13/01/2021

Weer beginnen...

Eigenlijk was ik gisteren niet van plan om al te gaan bloggen. Maar ja... iets vergeten met de datum en hop! Daar stond het blogje over een half jaar niets kopen.

Dit hieronder zou mijn eerste blogje zijn, voor komende maandag...

Dan nu maar wat eerder. So what! Komt-ie:

Het nieuwe jaar is allang geen baby meer, maar een soort van kleuter... dus... ik ga weer beginnen met mijn taak: de lezers verrassen en verblijden met iets in de vorm van letters, die weer woorden vormen.

De draad weer oppakken dus. En kijken of ik er iets zinnigs van kan breien...


Insteken, omslaan, doorhalen en af laten glijden. Is het leven niets meer dan dat? Een soort van breiwerk? 
Soms lekker gekleurd en vrolijk.


En andere keren zwart en donker...


Hoe dan ook, zwart of gekleurd: de draad wordt weer opgepakt en daar gaan we lekker mee aan de slag.


Het zou wel eens een ingewikkeld jaar kunnen worden, dat voelen we allemaal wel aan.
En verder?
Verder weten we nog niets... We laten het gewoon op ons af komen.

Andiamo, oftewel: daar gaan we!

26 comments:

די מריו said...

Te vroeg, op een andere datum, het maakt niet uit. Als je er maar weer bent. Welkom.

Love As always
Di mario

Marjolijn. said...

Niets moet en alles mag toch wat bloggen betreft...!
Ja, de wereld blijft voorlopig nog wel op zijn kop staan.

Lutje said...

ik was al content dat je er weer was,
het maakt toch niet uit :o)
*Een @->- voor jou.

Karel said...

mogge Marlou
ja de wereld staat op z'n kop , en jij eerder of later bloggen veranderd daar niets aan
brei maat rustig verder en blijf weg bij die draden van de elektrapaal
geniet de dag

Jacqueline en Ferry said...

Ja het is overal op zijn kop. Bloggen daardoor veranderd zo. Je kan ei niet vinden. Meestal ga je dan weg. Uitje gaan is niet bij bij ons.... Daarom is vaak moeilijk om neer te zetten op je blog. Corona is vreselijk. Prikken duurt nog eventjes voordat aan de beurt komt. Staat al lange rij om te prikken. Breien kunnen zeker doen. Trui is zeker mooi! Fijne dag. Groetjes J&F.

John said...

Hahaha je blog vond gewoon dat het tijd was, Marlou. En wat maakt het ook uit wanneer je wel of niet begint?! Gelukkig nieuw jaar :)

sjannesblog.com said...

Een mooie binnenkomer! Fijn dat je er weer bent!!

miekequilt said...

Welkom terug. Ik ben dus niet de enige die weleens een blog vooruit maakt.
Het leven is net een kluwen wol die in de war is geraakt. Losse eindjes, heen en terug, aan elkaar knopen. Ja, we moeten het goed vasthouden en zorgen dat het niet wegrolt.

MelodyK said...

Haha breize maar hoor meid.... en als je niets meer weet om op te zetten gil je maar want ik kan het zelf niet meer

Maar ook hier dus, welkom terug

Tine de Jong said...

Hahahaha dat van iets veranderen op blog is herkenbaar want denk ik te drukken op opslaan heb ik ook de verkeerde knop te pakken hahaha. Ook als ik het met data instellen wil doen dan staat het blog er ook niet. Dat werkt dus niet bij mij hier. En ik heb ook eens geschreven in 2015 een blog geschreven met jouw levens reis en ook dat het leven een breiwerk is maar ook wat anders. Mooie foto's erbij gezet en zeker die laatste. Maar ik laat het ook maar op mij afkomen. Soms moet je gewoon wat steken laten vallen om ze weer op te pakken. LG, tine

klaproos said...

andiamo..... dat zeg je mooi loulou,
we gaan ertegen aan, "samen" is het woord van 2021.

samen en toch alleen, het is een jaar van tegenstellingen, maar wat ik je brompotter
het wordt een magistraal jaar voor ons :-)

dikke kus
xxx

vilterietje said...

We will rock you!

Rebbeltje ★ said...

Mogge Marlou
Och bij het aanpassen gaat er soms wel wat mis, maar alles is op te lossen zo ook de datum...
Nu geef mij de gekleurde versie maar...want zw/wit is maar saai.
We moeten nog even volhouden...en dat kunnenwe...samen!
Groetjes en brei ze zonder steken te laten vallen.

Jelle Droeviger said...

Ach ja, de tijd
Te vroeg, te laat
Vroeger was het nooit te laat
En nu komt later altijd te vroeg...
.
Jelle Droeviger.

Sjoerd said...

Je bent zelden met iets te vroeg, eerder bij de tijd. Het wordt wederom een vreemd jaar, dat is zeker, maar we gaan ervoor...
déjalo ir amigos

Ferrara said...

Mooie metafoor. Wees niet te streng. Als het vandaag niet lukt, ligt er morgen een nieuwe kans.

Nietzomaarzooo said...

Net als breien, kan je altijd alles weer uithalen en gewoon opnieuw beginnen. Of een andere kleur toevoegen. Of er een ander model van maken. Elke dag weer.

Edward McDunn said...

Goed gevonden Marlou, één rechts en één averechts, of gewoon maar rechtdoor?

guusje said...

Het moeilijkst vind ik toch wel het laten afglijden. Maar ik kan dan ook helemaal niet breien, niet eens opzetten.

Anonymous said...

Altijd leuk om weer bij jou te lezen. Blogger vond gewoon dat het gisteren al tijd was.
Draad: is het draad oprollen (ervaringen op doen) of afrollen. In ieder geval wordt dit jaar een interessant jaar.

Wat het brood bakken betreft: ik denk dat je niet echt blij wordt als je glutenvrij brood bij me komt eten. Dat smaaakt lang niet zo lekker als glutenbrood. 😉

Mirjam Kakelbont said...

Die rode trui is een juweeltje. Helaas...we schaffen niets meer aan. Een trui breien mag natuurlijk wel! Ach bloggen, sommigen doen het volgens een vast schema, de ander post driemaal per dag iets (ik word al moe als ik eraan denk) en de rest klooit maar wat aan. Daar horen wij wel een beetje bij. Maar vrijheid = blijheid!
Heel mooie metafoor om het nieuwe jaar mee te beginnen. Kan jou het schelen dat er twaalf dagen voorbij zijn. Er komen er nog genoeg.
Dat virus...zouden we dat niet af kunnen laten glippen?
Bye bye Mar-Lou-Lou, dikke liefs ♥

Catherine Boone said...

Ik ben niet goed in al dat brei- en haakwerk. Wanneer ik naai gebruik ik ook altijd een naaldje met een iets groter oogje... maar ben blij dat ik weer blogjes kan lezen van jou.

Jan K. alias Afanja said...

Om te breien moet je niet bij mij zijn, maar in jouw laatste insteek kan ik me wel vinden. Wij laten het ook maar gewoon op ons af komen. Je kunt je wel druk maken en moeilijk doen, maar daar heb je alleen jezelf maar mee te pakken. Dus eh ... ik blog ook maar gewoon rustig door.

Hans said...

Nou zeker, het jaar is een jong kind, met nog de nodige kinderziekten.
Wat er op ons afkomt, kun je de nodige letter in woorden aan besteden.
Voorlopig is het knotje wol nog niet uit de knoop. Hans

Marthy said...

Een soort hergeboorte en hup het nieuwe jaar in. Welkom, Marlou!

Hilly Nicolay said...

Leuk dat je weer begint met bloggen.

Fijne avond,
Hilly