27/09/2019

Groene eitjes!

.
Altijd ik bij ons Dienie in Brabant (Klaproos)  logeer krijg ik weer wat mee naar huis.
Dit keer twee potten met zelf ingemaakt zoetzuur (was heeeel lekker bij de nassi!) 


en mooie zelf beschilderde steentjes:  


en... een doosje met eitjes: en één van die eitjes was groen!
Enkele kippen van Alexandra, een goeie vriendin van Dienie, leggen namelijk groene eitjes.
Het zijn Schijndelaars. Hele mooie witte kippen.
Kijk maar eens naar deze  foto's, die Dienie bij Alexandra gemaakt heeft.
Op de eerste foto zie je meneer de Haan:


En hier, deze witte kippetjes leggen dus van die mooie groene eitjes:


Ze zijn er ook in het grijs met wit:


Wat een lieverdjes...
En dan ook nog groene eitjes leggen.
Jullie denken dat dat niet kan... groene eitjes?
Alleen met pasen en dan zelf geschilderd?
Helemaal niet!
Het zijn echt heerlijke mooie groene, zelfgelegde eitjes...
Kijk hier is een doosje vol:


Ik heb deze foto van het web gepikt, want ik dacht pas aan dit blogje toen ik het eitje al gepeld had.
Dit was dus mijn eitje:


Het onderste eitje was het groene eitje van de Schijndelaar...
En lekker dat het was!
Hier in mijn salade:


Zie je dat mooie gele dooiertje?
Dat komt van het buiten rond scharrelen en wurmpies en allerlei zaadjes pikken.
Die kippetjes hebben een mooi leven bij Alexandra op de boerderij.
Bij elk hapje zei ik: dank je wel kippetje!
We hebben een nieuwe term bedacht voor het eten van zo'n lekker eitje: orgastisch eten. 
Echt wel!

21 comments:

Lutje said...

dat ziet er allemaal goed en lekker uit
Ik krijg ook altijd verse eitjes, mmmm veel lekkerder
* Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Ja, eitjes smaken lang niet altijd hetzelfde.
De lekkerste zijn toch wit met een mooie donkergele dooier.
Fijn weekend.

klaproos said...

ahhhhhhhh dat is een lief blog geworden loutje,

je hebt gelijk die eitjes zijn tovereitjes, lekkerder kan haast niet :-)
maar de kippetjes hebben ook wel een paradijs bij Alex en Mark hoor,
heerlijk van genieten en volgende keer zorg ik weer voor eitjes, of we gaan ze weer halen :-)
dikke knuffel en een fijn weekend gewnest
xxx

Sjoerd said...

Als ze echt kunnen scharrelen krijg je ook de allerlekkerste eitjes. Een oud collega van mij heeft Mergelland hoenders en de eitjes daarvan zijn ook Jammie...

Alexandra said...

Hey Marlou,

Volgende keer als je weer komt krijg je een vol doosje met alleen maar groene eitjes.

Groetjes Alexandra

Happy Earl Grey said...

Nooit gezien groene eitjes.

Edward McDunn said...

Het lijkt mij hartstikke gezellig bij onze Dien hoor, ze ook altijd zo heerlijk creatief bezig. Van groene eitjes had ik nog nooit gehoord, bijzonder hoor.
Ik wens je alvast een heel fijn weekend.

nicole orriens said...

Ik vind die steentjes zo mooi! Wat heeft ze die tere bloemen daar prachtig opgeschilderd zeg. Ik krijg nu de neiging om zelf stenen te gaan zoeken en ook een poging te doen.

Yova said...

Wat heb jij mooie steen gekregen. Eieren ziet heel apart uit met vreemde kleur. Dit heb ik nooit gezien. Heel bijzonder. Kippen doet werk goed met mooie eitjes leggen. Eitjes ziet goed uit. Mooie dooier om te zien op je eten. Was zeker heerlijk gesmaakt. Fijn weekend. Groetjes, J&F.🍁🍁🍁

Karel said...

ha die Marlou
ik vond dat verhaal van Willem geweldig , had ik dat al niet vertelt :)

en dit blogje over lekkere dingen als zoetzuur en eitjes , doet me het water in de mond lopen :)
en dan die steentjes , schitterend vind ik ze , klaproos moet een artiest zijn met veel geduld

fijne vrijdag groet , Karel

Tine de Jong said...

Dank je wel voor je weekend wensen. Hier een drukke dag want heb klein feestje vandaag van mij zelf en gevulde eitjes zullen dan o.a ook wel aanwezig wezen. Niet voor mij hoor want daar kan ik niet tegen. Doe ik het wel dan heb ik last van wat en daar heb ik geen zin in. De steentjes zijn echt knap gemaakt trouwens. Geniet ook maar van het weekend en ook al regent dat het giet, dan is het toch wel dat ik geniet.

miekequilt said...

Wat een heerlijke dagen daar. Letterlijk en figuurlijk dus. De stenen zijn mooi versierd, ik heb er een stel liggen om ook te beschilderen, maar waar heb ik dat doosje met tijd gelaten??
En een lekker ei is zoooooo lekker, jij bofte maar..

Rebbeltje ★ said...

Ha Marlou
Jij bent aan het nagenieten van je brabantse avontuur...
Wel leuk dat ik weet wie Dien is van vroeger en zien.
Klein wereldje is het toch
Groetjes en laat de rest van je eieren en zoetzuur smaken.
Fijn weekend

Ferrara said...

Niets zo lekker dan een vers eitje zo van de kip. Helaas is dat verleden tijd. Wat een prachtige pasteltintje groen, daar zou ik wel trui van willen. Ook jij een goed weekend gewenst.

Bertiebo said...

Wat zijn die steentjes prachtig! Zo fijntjes en super van kleur

Jelle Droeviger said...

We hadden al groene vingers,
toen kregen we groene stroom,
en nu dus ook nog groene eitjes.

Het schiet een beetje door,
ik ben er tegen,
ik ga ze níét eten.
Basta.!

Hans said...

Dienie is een goed mens, kijk maar naar haar honden.
Groene eitjes van kippen, weer wijzer geworden. Hans

די מריו said...

Elke kleur is goed, als ze maar lekker vrij kunnen rondlopen.

Love As always
Di mario

Hilly Nicolay said...

Wat bijzonder groene eitjes.
We hebben helaas geen kippen meer, maar wat zijn die verse scharreleitjes lekker he...

Ik heb nu een moestuintje, verse groente en wat fruit ook lekker:)

Heb een mooi weekend,
Hilly

Rebbeltje ★ said...

Ha aagje...
Zal het hier plaatsen
Ze woonde in een dorp wat bij onze gemeente hoort, haar 2 zussen ken ik ook en de vrouw van haar broer was mijn collega op kantoor en hun zoon heet ook Henry :)
Ook de stucadoor is me bekend...toevallig hè :)

En als ik me niet vergis heeft ze ook nog bij mijn man op school gezeten.

groetjes

klaproos said...

Nou rebbeltje,
ik heb 3 zussen,

dat is het enige hiaatje dat ik hier kan ontdekken want de rest weet ik niet..
ik zou zeggen..
maak je maar bekend :-)