd, blijf gezond en al je liefies ook!

Ferrara said...

Wij beginnen hier de dag ook met een lach, we verzinnen altijd wel iets wat het lachen waard is.
Vocaal zijn we minder sterk uitgerust. Maar dat kunnen we goed aan Henry overlaten.

Aja said...

Goed hoor, Henry. Zingen geeft energie en als je er 's morgens mee begint kan je de
hele dag gemakkelijk door. Blijf zingen!

Nathalie said...

Ha Marlou,

Wat schattig! Leuk verhaal ook.

Liefs, Nathalie

Barbara said...

Lieve Marlou,

ENIG!!!!!!!!!!!!

X en liefs,

Barbara

Sjaantje said...

Wat een heerlijke kerel is die Henry van jou :-). Zeg dat maar tegen hem, ha ha ha.

MelodyK said...

Ohhh geweldig !! Man naar mijn hart

Firma Fluitekruid said...

Haha, daar word ik meteen vrolijk van! Meneer Fluitekruid en ik zongen een keer luidkeels, op de fiets, ‘ Mens durf te leven!’ Het kwam uit onze tenen, een voorbijganger werd bijna weggeblazen, die stak meteen twee duimen op en begon te juichen. Zingen is zo goed voor een mens... Ik heb ook veel gezongen tijdens vakanties met verstandelijk gehandicapten. En daar zongen we ook elke ochtend.... begin de dag met een dansje! Vaste prik!

John said...

Ik vind het erg belangrijk om de dag vrolijk te beginnen. Zo vrolijk mogelijk dan voel je dat de hele dag door.