13/09/2019

Het Korenlint

.
Komend weekend vindt er hier in Haarlem een groot evenement plaats: 
Het Korenlint.


Er doen maar liefst 108 koren mee en elk koor zingt in een bijzondere locatie, want het is dan ook nog eens Open Monumenten Dag.
In heel Haarlem staan de deuren van de mooiste monumenten wagenwijd open voor bezoekers en luisteraars.
Het wordt een knalfeest, dat kan ik je al wel vertellen.
Natuurlijk is mijn koor ook van de partij: Vrouwenkoor Malle Babbe:



We hebben twee optredens: 
de eerste keer om 12 uur in de Philharmonie in de Van Warmerdamzaal en 
de tweede keer om 14 uur in het gebouw van Zang en Vriendschap in de Jansstraat.
Woensdag hebben we nog eens heerlijk gerepeteerd om komende zondag te stralen en te schitteren.
Kom je ook luisteren?

Hier vind je overigens alle andere koren die optreden en ook wáár ze optreden:


In het Coro Cantoro zingen twee van mijn vriendinnekes mee. Ik ga luisteren, zondag om 16:30 in de Philharmonie... 








19 comments:

Lutje said...

dat wordt een leuk weekend voor je
geniet er van :o)
* Een @->- voor jou.

Marjolijn. said...

Dat beloofd wat...!
Fijn weekend meis, genieten maar.

די מריו said...

Dat wordt vast een prachtig weekend voor je. Alvast genieten van te voren en dan helemaal als je er bent.

Love As Always
Di Mario

Bertiebo said...

Ik zou je koor best eens willen horen, maar ja het is Open monumentendag inderdaad en ik heb dienst. Bovendien heb ik een logeerhond. Dus helaas...

Edward McDunn said...

Wat een geweldig evenement, en het belooft ook nog mooi weer te worden. Veel plezier gewenst hoor!

sjannesblog.com said...

Wat leuk om koren te combineren met monumenten. Helaas ben ik weg, maar anders was ik op monumentendag eens naar Haarlem gegaan, ook om jouw koor eens te zien en te beluisteren. Helaas, volgend jaar misschien?

Catherine Boone said...

Bij deze ben ik benieuwd welke klanken allemaal te horen zijn. Ik heb een weekendje monumentendag of ik wandel ergens in de natuur ... Wens jou alvast veel waarneemplezier.

klaproos said...

dat wordt vást weer een heerlijk feest, jullie staan te stralen op de foto, dus dat zit ook wel goed hé :-)
lekker genieten loutje, ik wens jullie alvast heel veel plezier

een stralend weekend gewenst
xxx

nicole orriens said...

Ik vind het zo'n mooi woord 'korenlint'. Een lint van koren. Prachtig dat mensen zo bij elkaar komen!

Sjoerd said...

Dan wens ik jou heel veel succes met zingen. Maak er maar een mooi feest van. Ik ga er vanuit dat de hof-fotograag het geheel op beeld vast gaat leggen.

Ferrara said...

Twee jaar geleden was ik met OMD in Haarlem, het korenlint gaf extra sfeer aan die dag. Dit jaar doen we Alkmaar, we gaan het zien en mogelijk ook horen.

Karel said...

mogge Marlou
dat zal zeker een prachtige dag worden
mooie locaties zijn er genoeg in de mooie stad Haarlem
en ik wed dat de koren net zo mooi zijn om te horen

ja ik genoot weer een mooie wandeling en trof het met de bloemen :)
die en de dieren zoals die Lakenvelders zijn als de krenten in de pap

fijn weekend groet
Karel

Happy Earl Grey said...


Elly E - Happy Earl Grey


Bedankt voor je reaktie Marlou,
Ook een fan van die film, er zit magie in het verhaal dat kan niet anders.
Ik ga de vervolg boeken ook zeker lezen.
Hartelijke groet en fijn weekend
El

Rebbeltje ★ said...

Jammer een beetje ver...
Hier in het zuiden hebben ze een familie korendag
Een koor samengesteld uit familieleden...is ook altijd wel gezellig
Maar jullie zijn echte pro's :)
Veel plezier en fijn weekend

willy said...

iets wat wij in Vlaanderen niet kennen

maar besliste moeite waard

succes gewenst

Hans said...

Het Korenlint wordt een groot succes, ik voel het.
Zeker met jouw koor erbij. Hans

Yova said...

Wat leuk dat je met deze groep gaat zingen.
Echt geweldig idee van je.
Je zult heel veel plezier hebben met deze groep gaat zingen.
Veel succes ermee.
Fijn weekend.

miekequilt said...

Dat wordt een leuke dag. Veel plezier!!

Jelle Droeviger said...

Haarlem en zangkoren Dat hoort bij elkander.
Het vrouwenkoor Malle Babbe is er één van, en het behoort tot de top.
Ik was er eens bij, en hoorde hemelse stemmen,
als kabbelende stroompjes, en vrolijke kout.
Niet te kort.

Jelle Droeviger.