20/01/2021

Geen tweede puzzel

De digitale puzzel van gisteren was een makkie, want er waren maar weinig stukjes...

Vandaag zou ik de tweede , die ik van mijn neef toegestuurd kreeg, laten zien

Hij heeft een voor mij bekende foto gebruikt en die bij https://www.jigsawplanet.com/  ingevoerd. Ik weet niet hoe hij dat gedaan heeft, maar leuk is het wel.

Ik kan 'm niet laten zien, want ik heb 'm niet af!! Deze heeft te veel stukjes en ik krijg 'm niet één, twee, drie af. Hoeft gelukkig ook niet... ik heb wel meer te doen, dan een beetje puzzelen.

Ik rommel een beetje hier in huis: een rondje "Bless the house", een beetje van dit en een beetje van dat. Geen spectaculair verhaal dus.

Maar ... tóch vind ik het wél spectaculair, want ik ben gezond en ik leef en ik ben opgewekt. Mij krijgen ze niet klein. Never ever! Ik hamster namelijk! En wat dan wel? 

Levenslust!


21 comments:

Bertiebo said...

Dan ben je goed bezig! Ik heb trouwens dat boek gelezen én het toneelstuk gezien. Van Roosje bedoel ik. Dansen met de vijand. Boeiend.

Lutje said...

roosje
ja, dat kan niet anders hé, het blijft je kind
en die puzzel zullen we wel te zien krijgen, ik ben benieuwd
-Een @->- voor jou.

Jacqueline en Ferry said...

Ik heb digitale puzzel gedaan. Ik word dan zenuwachtig ervan. Toen ben ik meer gestopt. Ik doe wel andere keer wel als het rustig is. Deze boek is zeker mooie herinnering om toneel stuk te zien. Helaas is alles gesloten. Fijne dag.

klaproos said...

ha ja loutje achter de geraniums gaan zitten is ook niks voor jou,
we genieten daar waar het kan hé,
me too,

vandaag gefeliciteerd met onze grote logvriendin :-)

xxx

miekequilt said...

Heerlijk, jouw optimisme!!

Karel said...

mogge Marlou
wel een eind weg om een uurtje te gaan dansen
ik ga hier zo wel swingen , samen met slangentrees :(
doe ook weer wat HH , want zo'n puzzel vreet tijd hoor
maar eerst is daar koffie
geniet de dag

די מריו said...

Ik zeg.. hamsteren, nu mag je consumeren en niet consuminderen. Dit is een goed is.

Love As Always
Di mario

Sjoerd said...

de volgende puzzel zal dan wel over geraniums gaan, krijgen we je er toch achter....

Jelle Droeviger said...

Ja, dansen,
en zeker samen dansen,
dus dat je elkander vasthoudt,
is de mooist mogelijke communicatie.
Het vermeerdert je levenslust, en je gaat vanzelf lachen.
Dansen tegen Corona kan een rage worden.
.
Jelle Droeviger.

Anonymous said...

Je bent goed bezig met puzzelen. Het moet natuurlijk niet altijd makkelijk zijn, anders ‘train’ je je hersens niet.
Blijf positief, dat is altijd goed voor de geest.
Hamsteren, daar is niets mis mee. Maar hoor ik hamsteren, dan denk ik aan de hamsters van appie en Irma. 🙄😂

Edward McDunn said...

Leuk hoor, van levenslust kan je nooit genoeg hebben he?

Jan K. alias Afanja said...

Levenslust sparen lijkt me een prima plan. Daar wil ik best aan meedoen, maar dansen ...? Nee, dat gaat 'm niet worden.
Desalniettemin wens ik je een fijne levenslustige dag!

Rebbeltje ★ said...

Volgens mij ben jij iemand die zich niet snel zal vervelen
Hier ook niet hoor weet niet eens wat dat is...
Zal eens kijken op die site want lijkt me wel leuk...
Groetjes

Ximaar said...

Kan nergens een directe link vinden, ook niet van de vorige. Zelf maak ik regelmatig een puzzel op dat platform. Met 300 worden voor mij de stukje te klein. Heb er wel een paar gedaan en doe er dan een uur over. Er is ook een optie dat je de stukjes moet draaien. Dan wordt het een stuk lastiger. Onder m'n naam zit er eentje van een eigen foto in Alkmaar.

Karel said...

hihi en jij denkt dat ik luister , echt niet
de baard was er gister al af hoor hihi
ik was naar buiten en fietste een ommetje

puzzel groet

Marjolijn. said...

Puzzelen is een leuke bezigheid, zeker als je even niets anders te doen hebt...!!
Of als het flinke regent... :-)

Ferrara said...

Da's een goeie, hamsteren in levenslust. Ik leg wat in de voorraad.

Marthy said...

War klinkt dat lekker, hamsteren in levenslust. Wat ben ik blij dat ik ook genoeg van dat spul in voorraad heb.

MelodyK said...

Levenslust hamsteren???

Wil je me als de gesmeerde bliksem mailen hoe dat moet ;-)

Tine de Jong said...

Ik puzzel veel in mij leven hoor, maar niet met de puzzels die jij doet maar wel wat veel in in mijn leventje komt, of is voorgekomen. En dat is dat ook een heel gepuzzel om daar het juiste stukje te vinden wat erbij gaat passen. Vele stukjes ben ik kwijt en kan ik ze ook niet vinden. Moeilijke woorden kan ik al helemaal niet typen, omdat ik dan niet weet wat het betekent. (dit door ziekte van vroeger) En dan dan is het voor mij soms ook wel een heel gepuzzel wat iemand bedoelt ermee. Maar ik leer bij op eigen tempo want dan zoek ik het op wat het betekent. Dat is dus ook de reden dat ik woorden schrijf in gedicht of verhaal in eenvoudige woorden die ik nog wel kent. En levenslust is iets wat ik ook nog steeds bezit. Want ondanks alles wat ik mee maakt en heb meegemaakt in mijn leventje ben ik en blijf ik altijd opgewekt. En ook al zijn er vele puzzelstukjes nog weg en kan ik ze wellicht niet meer vinden?? Dan nog ben ik blij dat ik deel mag maken van mijn eigen levenspuzzel.

Mirjam Kakelbont said...

Levenslust hamsteren (-: Een gouden vondst. Die uitdrukking zal Irma - de doventolk - ongetwijfeld met lieve bewegingen gestalte geven. In plaats van dat graaiende klauwen.
Blijf altijd jezelf, Marlou, dat is je beste versie!
Dikke liefs en opgewekte groet ♥