19/09/2019

Het Korenlint...

.
Ja, afgelopen zondag was er dus het Korenlint, tijdens de Open Monumentendagen hier in Haarlem.
Een groot feest met overal koren, die in de mooiste locaties optraden.
Mijn eigen koor had twee optredens in twee bomvolle zalen...
We vierden tegelijkertijd ons 400ste optreden!!
Kijk, een volle zaal en wij staan achterin klaar om al zingend naar voren te lopen...


Onze dirigent weet ons werkelijk goed te inspireren.
Ik vind haar geweldig!


Tussen de optredens door hebben we nog een ander koor bewonderd: Haarlem Voices, met muziek van Eric Whitacre...
Ik heb wel eens over hem geschreven. Klik maar eens op:  GoudenLicht
Dit zijn zijn de zangers van Haarlem Voices, mooi en jong en ex-leerlingen van de koorschool in Haarlem.


En hun stemmen... ik krijg er tranen van, zo mooi!
Na ons eigen laatste optreden zijn we nog weer terug naar de Philharmonie gelopen om een optreden van Coro Cantoro mee te maken.
Twee van mijn vriendinnekes zingen daarin.
Het koor zingt Cubaanse liederen en hun dirigent is ook een echte warmbloedige Cubaan...
We zaten vooraan op de grond, zo vol was het!


Een dag met een randje, lekker afgesloten met een borrel in het café...
Zo'n dag kan nooit meer stuk!
Olé!

Nog nooit iets gehoord van mijn koor?
Klik dan even op Vrouwenkoor Malle Babbe. Dan krijg je een klein mooie stukje te horen, als je op het pijltje vlak boven de eerste foto klikt.




17 comments:

Marjolijn. said...

Dat is genieten van zo'n dag met een gouden randje...!!

Lutje said...

voor jou is dat echt een top-dagje, dat kan niet anders
je straalt ook op de eerste foto en zit zo vol aandacht
* Een @->- voor jou.

די מריו said...

Mooi dat je daar zo van kan genieten. En dan ook nog zelf twee keer optreden. Dat moet wel een mooie dag geweest zijn.

Love As always
Di Mario

Karel said...

dat was genieten Marlou
een top dagje voor jullie en alle andere koren in het lint
daar kan je op teren tot de volgende keren
geniet de dag

Karel said...

Ik ben al onderweg 😁 met een uur in Delft
Eergisteren was ik in Brabant , de mooie stad Breda
veel plezier

Bertiebo said...

Dat klinkt erg goed,Marlou. Mijn man hoorde het ook vanuit de keuken. Klinkt prachtig vond hij ook!

Jelle Droeviger said...

Jaaa, die Haarlem Voices... Acht vrouwen, acht mannen.
Strak in het zwart. Heel mooi en zuiver.
Ik heb ze eens gehoord, tijdens een optreden.
Iemand zei tegen me dat je het nog veel meer waardeert, als je verstaat wáár ze over zingen, dus doe je hoorapparaat in.
En ze had nog gelijk ook.

Jelle Droeviger.

Yvette said...

Wat Gaaf Marlou!

klaproos said...

:-) heerlijk zo'n dag loutje, genieten met een hoofdleter,
dat is wat we elke dag zouden moeten doen hé...
ene dag lukt het beter als de andere, maar we zijn op de goeie weg,
klinkt geweldig ik vind dat cubaanse liedjeskoor ook keitof, de link van het gouden licht doet het bij mij niet dus die ga ik zo even you tuben:-)

tot zo ...

xxx

Edward McDunn said...

Leuk en mooi om te lezen en horen Marlou, 400 optredens is geen kleinigheid hoor.
Rob de Nijs, kan trots op Malle Babbe zijn.

miekequilt said...

Wat heerlijk om zo mooi te kunnen zingen. En dan ook nog met zo veel mensen samen. Dat was echt genieten voor jou.

Rebbeltje ★ said...

Dat was vast een mooie dag die jullie al zingend door brachten.
Pfffttt 400 optredens is wel heel veel
Maar zal best jullie hobby zijn...toch?
Klinkt best heel professioneel..ja heb geklikt.
Groetjes en nu nagenieten

Jan K. alias Afanja said...

Mooi hoor. Zelf ben ik niet zo’n zanger, maar mijn eega kijkt nu al uit naar een koor waar ze na haar pensioen mee kan zingen.

Sjoerd said...

Dat was dus een mooie geslaagde dag voor je. Jammer dat niet iedere dag een feest is.

Hans said...

Zo te lezen heb je veel plezier beleeft aan het Korenlint.
Goede muziek maakt emoties los bij een mens. Hans

Yova said...

Deze vrouwenkoor hebben prachtig gezongen. Wat leuk dat je ook mee gezongen heeft. Het ziet daar goed uit. Heel gezellig geweest voor jou. Leuke foto's en filmpje. IK heb hier genoten. Grpetjes,

Catherine Boone said...

Heel mooie reportage en ook geluisterd naar jouw daarbij horende video. Wat een gezang en dat samen met de piano als ondersteuning, heel prachtig.