15/01/2021

Lockdownlessen

Nu bijna alles op z'n gat ligt... Ach... eigenlijk verandert er voor mij niet zo heel erg veel. Café's bezoek ik toch al bijna nooit, of het moest voor een bakkie leut zijn. Uit eten?? Bijna nooit! 

En toch voelt het rillerig, die lockdown. Het feit, dat er heel veel dicht is en je enige uitje dat naar de supermarkt is of naar de drogist. Dat maakt het wel raar.

Maar goed. Geen getreur: het is wat het is en je moet gewoon roeien met de riemen die je hebt. Ik ben bijvoorbeeld op ukelele-les gegaan. Samen met Roosje, mijn dochter. Kan dat? Ja... dat kan. Wij hebben ons allebei opgegeven voor on-line ukelelelessen en leuk dat het is! 

Kijk... dit is degene die het allemaal aan elkaar praat: Liselotte. Ze speelt keigoed ukelele. Maar de les werd gegeven door iemand anders.


Tijdens de les heb ik een paar foto's van het beeldscherm gemaakt. Die zijn niet al te goed gelukt, maar ik laat ze toch maar zien, zodat je een idee hebt, waar we mee bezig waren. Dit is het lied, dat we leerden, van Doe Maar: "Is dit alles"... Met akkoorden erbij, zodat we die konden leren.


Kijk, hier is onze leraar... Hij kan heel goed spelen, maar deed het gelukkig rustig aan...


Misschien moet ik de volgende keer printscreen doen op m'n toetsenbord... Dat ik daar nu pas aan denk... voor betere foto's.
We konden chatten met elkaar en met Liselotte, omdat we ook veel vragen hadden natuurlijk.

Laatste foto....


Over twee weken de volgende les. Ben benieuwd... Ik ga alvast klaar zitten...
Let's get UKED!

26 comments:

Marjolijn. said...

Leuk, nu maar veel oefenen, dan krijg je het vast snel onder de knie...!!

Firma Fluitekruid said...

Superleuk! Misschien wel een idee, want ik ga nu niet naar de repetities.

Lutje said...

heerlijk
je hebt de tijd er voor
waarom dan niet hé
-Een @->- voor jou.

די מריו said...

Druk baasje ben je toch ook met je ukelele, leuk hoor, hou jezelf maar goed bezig. Je kunt ook nog naar de dierenwinkel voor koekjes voor de oppashond.

Love as alwyas
di mario

Karel said...

mogge Marlou
leuk bezig , en wie weet als de podiums weer open gaan , staan jullie te zingen onder eigen begeleiding
groetjes , Karel

Sjoerd said...

Dat doet me meteen aan Nico Haak denken.... Lijkt me overigens wel leuk om te doen, ik ben echter a-muzikaal voor wat betreft muziek maken.

Nietzomaarzooo said...

Wat een leuke nieuwe hobby. Mijn moeder had vroeger een ukelele en speelde in een bandje met mijn vader. Maar ze heeft de Ukelele weggedaan jaren terug. Veel plezier en eelt op je vingers.

nicole orriens said...

Wat een goed idee om tijdens de lockdown iets nieuws te leren! Een van mijn zonen heeft ook een ukelele. Het ding heeft toch maar drie snaren geloof ik? Dat maakt het ook wat makkelijker dan een gitaar.

klaproos said...

Heb ik vandaag al gezegd.... dat ik jou zo'n tof wijf vind :-)


niet???

nou zeg...

Loutje jij en Roosje zijn twee toffe knapperds, ik heb bewondering voor jullie doorzettingsvermogen en stralende humeur,
en de kracht om steeds positief te blijven, ik vind je een tof wijf,

zó.... dat is weer gezegd voor vandaag neem het mee de dag hé :-)

dikke knuffel
uke,

xxx

Bertiebo said...

Of het nou ukulele is of wat anders... je leert weer wat nieuws. Dst lijkt me heel goed, ik moet ook maar eens gaan nadenken. Dank voor het idee

Jelle Droeviger said...

Goed idee, Marlou.
Een fijn muziekinstrument, die ukelele.
Mijn oude moeder zit hier te glunderen. Zij speelde de ukelele vroeger, rond 1960, hier op Terschelling, in Midsland, in een dames-ukelele groepje dat zij had opgericht, en ze zongen er dan ook nog bij.
Altijd lachen en plezier, laat ze weten.
.
Jelle Droeviger.

Anonymous said...

Dank je voor je felicitatie. Nu hoor ik je zingen met de ukelele op de achtergrond.

Leuk dat je dit samen met je dochter doet. Nog even en we hebben nieuwe straatmuzikanten, die met de ukelele samen liedjes erbij zingen.
Ik zie het helemaal voor me.

Ferrara said...

Actief, enthousiast mens ben je. Ik moest lachen dat je alvast gaat klaar zitten, dat hou jij geen twee weken vol. Wie weet kunnen jullie met Koningsdag een centje bijverdienen. 😉

Edward McDunn said...

Wat leuk Marlou, later samen met je dochter een cd opnemen, is natuurlijk helemaal super!

Jan K. alias Afanja said...

Wat leuk!
Ik kijk nu al uit naar jullie eerste miniconcert op YouTube tijdens de vijfde verlenging van de lockdown, eind oktber ... ;-)
Veel plezier verder en een goed muzikaal weekend gewenst!

Rebbeltje ★ said...

Je bent nooit te oud om iets te leren zeggen ze toch...en wat leuk is dit zeg.
Lukt jou wel met je gevoel voor ritme en muziek.
Je gaat er even tussenuit denk ik zo ?
Fijn weekend

Rebbeltje ★ said...

Gezellig samen zijn...ook leuk toch?
Geniet je weekend

John said...

Oh, leuk, Marlou. Elk muziekinstrument heeft iets. Ik kan denk ik alles met snaren bespelen.

miekequilt said...

Wat leuk. Goed idee om dit samen te doen. Hopelijk krijgen we binnenkort een filmpje met zang en muziek.

sjannesblog.com said...

Hoe bedenk je het! Hartstikke leuk en oefenen maar!!

Marthy said...

Echt geweldig Marlou. Jij speelt je wel door corona heen.

Hans said...

Muziek is een verruiming van de geest.
Je zal er veel plezier aan beleven. Hans

Mormorsweb.blogspot.com said...

Oh wat leuk. En samen met je dochter. Geniet maar lekker; alles wat je opsteekt is zo fijn.

Tine de Jong said...

Wat een leuke nieuwe hobby en je zal het vast goed doen met je dochter. Wellicht zien we er dan ook een filmpje ervan hier of op je YT kanaal.

Jacqueline en Ferry said...

Leuk om te zien. Muziek geeft rust. Muziek kun inderdaad mooie muziek bedenken.
Veel succes met oefenen! Fijne zondag.

christiene said...

Ha Marlou,
niet naar het koor kunnen,dan maar muziek maken met je dochter..........
We zullen door gaan,is weer een andere liedje,als je maar leut hebt!
Groetjes
Christiene